Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttibangbang
Håller med dig till fullo! Det var ju nästan ett år sedan jag hade trippen och har växt väldigt mycket som person och har även hunnit fylla 19. Under många trippar har jag insett att jag tycker allt är jobbigt och att jag är gnällig. Det gör jag mer sällan nu för tiden och tar mer ansvar och bara accepterar saker mer.
Angående att du trodde att jag var en klängig tjej är en underbar tolkning. Min kompis sa efteråt att han fick vibbar om att jag var annat än straight under trippen och det stämmer faktiskt. Har funderat på det ett tag och jag har alltid känt att det är "förbjudet" att tänka på andra killar men har accepterat det mer och mer. Dock skulle jag inte kunna tänka mig att ha sex med en annan kille men har ju aldrig kommit i den situationen än. Är inte helt bisexuell men är bit på vägen skulle jag säga. Att göra nåt med en fullblodad bög gör mig dock lite skraj.
Man får vara gnällig, man ska inte gå runt och bara acceptera allting. Gnällig är bara ett nedsättande ord som omogna människor använder för att få tyst på sådana som ställer jobbiga frågor. Jobbiga frågor är bra, de utvecklar dig själv, andra runtomkring dig och ser till att saker och ting reds ut. Ge fan i vad andra säger, du har dina frågor och om du behöver få svar på dem så är det toppen, du tar uppenbarligen själv ansvar för att få svar på dem genom att t.ex. träffa psykolog. All cred till dig på den fronten. Att vara gnällig innebär att man går runt och ojar sig över att mjölken är slut eller att man har ont i ryggen, sådant som jobbiga jävla gubbar o kärringar gör, det du gör är något avancerat och filosofiskt. Du kanske ska läsa någon kurs i filosofi? Du hade nog diggat det.
En bra tumregel är att folk som klagar på att man ställer frågor och/eller som gärna vill sätta dig i fack som t.ex. att "du beter dig som ett barn" och inte kan motivera det på ett djupare plan, ofta inte är värda att ta åt sig ifrån. Låt dem hållas.
Har själv varit deprimerad och funderar på att testa någon svamp för att få perspektiv på saker, skall till amsterdam i vår så kanske testar där.