Citat:
Ursprungligen postat av
artro
Vad tror ni om strategin att köpa ett up-and-coming coin för en viss summa, vänta på en dubblering eller så, för att sedan flytta vidare till nästa? Jämfört med att behålla även när de når topp 100. Det senare är ju lite säkrare men de största procenten verkar ju finnas hos valutor som går från topp 500 till topp 100. Risken är väl att man gör ett dåligt val och blir bränd, men just nu känns det som att de flesta hyfsat välinformerade satsningarna ger bra resultat.
Annars kan du satsa på scam/hypecoins. Du vet de som har helt perfekta sci-fiaktiga sidor med 100% perfekta akademiska whitepapers. Inte för att det nödvändigtvis indikerar scam men när vanliga "utvecklare" snackar som professionella försäljare luktar det unket, och är ofta det. Slutar rätt ofta med att de inte kan leverera produkten och sen kraschar värdet.
Men, man kan tjäna gott om pengar om man inte är girig och säljer snabbt. Som någon ovan sa så är det smartaste såklart att skriva in sig i en ICO och sen bara sälja av. Att rida på hype kan man tjäna gott på men det är såklart riskabelt.
Vad jag själv gör är väl att slänga in en hundring på de coins som har lägst värde, sedan säljer jag av när jag ridit ut hypen. Undantaget idagsläget är html som är min longhold.