2018-01-05, 23:09
Moderator
sm910difs avatar
Tråden handlar i slutändan inte om Adolf512 eller honom som person. Därmed släpper vi sådana diskussioner nu.

/Moderator
Citera
2018-01-05, 23:15
Medlem
Sperssons avatar
.
Har NMR någon aktiv organisation för nationalistiska kvinnor?
Citera
2018-01-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
En sak jag har funderat på, varför är så många medlemmar i NMR rakade på huvudena? Är väldigt många där skalliga/flintis eller är det någon intern grej att man ska raka bort allt? Om så är fallet, varför? Har sett många hårlösa män där.

Försöker mig på ett seriöst svar. Finns flera anledningar till att rakade huvuden är mer vanligt förekommande inom rörelsen. Det ger helt enkelt ett mer maskulint och hårt intryck. Vad gäller skalliga män så tenderar dessa att vara mer bittra då de ratas av det motsatta könet på grund av sin genetiska defekt och mindre attraktiva utseende. Bitterhet över detta i kombination med nuvarande samhällsutveckling etc. gör att de dras till rörelsen i större utsträckning.
Citera
2018-01-06, 09:45
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Simon Lindberg är NMRs Kent Ekeroth. Komplexen flödar. Ska ta plats, skrikig och gapig. Han måste bytas ut.
Jag kan hålla med om det där. Jag hoppas fortfaranade att Klas Lund kommer tillbaka då han hade dom egenskaperna som behövs för att leda en organisation som moståndsrörelsen. Samt att han hade mystiken runtomkring sig.
Citera
2018-01-06, 20:13
Medlem
Vi kan konstatera att under 2017 så blev NMR,s största bedrift att hamna i slagsmål med polis mellan två ica butiker.... Efter att ha kraftsamlat i ett år tid och samlar folk ifrån världens alla hörn.... Det är nu Januari och ett nytt år. Vi väntar och ser om det blir mer upplopp och våldsamheter i år.
Citera
2018-01-06, 21:22
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Vi kan konstatera att under 2017 så blev NMR,s största bedrift att hamna i slagsmål med polis mellan två ica butiker.... Efter att ha kraftsamlat i ett år tid och samlar folk ifrån världens alla hörn.... Det är nu Januari och ett nytt år. Vi väntar och ser om det blir mer upplopp och våldsamheter i år.
Om det varit sant hade du inte tyckt att det var värt att lägga tid på att bekämpa NMR här på nätet.
Citera
2018-01-08, 00:37
Medlem
utan.att.stannas avatar
En liten skara hängivna plakatbärare stog i Lund för någon dag sen. Verkar intressant, men det som slår mig är att man blir nog inte välkomnad. Väldigt stränga uppsyner och liksom ställde sig lite i vägen när jag gick fram emot dom, och som jag upplevde det kollades det snett på mig. Broschyrerna som delades ut var tydligt att intention att ge mig en, det fanns då rakt inte.
Är det bara arier som är med? Arier som ur genetisk synounkt?
Delar man ut brorsyrer på samma sätt till alla, då lär det inte ge så stor medlemsökning direkt är en spontan tanke.
Citera
2018-01-08, 01:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
En liten skara hängivna plakatbärare stog i Lund för någon dag sen. Verkar intressant, men det som slår mig är att man blir nog inte välkomnad. Väldigt stränga uppsyner och liksom ställde sig lite i vägen när jag gick fram emot dom, och som jag upplevde det kollades det snett på mig. Broschyrerna som delades ut var tydligt att intention att ge mig en, det fanns då rakt inte.
Delar man ut brorsyrer på samma sätt till alla, då lär det inte ge så stor medlemsökning direkt är en spontan tanke.

Varför måste de le mot folk?
Det är väl det de vill ha sagt som är av vikt, inte att visa tandraden.
Kanske var det du som kollade snett.
Blir nog inte välkomnad? Hur menar du då?
Ja folk som delar ut broschyrer brukar kliva fram framför en, stannar upp för att möta en.
Normalt alltså...
Nordiska motståndsrörelsens medlemmar ser normala ut, rör sig som dig, går som dig, delar ut broschyrer normalt och jag tycker faktiskt också att de är mindre påträngande än övriga broschyrutdelare.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-08 kl. 01:15.
Citera
2018-01-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja, aldrig förstått varför de valt taktiken att stå och se hotfulla ut. Folk blir ju bara rädda och tar omvägar. Hade de stått och sett vänliga och glada ut så hade de utan tvekan fått många gånger fler flygblad utdelade.
Citera
2018-01-08, 01:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Ja, aldrig förstått varför de valt taktiken att stå och se hotfulla ut. Folk blir ju bara rädda och tar omvägar. Hade de stått och sett vänliga och glada ut så hade de utan tvekan fått många gånger fler flygblad utdelade.

Finns väl clowner till sådant, eller hur.
Det är väl " åsiktskorridoren" som talat om för alla " rädda" varelser vad de skall vara rädda för.
En orädd människa väljer själv vad den vill ta del av för broschyrer.
Törs ställa sig bredvid en medlem ur Nordiska motståndsrörelsen oavsett om den är emot eller för eller helt neutral och skiter i om Kalle tittar på med sitt onda öga.
Citera
2018-01-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Finns väl clowner till sådant, eller hur.
Det är väl " åsiktskorridoren" som talat om för alla " rädda" varelser vad de skall vara rädda för.
En orädd människa väljer själv vad den vill ta del av för broschyrer.
Törs ställa sig bredvid en medlem ur Nordiska motståndsrörelsen oavsett om den är emot eller för eller helt neutral och skiter i om Kalle tittar på med sitt onda öga.
Jo, imagen är väl viktigare än att nå ut till den stora massan, eftersom den stora massan ändå aldrig kommer sympatisera med organisation. De tjänar mer på att locka till sig några enstaka kufar som imponeras av den tuffa attityden.
Citera
2018-01-08, 01:52
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Jo, imagen är väl viktigare än att nå ut till den stora massan, eftersom den stora massan ändå aldrig kommer sympatisera med organisation. De tjänar mer på att locka till sig några enstaka kufar som imponeras av den tuffa attityden.

Tycker att de ser stiliga ut när de går i sin parad.
Mäktigt!
Ärligt talat var det just den imagen som gjorde att jag började kolla vilka NMR var.
Det går inte att undgå att ta reda på vem de är när de kommer i sina kläder i paraden.
Fastnar på näthinnan.
Bra mycket mer än klistermärken.
Hade inte haft så mycket intresse av dem innan och visste inte så mycket om deras ideologi osv.
Det ser respektfullt ut när de inte flamsar omkring, tycker jag.
För de flesta människor är ordet viktigast av allt.
Den imagen du säger att de har stämmer inte med min syn på imagen.
Tycker att de ser helt normala ut när de delar ut broschyrer och pratar.
Jag behöver inget fjäsk och leenden.

Du tycker alltså att de ser tuffa ut.
Vad menar du då?
Jag har aldrig tänkt så.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-08 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in