Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Vilket påstående har jag argumenterat emot?
Det har jag redan svarat på flera gånger. Läs inläggen du svarar på.
Citat:
Jag har FÖRKLARAT att andlighet inte går att bevisa och därför handlar inte om vetande. Vad sägs om att förstå detta simpla faktum? Jag upprepar mig för att du är så dum att du inte vill ta in det jag skriver och besvara det jag faktiskt skriver. Jag har inte argumenterat. Du måste lära dig skilja mellan argument och förklaring.
Men snälla du, du kommer inte undan med hjälp av att omfokusera diskussionen till att handla om dina fantasier om vad definitionen av argument och förklaring är.
Men vi har noterat din ståndpunkt. Du anser att det varken finns eller går att finna bevis för den andliga världen. Den andliga världen är alltså per definition blott ett antagande du gör. Och NEJ, dina "personliga bevis" gör det inte mindre till ett antagande.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir.
Att fråga efter belägg för guds existens, i en tråd som bokstavligen efterfrågar belägg för guds existens, är troligtvis fullt rimligt för alla utom dig.
Det är bara fullt rimligt för dummies likt dig som inte förstår att Gud inte kan detekteras ed hjälp av forskning. Du är för dum för att förstå att om Gud hade kunnat detekteras så skulle det innebära att Gud underkastas forskningen. Att du inte förstår detta säger bara vilken nivå du ligger på. Du är snäppet dummare än spiriis
[/quote]
Jag tror jag står fast vid att det är fullt rimligt att fråga efter belägg för guds existens, i en tråd som bokstavligen heter "bevisa att gud existerar".
Citat:
HEN vägrar att förstå att bevis och vetande och belägg inte har nåt med Gud och andlighet att göra.
Var det det hen menade i sitt inlägg? Jag tror du är lite förvirrad. Läs igen vilken del av inlägget du svarade på och se om du tycker att ditt svar har någon koppling till detta.
Citat:
Jag måste påpeka fel och brister i tråden. Jag har inte deltagit i någon diskussion jag har påpekat felet i tråden, det är du och din vän HAN som gör detta till en diskussion. Ni borde, om ni var intellektuellt friska, finna felet för åratal sen. Ni har deltagit i en tråd som vill bevisa Gud och andlighet med hjälp av forskningsmetoder som enbart är tillämpbart i och inom den fysiska världen . Inte nog med att ni inte förstår orimligheten att Gud ska kunna underkastas forskningen men ni går längre i er förirrade tillstånd och vill bevisa andlighet, metafysisk, icke-fysisk verklighet med hjälp av forskning som ENDAST går att tillämpa i den fysiska världen.
Jaja, nu vet vi att du har bytt ståndpunkt till att det absolut inte ens hypotetiskt kan bevisas att gud existerar. Då är du klar här.
Men du förstår, dina subjektiva åsikter är inte objektiva faktum. Det är något du måste ta och inse en gång för alla.
Citat:
Ni har gjort detta till en diskussion. Detta är en icke-diskussion eftersom jag endast och bara förklarar och påpekar orimligheten i att försöka bevisa nåt som inte går att bevisa. Ni är helt slutkörda.
Nej, du "förklarade" och argumenterade mot en halmgubbe. Och detta har jag redan presenterat belägg för flera gånger så jag tänker inte göra det igen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir.
Har någon skrivit detta menar du? Vänligen citera i så fall. Jag har nämligen läst inlägget du ursprungligen svarade på när du började presentera dina argument (eller s.k förklaringar om du nu vill kalla dem för det) och i det står det ju ingenstans att avsaknad av bevis är bevis för icke-existens, vilket ju är vad dina argument/förklaringar handlar om.
Citat:
Okej då menar du alltså att Gud kan existera, behöver inte men skulle kunna existera. Vad är du här för då i så fall? Gud skulle kunna existera, Gud kan inte bevisas så vad gör du här? Vad försöker du få fram på den här tråden?
Att avsaknad av bevis skulle vara bevis för ickeexistens är som sagt inte något varken jag eller någon annan har påstått. Det är blott en halmgubbe du skapat.
Citat:
Ingen kan bevisa Gud.
Det återstår att se.
Citat:
Jag hade gjort sorti för länge sedan om du och HAN spiritis inte hade gjort detta till en diskussion. Jag lämnar er mer än gärna åt era förvirrade tillstånd nu när jag har förklarat hur det egentligen ligger till.
Dina s.k "förklaringar" om hur saker och ting ligger till är tämligen värdelösa.
Citat:
Ni får vara kvar och dividera om bevis och belägg och vetande kring en eventuell verklighet som inte går att bevisa, belägga eller veta om.
En
eventuell verklighet, som
inte går att
bevisa,
belägga eller
veta om.
Men dess existens är absolut inte ett antagande enligt dig.
Citat:
Du tror i din fantasi att det existerar endast i min fantasi. Du får tro i din egen fantasi att det är så men vad som är sant i din fantasi blir inte sant för någon annan utanför din fantasi.
Så länge du i fortsättningen inte presenterar dina s.k "personliga bevis" som något allmängiltigt och objektivt så är det egentligen sak samma. Huvudsaken är att du inte använder din egenkonstruerade ordbok när du diskuterar med andra människor.
Jag välkomnar din nya insikt om att det är en väsentlig skillnad mellan dina personliga "bevis" som bygger på en hemmasnickrad version av vad ett bevis är och vad som de facto utgör ett bevis i den verkliga världen.
Citat:
Du måste förstå att du använder begreppet argument endast för att kunna använda ''halmgubbar'' för att ha nåt att skriva i brist på nåt att skriva som är av substans. Du måste förstå att du använde begreppet argument på fel ställe. Jag argumenterar inte. Jag förklarar.
Återigen, jag har redan bevisat att du skapade en halmgubbe. Du har t o m erkänt själv att du gjort det.
Citat:
Du har rätt att göra fel men fel MÅSTE påpekas.
Jag ställde en fråga, du ville inte svara. Svårare än så är det inte. Det har inget med rätt och fel att göra.
Citat:
Tråden handlar om nåt som inte går att bevisa. Grattis! Om du nu förstod det.
Det är din personliga uppfattning ja. Vi vet det nu. Du har äntligen medgett att det inte finns några bevis/belägg alls för guds existens. Mycket bra att du tills sist insåg detta.
Sen detta om att en guds existens inte ens hypotetiskt kan bevisas är tills vidare bara din egna subjektiva uppfattning. Det finns massvis av folk som inte håller med dig. Och dessutom tror inte alla gudstroende på samma gud som du. Det finns extremt många olika typer av gudsdefinitioner som folk håller för sanna, som teoretiskt sätt skulle gå att bevisa om det nu var så att dessa gudar faktiskt existerade.
Men jag noterar att den guden just DU tror på aldrig kommer kunna bevisas och därmed förblir tro/vidskepelse, vilket i sin tur såklart innebär att en diskussion kring denna hypotetiska guden är meningslös i en tråd som denna.
Citat:
Jag förväntar mig att du och HAN spritits förstår att ni slösar bort ert liv och inte kommer få ''bevis'' i den här tråden men jag är övrygad om att om ytterligare fyra år ( jag kommer checka of i sommar 2018 är ni på samma ställe ''men bevis, men belägg men vetande''.
Lovet är över för min del. Jag följer upp i sommar.
Jag tror inte heller att det någonsin kommer dyka upp några bevis för någon av alla religiösa föreställningar. Men det kommer säkerligen både här och annanstans dyka upp dårar som beter sig som du har gjort, dvs sådana som spyr ur sig argumentationsfel, lögner och pseudovetenskap som "bevis" för sina föreställningar. Och då kommer jag förklara varför dem har fel.