2018-01-07, 21:50
Medlem
Vad tror ni om strategin att köpa ett up-and-coming coin för en viss summa, vänta på en dubblering eller så, för att sedan flytta vidare till nästa? Jämfört med att behålla även när de når topp 100. Det senare är ju lite säkrare men de största procenten verkar ju finnas hos valutor som går från topp 500 till topp 100. Risken är väl att man gör ett dåligt val och blir bränd, men just nu känns det som att de flesta hyfsat välinformerade satsningarna ger bra resultat.
Senast redigerad av artro 2018-01-07 kl. 21:53.
Citera
2018-01-07, 21:54
Medlem
Faugelfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artro
Vad tror ni om strategin att köpa ett up-and-coming coin för en viss summa, vänta på en dubblering eller så, för att sedan flytta vidare till nästa? Jämfört med att behålla även när de når topp 100. Det senare är ju lite säkrare men de största procenten verkar ju vara på valutor som går från topp 500 till topp 100. Risken är väl att man gör ett dåligt val och blir bränd, men just nu känns det som att de flesta hyfsat välinformerade satsningarna ger bra resultat.

Bästa investeringen är att köpa ICO, hålla det tills den släpps på exchanges och skjuter i höjden. Samt när dem släpper produkter och samarbeten så går dem uppåt ännu mer. Att daytrade:a eller försöka hitta toppen är svårt, kan vara bra förtjänst men du kan även missa en 100% gain för att du sålde för tidigt!
Citera
2018-01-07, 21:55
Medlem
Just nu är det $816 731 482 093 som ligger i den totala marknaden för kryptovalutor varav bitcoin dominerar med 33,4 % i andel. Sjukt mycket ändå! Man börjar ju undra hur mycket mer kraft och kapacitet det finns och var i boomen vi befinner oss.

Hur många % ökning räknar ni att er portfölj/investering kommer generera under 2018?
Citera
2018-01-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faugelfan
Bästa investeringen är att köpa ICO, hålla det tills den släpps på exchanges och skjuter i höjden. Samt när dem släpper produkter och samarbeten så går dem uppåt ännu mer. Att daytrade:a eller försöka hitta toppen är svårt, kan vara bra förtjänst men du kan även missa en 100% gain för att du sålde för tidigt!

Sant! Har diversifierat och håller ungefär 25 olika coins långsiktigt, just för att inte slarva bort mig. Har snarare en tanke om ta några tusenlappar och sen försöka få dem att växa exponentiellt genom byten. Lär göra bort mig men det är ju kul med en utmaning.
Senast redigerad av artro 2018-01-07 kl. 22:12.
Citera
2018-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Vad tror ni om strategin att köpa ett up-and-coming coin för en viss summa, vänta på en dubblering eller så, för att sedan flytta vidare till nästa? Jämfört med att behålla även när de når topp 100. Det senare är ju lite säkrare men de största procenten verkar ju finnas hos valutor som går från topp 500 till topp 100. Risken är väl att man gör ett dåligt val och blir bränd, men just nu känns det som att de flesta hyfsat välinformerade satsningarna ger bra resultat.

Annars kan du satsa på scam/hypecoins. Du vet de som har helt perfekta sci-fiaktiga sidor med 100% perfekta akademiska whitepapers. Inte för att det nödvändigtvis indikerar scam men när vanliga "utvecklare" snackar som professionella försäljare luktar det unket, och är ofta det. Slutar rätt ofta med att de inte kan leverera produkten och sen kraschar värdet.

Men, man kan tjäna gott om pengar om man inte är girig och säljer snabbt. Som någon ovan sa så är det smartaste såklart att skriva in sig i en ICO och sen bara sälja av. Att rida på hype kan man tjäna gott på men det är såklart riskabelt.

Vad jag själv gör är väl att slänga in en hundring på de coins som har lägst värde, sedan säljer jag av när jag ridit ut hypen. Undantaget idagsläget är html som är min longhold.
Citera
2018-01-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Annars kan du satsa på scam/hypecoins.

Haha ja, man behöver kanske inte eftersöka scamcoins specifikt, men (tyvärr?) verkar det funka rätt bra att haka på de valutor som får mest oförtjänt hype på olika forum.
Citera
2018-01-07, 22:18
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Jag impulshoppade APPC skapad av aptoide www.github.com/aptoide

Backat av Goldman Sachs och Google play.. finns inte på coinmarketcap ännu..

Whitepaper:
https://github.com/Aptoide/AppCoins-white-paper
Senast redigerad av GanjaThorulf 2018-01-07 kl. 22:21.
Citera
2018-01-07, 22:23
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Haha ja, man behöver kanske inte eftersöka scamcoins specifikt, men (tyvärr?) verkar det funka rätt bra att haka på de valutor som får mest oförtjänt hype på olika forum.
Bättre att satsa på ICOs istället
Citera
2018-01-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Bättre att satsa på ICOs istället

Hmm okej, hur går ni tillväga för att leta upp ICOs ni tror på?
Citera
2018-01-07, 22:55
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Hmm okej, hur går ni tillväga för att leta upp ICOs ni tror på?

https://cointelegraph.com/ico-calendar
Citera
2018-01-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
https://cointelegraph.com/ico-calendar

Tack! Vet inte om jag är kvalificerad nog att skilja agnarna från vetet men ska försöka skaffa mig ett intryck. Hur långt tid brukar det ta ungefär från att en ICO avslutas till att valutan handlas på faktiska exchanges?
Citera
2018-01-08, 04:33
Medlem
Någon som läst om BNT?(BANCOR)
Circulating Supply
40,772,871 BNT
Total Supply
79,384,422 BNT
Market Cap
$361 979 507 USD
Kan det göra en resa som ZClassic? (ZCL)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in