2018-01-08, 03:18
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du måste förstå att du använder begreppet argument endast för att kunna använda ''halmgubbar'' för att ha nåt att skriva i brist på nåt att skriva som är av substans. Du måste förstå att du använde begreppet argument på fel ställe. Jag argumenterar inte. Jag förklarar.

Du fattar tydligen inte ens att du har argumenterat. Förklaringar är ett steg i en argumentation, och det avslutas sedan med en slutsats, vilket du har gjort här upprepade gånger.

Dessa konstiga och uppenbart felaktiga uttalanden som du gör undergräver din egen trovärdighet som debattör.

Och, jo, du har helt uppenbart en förkärlek för halmgubbar eftersom du hela tiden drar förhastade slutsatser om dem som skriver och vad de enligt dig "egentligen" menar och jagar denna tolkning likt Don Quijote och kommenterar skribentens eventuella psykiska hälsa eller mentala oförmåga, i stället för att svara på vad som faktiskt skrivits.

Det blir väl min psykiska hälsa eller mentala oförmåga som du skriver om ifall du ens svarar på detta ...
Citera
2018-01-08, 03:20
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du ljuger om att jag ska ha sagt att jag kan bevisa Gud genom forskningsmetodiken. Du skrev att jag förr påstod att jag kunde bevisa Gud. Jag har aldrig sagt att jag kan bevisa Gud. Vad jag har sagt är att bevisen på Gud finns i den fysiska verkligheten. Jag har gett som argument, jorden, livet , haven osv. Detta var förr i en annan diskussion. Jag har alrig då som nu sagt att jag kan bevisa Gud, jag har alltid sagt att Gud inte går att bevisas.

Helt otroligt. Du säger i samma andetag både att "bevisen på Gud finns i den fysiska verkligheten" och att "Gud inte går att bevisa".

Hur ska du ha det, egentligen?
Citera
2018-01-08, 07:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du famlar i ett mörker som är oändligt! Andlighet är en eventuell värld som är fysikens motsats, det är vad ordet/begreppet andlighet innebär i sig, dvs syftar på en eventuell verklighet utanför fysiken. Andlighet är också ett behov. Så ja andlighet är både ock. Det ena utesluter inte det andra men i din värld så måste man alltså välja, antingen är den ett behov eller också en metafysisk verklighet. Du förstår inte att det kan vara Både ock. Har du gått i skolan människa? Jag har inte beskrivit den andliga världen, vadå beskrivit? Har jag gett den andliga världen form, färg, bilder, vikt, avstånd? På vilket sätt har jag beskrivit den andliga världen?
Din definition är hemmasnickrad och inte allmängiltig. Du hittar på saker. För att föra en diskussion måste man ha klara definitioner.

Citat:
Vakter i krogen har inget med detta att göra. Vakterna i krogen kan kasta ut dig om du beter dig ociviliserat vare sig du argumenterar eller förklarar. Du skiljer uppenbarligen inte mellan förklarande och argumenterande. Jag har förklarat att en andlig värld inte kan detekteras med hjälp av forskningsmetodik eftersom ordet/begreppet andlighet betyder just metafysik. Detta är inget argument bara en förklaring. Jag har ingenstans argumenterat för varför, hur eller att en andlig värld existerar. Din lilla hjärna gör ingen skillnad mellan förklaring och argument. Du är helt slutkörd.
Jag har aldrig krävt forskningsmetodik. Du argumenterar mot din egen strawman.
Du har argumenterat från början till slut. Bara för att du definierar argumentation annorlunda, igen med hemmasnickrade definitioner, så gör det inte så.

Citat:
Men jag har inte gjort ett påstående mot eller för en tes. Läser du ens vad jag skriver eller går du på autopilot efter alla dessa åt du har skrivit och tjatat på religionsforumet, verkar det som att du skriver utan att tänka. Det går på autopilot. Jag har inte någonstans gjort påstående mot eller för en tes. Allt jag har skrivit och sagt, med olika formeringar för att du ska förstå, är att en eventuell andlig värld inte kan detekteras med hjälp av forskningsmetodik eftersom ordet/begreppet andlighet betyder just metafysik därför kan vi inte tillämpa metoder som enbart är tillämpbara i och inom den fysiska världen. Detta resonemang är baserat på innebörden av vad ordet/begreppet andlighet innebär samt forskningsmetodikens begräsningar till den fysiska världen. Att du inte förstår detta är och förblir en gåta.
Jag har aldrig krävt forskningsmetodik. Se [1].

Citat:
HAHA inbilla dig det du. Det gör inget. Dina texter och dina resonemang eller brist på resonemang talar sitt klara språk. Jag önskar innerligt att du var på en sådan nivå att du ''piskade'' mig mentalt. Tänk om du hade nåt av värde som du kunde presentera. Jag hade absorberat det med glädje. Kunskap är roligt och kunskap ger lycka. Du har dock långt, långt ifrån kunskap och långt ifrån lycka. Men fortsätt att inbilla dig du. Jag har CSN-lån medan du är efterlyst av kronofogden. Bravo!
Jösses vad du fantiserar.

Citat:
Det är inte att hitta på saker. Jag förklarar bara för dig vad ordets innebörd är. Ordets innebörd och forskningsmetodik går inte ihop. Därför kan vi inte prata om bevis eller vetande. Förstå detta för en gångs skull.
Jag har aldrig pratat om forskningsmetodik. Se [1].
[1] är mitt argument, inte dina strawmen och lögner.

Citat:
Du måste förstå att en fråga som framgår i trådstarten är felaktig och att du så länge har diskuterat ämnet utan att lägga märke till just detta är förvånande. Du menar att bara för att tråden handlar om bevis på Guds existens så måste ämnet diskuterat utifrån det även om fråga i sig är felaktig? wow! Va strålande! Autism? Ha du läst projicering inom psykologi? Du verkar upprepa ordet Autism ofta. Börjar tro att du vill göra dig av med din diagnos på det här sättet men detta är bara en försvarsmekanism, ledsen att göra dig ledsen.
Din envishet att grotta ner dig i målande beskrivningar tyder på en oförmåga att förstå analogier. Detta kan innebära autism. Jag är bara nyfiken. Och ja, i diskussionstrådar håller man sig till ämnet och man klagar inte på att andra håller sig till ämnet och hävdar sårade känslor för att man inte gillar diskussionsämnet.

Citat:
Men jag vill inte komma med nåt.
Så varför har du invändningar mot [1]? Uppenbarligen vill du det men kan inte ens ordna dina tankar nog mycket för att ha en bra invändning.
Citat:
Definitioner är ytterst viktiga men hur ska du kunna förstå vikten av definitioner när du inte ens gått ut gymnasieskola med fullständiga betyg. Du måste förstå vad andlighet innebär begreppsmässigt sen måste du förstå vad forskning innebär då kanske då förstår du att andlighet handlar inte om vetande eller bevis. När du har förstått det kommer du att hamna i en djup depression eftersom du då förstår att du har kämpat för kung och fosterland i flera år för ingenting.
Se [1]. Jag skrev just det att det då per definition går från vetskap till antagande. Alltså, det handlar inte om vetande, som du skriver. Det är vad jag skrev i det första inlägget som du invände mot. Du är hopplöst korkad eftersom du ännu inte insett att du slåss med din egen strawman.
Citera
2018-01-08, 07:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Så du menar att en människa som känner, tänker och reflekterar över verkligheten och kommer till andra slutsatser än de som behagar dig är dum?
Nejdå, men sättet man kommer dit. Som du demonstrerat.
Citat:
Detta säger mer än dig och din oförmåga och okunskap. Du är den som inte bara är dum utan helst slutkörd. För att upplysa dig ännu mer så är alla människor olika. Det är inte fel om en människa tror på Gud i ögonblicket hon observerar en ros, inte heller är det fel eller dumt om/när en människa tror på Gud när hon observerar en fågel, haven. Inte heller är en människa dum som tror på Gud för att hon drömmar en viss dröm. Inget av dessa är dumt. Alla människor söker mening och sammanhang på olika sätt. Det som är dumt är att du inte förstår detta simpla fakta. Så den dumma är nog du.
Det är rätt dumt, jodå. Speciellt om man argumenterar runt det så tafatt som du gör.
Citera
2018-01-08, 08:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Bra början! Andlighet är bara ett ord/begrepp. Substansen skapar var och en av oss. Gud är ett begrepp och substansen, även här, skapar var och en av oss. Du har skapat din egen substans och det är ''ingenting'', så som du själv har uttryck. Men det är endast ditt ''ingenting''. Ditt ''ingenting'' saknar relevans och betydelse för andra människors övertygelser, tro och skapande av ''substans'' för att använda ditt eget ord i hopp om att du ska förstå.
Ok, så då är vi överens om att andlighet och Gud bara är figment av människors fantasi. Kul att veta!
Definitionen av andlighet på google är mycket långt ifrån din hemmasnickrade.

Citat:
Det spelar ingen roll vad du tror eller tycker att det är. Du kan inte bestämma åt andra vad som är sant för dem. Du kan bara bestämma vad som INTE är sant för dig. Du måste förstå detta. Jag kan tro på Gud för nåt så lite som dagen och natten. För mig kan det vara tecken även om jag vet och förstår mekanismen bakom hur dagen och natten följs efter varandra och hur himlakroppars rörelse skapar detta. För mig är det nog att jag kan observera att det blir dag och natt i bestämda steg. Dag och natt så simpelt som det bli. ÄNDÅ har du ingen som helst rätt att tala om för mig att jag tror på fel grunder. Det är min tro. Att du inte tror lika om natten och dagen är din rätt men din rätt blir inte någon annans om de själva inte vill det.
Jag har aldrig sagt att du inte får tro det, men jag har lika stor rätt att kalla det dumt. Speciellt när du accepterar att det inte handlar om vetskap men blir avog så fort man kallar det ett antagande.

Citat:
Jag har inte försökt nåt mer än att förklara för dig att du ägnar dig bokstavligt talat åt ingenting. Jag har inte velat få dig att tro på Gud, inte heller att Gud går att bevisa. Det du fortfarande inte förstår är att jag fortfarande pratar om andlighet, forskning, bevis och vetande.
Du menar det du upprepar i varje mening? Åh, jag tror jag märkt det. Det är bara det att det handlar om din strawman du desperat fäktas med, inte mitt egentliga argument.

Citat:
haha herre min skapare! Vill du att jag ska bevisa min tro? Bravo! Du briljerar! ''Bevisa din tro annars är du vilse''. Vilken skola har du gått i? Stackars dina lärare.
Nej, bara att du erkänner att det är spekulation, antagande, vidskepelse och inte vetskap, så som jag skrev i [1] redan från början.
Citera
2018-01-08, 08:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Okej, sök upp ordet andlighet på Google så får du se hur den verkligheten ser ut Då kanske du får rätt definition. Mitt ego är allt annat än känsligt. Du är ett gott bevis på att mitt ego inte är känsligt. Du har försökt med ''din mamma'', ''autism'' osv men kommer ingen vart. Vet du varför? Jag kan läsa dig som en öppen bok. Jag vet vad som pågår i ditt huvud nu och jag vet vad du är för sorts människa. Jag tar detta med ro. Jag njuter av detta.
Vanföreställningar.

Citat:
Insikter kan du få genom att använda dina hjärnceller. Antingen får du det genom att betrakta verkligheten, den yttre världen, t.ex. en solnedgång, regn, döden, livet osv eller också genom att endast tänka och meditera, t.ex. gå i de inre rummen. I både fallen har insikt med reflektion att göra. är du ser en solnedgång är solnedgången ingenting i sig, det är vid reflekterandet som insikten, meningen och sammanhangen kommer. Visst skulle de kunna komma genom läsande och lärande också så som du påstod men väldigt sällan eftersom lärande och läsande har inte med vetande att göra utan med kunnande, d.v.s. läsande och lärandes främsta syfte är att kunna hantera och använda information och inte så mycket om att veta om informationen. Ett exempel på detta kan vara; när du sitter bredvid din körskollärare och hen ber dig att lägga i ettan och gasa lätt utan att släppa på kopplingen så lär du dig nåt, du lär dig genom att hantera den information du får av din lärare. Informationen gör att du kan, lägg märke till ordet KAN använda bilen men du VET inte vad som händer i bilen när du gör dessa moment.
Nej, dumhuvud. Hur kommer du fram till att Gud existerar genom att titta på en solnedgång? Var är sambandet mellan Gud och solnedgången och varför kommer du till den slutsatsen. Jag vill att du demonstrerar din metod.

Citat:
Nja, Jag har ingen tes att argumentera för eller emot. Jag har däremot nåt att FÖRKLARA och det har jag gjort.
I vansinnets värld.

Citat:
Du ljuger. du har frågat efter bevis, belägg osv. Men inte ens anledningar kan du begära eftersom ens anledningar blir aldrig dina anledningar till tro. För mig räcker det med döden för att tro på Gud. det är min anledning men för dig räcker inte det, för en annan person är det ögonblicket då hon får ett nyfött barn, för en tredje är när hon ser sin anhörig dra sitt sista suck och döden inträder. Finns lika många anledningar som det finns människor. Är du beredd att fråga alla människor? Hur många mäniskor räcker det att fråga för att du ska känna att du har mer att ''gå på''?
Jag vill veta vad sambandet är. Bara för att man har en upplevelse leder det inte till Gud.

Citat:
Lögnare! Se tillbaka på dina inlägg. Överallt ber du om belägg, bevis osv annars hävdar du att det ''bara'' är antagande utan bevisvärde.
Hur som helst! Jag förstår att du har massor av fritid men en annan arbetar, forskar och har ett liv att sköta. Nu har jul och nyår varit och lovet är över för mig. Jag kommer inte kunna vara lika aktiv, om nåt aktiv alls. Jag lämnar diskussionen här men var så säker på att vi hörs när jag får ledigt kanke sommarlovet. Ska bli spännande att se var den här diskussionen tar vägen. En sak är jag säker på; du kommer vara precis samma person, vara i samma ruta och komma med samma idéer och gå på autopilot när du skriver. Sommaren 2018 ska bli spännande att fortsätta diskussionen om andlighet, bevis på Guds existens, forskning, fysik och DEFINITIONER.
Som jag skrev, uppfattningar bildas inte i ett vakuum. Det finns en inledande insikt som leder till det. Det är den insikten jag efterlyser. Din strawman är att jag skulle efterfråga fysikaliska bevis i form av någon sorts forskningsmetodik, men det är din lögn.
Citera
2018-01-08, 09:03
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Precis.

"Demotrams" otillräcklighet och vilsenhet framträder så tydligt.

Tillskriver sig själv "äga vetskap" men hamnar i vartenda seriöst möte i enbart i sitt interna dualistiska självbedrägeri - blir frustrerad ( så klart ) och därmed väller det invektiv och div. utfyllande totalt irrelevant verbal aggression.

Det ses icke ett spår av den där akademiska andan...

----

Sedan, kommer demotrams med sin egen subjektivistiska attityd (har lärt sig att försöka betona att den är dessutom hemmasnickrad och har ingen beröring med *bevis (som var denna trådens intention att skapa lite utrymme för seriösare kriterier..än jag-och-min-känsla-hemma-på-mitt-eget-rum-i-mina-alldeles egna-psykologiska -inre-rum.. oh yeah)

Att - demotramsen FYLLER andligheten med allsköns prestige-kukmätar-värderingar.. väger frontalkollision med allt o alla som ej bejakar hans våta drömmar om bl.a Gud.. som ju är vad han menar med andlighet.

Att VÄRDERA sin andlighet så starkt och förvänta sig att det skulle vara typ representativt, tyder på oerfarenhet i begreppet andlighet, men en totalt dunkel och diffus uppfattning om vad gud egentligen är, mer än hans kukförlängare.

En sketen ohederlig typ som har sbvårt för alldaglig kommunikation, vad då inte med andras andliighet.. där den återfinns och brukar innefatt lite ödmjukhet..

Så ej med Demotrams.

Din lille vilsne pajas, din gud... är inte rumsren - so far - kom ur boxen och ta itu med din autism.

Eller din självförvållade allienation och lär dig de enkla samtalens konst, för du är en enkel människa på jorden, inte mer inte mindr3e.

Din "vetskap" är varken djup högt stående eller msytisk på ngt sätt - så länge du inte råkar ha fastnat med någon djinn i något skrymsle där i mörkret av din "andlighet" men när det blir jobbigt, så går du ig¨ång med babbel om solnedgångar, glittrande hav, frukter grönsaker och materia, materia , materia och materia i en ändlös mental diarré.

Krya på dig - trots allt. Trots att du är så sårbar och illa däran, att du inte svarar där dina mentala sår uppenbart är vidöppna och måtte ju göra ont, att samtala med dem som inte kan klappa dig medhårs och ge sig in i dein mentala förvillelse, som sagt...

Du kan ju rent av ha blivit botad mot sommarn till.. (dock, krävs det ett postivare tänk än vad du uppvisat i denna tråd, under alal dina kämpande år)
Citera
2018-01-08, 15:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du famlar i ett mörker som är oändligt! Andlighet är en eventuell värld som är fysikens motsats, det är vad ordet/begreppet andlighet innebär i sig, dvs syftar på en eventuell verklighet utanför fysiken.

Du har bara flyttat dina målstolper till konceptet "andlighet", och försöker att göra det till ett 'guds'-bevis ... vilket det på inget sätt är automatisk.

Så förtydliga och belägga "andlighet" först, demonstrera sen dets betydelse som 'guds'-bevis ... och helst på relevant tråd.
Citera
2018-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Vilket påstående har jag argumenterat emot?

Det har jag redan svarat på flera gånger. Läs inläggen du svarar på.

Citat:
Jag har FÖRKLARAT att andlighet inte går att bevisa och därför handlar inte om vetande. Vad sägs om att förstå detta simpla faktum? Jag upprepar mig för att du är så dum att du inte vill ta in det jag skriver och besvara det jag faktiskt skriver. Jag har inte argumenterat. Du måste lära dig skilja mellan argument och förklaring.
Men snälla du, du kommer inte undan med hjälp av att omfokusera diskussionen till att handla om dina fantasier om vad definitionen av argument och förklaring är.

Men vi har noterat din ståndpunkt. Du anser att det varken finns eller går att finna bevis för den andliga världen. Den andliga världen är alltså per definition blott ett antagande du gör. Och NEJ, dina "personliga bevis" gör det inte mindre till ett antagande.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Att fråga efter belägg för guds existens, i en tråd som bokstavligen efterfrågar belägg för guds existens, är troligtvis fullt rimligt för alla utom dig.

Det är bara fullt rimligt för dummies likt dig som inte förstår att Gud inte kan detekteras ed hjälp av forskning. Du är för dum för att förstå att om Gud hade kunnat detekteras så skulle det innebära att Gud underkastas forskningen. Att du inte förstår detta säger bara vilken nivå du ligger på. Du är snäppet dummare än spiriis
[/quote]
Jag tror jag står fast vid att det är fullt rimligt att fråga efter belägg för guds existens, i en tråd som bokstavligen heter "bevisa att gud existerar".

Citat:
HEN vägrar att förstå att bevis och vetande och belägg inte har nåt med Gud och andlighet att göra.
Var det det hen menade i sitt inlägg? Jag tror du är lite förvirrad. Läs igen vilken del av inlägget du svarade på och se om du tycker att ditt svar har någon koppling till detta.
Citat:
Jag måste påpeka fel och brister i tråden. Jag har inte deltagit i någon diskussion jag har påpekat felet i tråden, det är du och din vän HAN som gör detta till en diskussion. Ni borde, om ni var intellektuellt friska, finna felet för åratal sen. Ni har deltagit i en tråd som vill bevisa Gud och andlighet med hjälp av forskningsmetoder som enbart är tillämpbart i och inom den fysiska världen . Inte nog med att ni inte förstår orimligheten att Gud ska kunna underkastas forskningen men ni går längre i er förirrade tillstånd och vill bevisa andlighet, metafysisk, icke-fysisk verklighet med hjälp av forskning som ENDAST går att tillämpa i den fysiska världen.
Jaja, nu vet vi att du har bytt ståndpunkt till att det absolut inte ens hypotetiskt kan bevisas att gud existerar. Då är du klar här.
Men du förstår, dina subjektiva åsikter är inte objektiva faktum. Det är något du måste ta och inse en gång för alla.

Citat:
Ni har gjort detta till en diskussion. Detta är en icke-diskussion eftersom jag endast och bara förklarar och påpekar orimligheten i att försöka bevisa nåt som inte går att bevisa. Ni är helt slutkörda.
Nej, du "förklarade" och argumenterade mot en halmgubbe. Och detta har jag redan presenterat belägg för flera gånger så jag tänker inte göra det igen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Har någon skrivit detta menar du? Vänligen citera i så fall. Jag har nämligen läst inlägget du ursprungligen svarade på när du började presentera dina argument (eller s.k förklaringar om du nu vill kalla dem för det) och i det står det ju ingenstans att avsaknad av bevis är bevis för icke-existens, vilket ju är vad dina argument/förklaringar handlar om.

Citat:
Okej då menar du alltså att Gud kan existera, behöver inte men skulle kunna existera. Vad är du här för då i så fall? Gud skulle kunna existera, Gud kan inte bevisas så vad gör du här? Vad försöker du få fram på den här tråden?
Att avsaknad av bevis skulle vara bevis för ickeexistens är som sagt inte något varken jag eller någon annan har påstått. Det är blott en halmgubbe du skapat.

Citat:
Ingen kan bevisa Gud.
Det återstår att se.

Citat:
Jag hade gjort sorti för länge sedan om du och HAN spiritis inte hade gjort detta till en diskussion. Jag lämnar er mer än gärna åt era förvirrade tillstånd nu när jag har förklarat hur det egentligen ligger till.
Dina s.k "förklaringar" om hur saker och ting ligger till är tämligen värdelösa.
Citat:
Ni får vara kvar och dividera om bevis och belägg och vetande kring en eventuell verklighet som inte går att bevisa, belägga eller veta om.
En eventuell verklighet, som inte går att bevisa, belägga eller veta om.
Men dess existens är absolut inte ett antagande enligt dig.

Citat:
Du tror i din fantasi att det existerar endast i min fantasi. Du får tro i din egen fantasi att det är så men vad som är sant i din fantasi blir inte sant för någon annan utanför din fantasi.

Så länge du i fortsättningen inte presenterar dina s.k "personliga bevis" som något allmängiltigt och objektivt så är det egentligen sak samma. Huvudsaken är att du inte använder din egenkonstruerade ordbok när du diskuterar med andra människor.
Jag välkomnar din nya insikt om att det är en väsentlig skillnad mellan dina personliga "bevis" som bygger på en hemmasnickrad version av vad ett bevis är och vad som de facto utgör ett bevis i den verkliga världen.

Citat:
Du måste förstå att du använder begreppet argument endast för att kunna använda ''halmgubbar'' för att ha nåt att skriva i brist på nåt att skriva som är av substans. Du måste förstå att du använde begreppet argument på fel ställe. Jag argumenterar inte. Jag förklarar.

Återigen, jag har redan bevisat att du skapade en halmgubbe. Du har t o m erkänt själv att du gjort det.

Citat:
Du har rätt att göra fel men fel MÅSTE påpekas.
Jag ställde en fråga, du ville inte svara. Svårare än så är det inte. Det har inget med rätt och fel att göra.

Citat:
Tråden handlar om nåt som inte går att bevisa. Grattis! Om du nu förstod det.
Det är din personliga uppfattning ja. Vi vet det nu. Du har äntligen medgett att det inte finns några bevis/belägg alls för guds existens. Mycket bra att du tills sist insåg detta.

Sen detta om att en guds existens inte ens hypotetiskt kan bevisas är tills vidare bara din egna subjektiva uppfattning. Det finns massvis av folk som inte håller med dig. Och dessutom tror inte alla gudstroende på samma gud som du. Det finns extremt många olika typer av gudsdefinitioner som folk håller för sanna, som teoretiskt sätt skulle gå att bevisa om det nu var så att dessa gudar faktiskt existerade.
Men jag noterar att den guden just DU tror på aldrig kommer kunna bevisas och därmed förblir tro/vidskepelse, vilket i sin tur såklart innebär att en diskussion kring denna hypotetiska guden är meningslös i en tråd som denna.

Citat:
Jag förväntar mig att du och HAN spritits förstår att ni slösar bort ert liv och inte kommer få ''bevis'' i den här tråden men jag är övrygad om att om ytterligare fyra år ( jag kommer checka of i sommar 2018 är ni på samma ställe ''men bevis, men belägg men vetande''.

Lovet är över för min del. Jag följer upp i sommar.
Jag tror inte heller att det någonsin kommer dyka upp några bevis för någon av alla religiösa föreställningar. Men det kommer säkerligen både här och annanstans dyka upp dårar som beter sig som du har gjort, dvs sådana som spyr ur sig argumentationsfel, lögner och pseudovetenskap som "bevis" för sina föreställningar. Och då kommer jag förklara varför dem har fel.
Senast redigerad av Sir. 2018-01-09 kl. 01:40.
Citera
2018-01-09, 01:33
Medlem
Citat:
Du ljuger om att jag ska ha sagt att jag kan bevisa Gud genom forskningsmetodiken.
Ytterligare en halmgubbe.

Citat:
Du skrev att jag förr påstod att jag kunde bevisa Gud.
Ja och det stämmer ju.
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag kan bevisa Gud.

Är du verkligen säker på att du vill stå fast vid det påståendet? Tänk efter noga nu. Har du verkligen aldrig påstått att du har bevisat guds existens?

Citat:
Vad jag har sagt är att bevisen på Gud finns i den fysiska verkligheten.
Citat:
Jag har alrig då som nu sagt att jag kan bevisa Gud, jag har alltid sagt att Gud inte går att bevisas.
Herrejävlar! Det slutar ta mig fan aldrig att förvåna hur motsägelsefull du är.

Jag menar, är det verkligen möjligt att du inte ser det helt uppenbart ologiska med dessa påståenden?

Läs nu ordagrant vad det är du skrivit:

Påstående 1. "Jag har aldrig sagt att jag kan bevisa Gud."

Påstående 2. "Jag har alrig då som nu sagt att jag kan bevisa Gud, jag har alltid sagt att Gud inte går att bevisas."

Påstående 3. "Vad jag har sagt är att bevisen på Gud finns i den fysiska verkligheten."

Tycker du att påstående nummer tre är logiskt kompatibelt med påstående ett och två?
Senast redigerad av Sir. 2018-01-09 kl. 01:46.
Citera
2018-01-09, 02:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag kan bevisa Gud. Vad jag har sagt är att bevisen på Gud finns i den fysiska verkligheten.

Aaah, så det är "den fysiska verkligheten" som framlägger ett 'guds'-bevis ... helt utan ditt medverkande?
Citera
2018-01-09, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Om man fråga en muslim så existerar Allah. Varför skulle inte Gud existera? Kan man säga till en muslim att deras gud inte existerar? Skulle det hända något med tanke på att det finns folk som har bevakning dygnet runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in