Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 20:55
Medlem
Tänker.. kan denna säsong ha någon koppling till säsong 2? Den slutade ju utan ett direkt svar? Samt att den säsongen var också extremt politiskt.

Man fick ju inte hela storyn och trodde det skulle spelas ut i säsong 3. Sedan vet jag inte om det var planen, innan Kim Bodnia beslutade sig för att sticka och hela säsong 3 fick då skrivas om..

Kan ju ge Saga en anledning till att hjälpa till då hon faktiskt var med och utredde.
Citera
2018-01-07, 01:16
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Någon som vill ge en liten summering av säsong tre inom spoilers?

Gillade de två första säsongerna skarpt, och minst att jag började titta på trean som inte var lika bra, men vet inte om jag har sett den eller ej då någon berättade vad som hände med Saga i slutet av den säsongen och jag har inte ett minne av det.

Så jag vet inte om jag sett hela säsongen men tyckte den var för ointressant för att lägga på minnet, eller om jag tyckte den var för ointressant för att se genom hela säsongen.
Är inte sugen på se om den säsongen i något av fallen, men är sugen på att ge säsong 4 ett försök.
Citera
2018-01-07, 20:20
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

Gillade de två första säsongerna skarpt, och minst att jag började titta på trean som inte var lika bra, men vet inte om jag har sett den eller ej då någon berättade vad som hände med Saga i slutet av den säsongen och jag har inte ett minne av det.

Så jag vet inte om jag sett hela säsongen men tyckte den var för ointressant för att lägga på minnet, eller om jag tyckte den var för ointressant för att se genom hela säsongen.
Är inte sugen på se om den säsongen i något av fallen, men är sugen på att ge säsong 4 ett försök.

Jag kan tyvärr inte summera säsong 3 då jag inte minns den tillräckligt bra, men den stora behållningen i den säsongen är utan tvekan Sagas nya poliskollega Henrik Sabroe. Som jag förstår det kommer vi att lära känna honom djupare nu och det ser jag fram emot. Uppskattar verkligen hans insats!
Citera
2018-01-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Tänker.. kan denna säsong ha någon koppling till säsong 2? Den slutade ju utan ett direkt svar? Samt att den säsongen var också extremt politiskt.

Man fick ju inte hela storyn och trodde det skulle spelas ut i säsong 3. Sedan vet jag inte om det var planen, innan Kim Bodnia beslutade sig för att sticka och hela säsong 3 fick då skrivas om..

Kan ju ge Saga en anledning till att hjälpa till då hon faktiskt var med och utredde.

Tror inte det, då manusförfattarna uttryckte att de ansåg slutet på S2 vara överspelat. Det skulle vara sådär diffust.
Citera
2018-01-07, 22:05
Medlem
Dom hemlösa systrarna måste ju vara Henriks två saknade döttrar!
För det har väl aldrig riktigt nämnts vad hans döttrar hette?
Ida heter en av tjejerna.
Och Taariq sade att de förmodligen var systrar i 14-15 års åldern.
Åldern skulle passa in också. Har varit försvunna i 8 år, försvann som barn.
Citera
2018-01-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Efter allt jävla tjat har jag nu äntligen börjat kolla på den här serien. Jag är snart igenom första säsongen, och jag tycker väl inte att den är direkt dålig, men jag har svårt att fatta hypen kring den. Jag irriterar mig mest på Saga som framställs som en vandrande diagnos som aldrig har behövt umgås med icke-aspies förrän serien just började, och nu är den röda tråden hur hon för första gången lär sig att interagera med dem. Hela premissen är orealistisk och fånig, som när Rohde förklarar för henne att det finns oskrivna regler mellan människor och hon stirrar på honom som om hon vore ett barn som aldrig hade hört talas om det förut. Det provocerar mig helt enkelt att hon framställs som en fullkomlig idiot, alternativt en femåring i en tjugofemårings kropp, pga sin diagnos.

Jag vill veta om det är värt att titta på efterföljande säsonger. Blir det här bättre efterhand? Får hon någonsin någon form av personlighet, eller förblir hon immun mot omvärldens inverkan?

Det enda som ändras i dom följande säsongerna är att ingen längre försöker lära henne nåt. Martin insåg väl efter ett tag att det inte gick.

Men Sofia Helin skulle nog blivit smickrad av din åldersbedömning. Hon var 39 år då.
Citera
2018-01-07, 22:11
Medlem
Citat:

Ja det är ju iaf vad dom vill att vi tittare ska tro, att det är Henriks döttrar, däremot är det väl mycket som talar emot det, har dom bott på gatan i 8 år helt utan kontakt med myndigheter etc etc. Men att den ena heter Ida vet vi iaf, jag har för mig att barnens namn har nämnts i tidigare säsong? men kan minnas fel.
Citera
2018-01-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Ja det är ju iaf vad dom vill att vi tittare ska tro, att det är Henriks döttrar, däremot är det väl mycket som talar emot det, har dom bott på gatan i 8 år helt utan kontakt med myndigheter etc etc. Men att den ena heter Ida vet vi iaf, jag har för mig att barnens namn har nämnts i tidigare säsong? men kan minnas fel.

På IMDB står småtjejerna bara som "Henriks döttrar".

Tänkte på en annan grej. Rickard som mördades.. kanske var rätt person ändå, men att de vill att vi ska tro att det var journalisten som de var ute efter.

Intressant kuriosa. Bröderna spelas av samma kille
Citera
2018-01-07, 22:25
Medlem
Välspelad panikattack av Sofia Helin. Det får man allt ge henne.

Intressant att Henriks äktenskap inte var så lyckligt trots allt. Kan hon ha rymt med nån man som sen av någon anledning dödade henne?

Intressant teori att tjejerna är Henriks döttrar. Inte omöjligt, faktiskt.

Citat:
På IMDB står småtjejerna bara som "Henriks döttrar".

Är det helt säkert att det är dom då? Det finns ju två andra tjejer som spelar "vålnader", alltså som Henrik ser ibland.

Citat:
Tänkte på en annan grej. Rickard som mördades.. kanske var rätt person ändå, men att de vill att vi ska tro att det var journalisten som de var ute efter.

Intressant kuriosa. Bröderna spelas av samma kille

Är inne på lite samma spår, faktiskt. Dom har ju visat flera gånger att Richard var självisk och ouppmärksam. Låtsades vara brodern för att få ligg, skrämde tjejen på sjukhuset osv.
Senast redigerad av GulsomSol 2018-01-07 kl. 22:38.
Citera
2018-01-07, 22:39
Medlem
Repeatzs avatar
Tror inte gatutjejerna är hans döttrar, alldeles för uppenbart. Däremot tjejen, som sonen till taxichauffören träffade i silon bland möblerna, kan mycket väl vara en av döttrarna.
Långskott, men tjejen som saga träffade berättade om ”någon snubbe på hennes jobb”, var ju så killen och hans mamma kom till den byn, genom en kille på jobbet.
Det enda som inte går ihop är att Astrid i silon pratade svenska.
Citera
2018-01-07, 22:57
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

https://www.svt.se/kultur/minns-du-hur-det-slutade-allt-du-behover-veta-infor-nya-sasongen-av-bron
Citera
2018-01-07, 23:54
Medlem
fearreapers avatar
Tjejerna heter Ida & Julia,

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2018/01/05/bron-fortsatter-kolla-bilderna-fran-sista-sasongens-andra-avsnitt/

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in