2018-01-07, 13:47
Medlem
Man har ju hört massa bra om dominos i USA! Är det bättre än pizza hut?
Citera
2018-01-07, 13:52
Medlem
possums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
För cirka 9 - 10 år sen hade dock Dominos ett vedertaget dåligt rykte. Men det verkar ju som de försökt fila bort det med nya tomatsåser, ostblandningar osv.

Precis. När jag bodde i Storbritannien för 10 år sedan köpte man dominos av en anledning och det var för att det var billigt och de körde ut pizzorna utan avgift. Åt en dominos-pizza förra året och det är tveksamt om det blivit å mycket bättre trots massiva reklamkampanjer som påstått motsatsen.
Citera
2018-01-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deklarationuf

Det är stor skillnad (enligt mig), de gånger jag varit i USA så brukar man alltid ta en pizza med extra tunn botten med peparoni och ananas från Dominos.

Vet inte hur man skall beskriva skillnaden om man inte provat men på något sätt är de pizzor från Dominos man ätit de godaste som finns.
Citera
2018-01-07, 14:27
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deklarationuf

Det är bättre att gå till lokala kedjor som t.ex Regina's i Boston, Joe's Pizza i NYC m.m m.m..

Dom gigantiska kedjorna är dock det enda som finns på mindre orter dock, då får man väl välja det...
Citera
2018-01-17, 12:22
Medlem
Terranulliuss avatar
Citat:
Domino's Pizza ska öppna 100 nya restauranger i Sverige de närmaste åren, berättar snabbmatskedjan i ett pressmeddelande
https://www.expressen.se/dinapengar/dominos-pizza-oppnar-100-nya-butiker-i-sverige-/

Kan bli intressant och se hur det här slår mot den nuvarande pizza marknaden i Sverige.
Citera
2018-01-17, 13:11
Avslutad
Älskar Dominos. Ser fram emot deras expansion. Ibland blir man trött på turkpizzan sedan finns det ingen god pepperoni-pizza i Sverige.

Mycket bättre än pizza hut.
Citera
2018-01-17, 17:48
Medlem
Big Bosss avatar
http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/dominos-%C3%B6ppnar-tv%C3%A5-pizzabutiker-i-g%C3%B6teborg-1.5058246

Citat:
Vill vara lokala pizzerian
– Kriterium nummer ett är att vi vill vara den lokala pizzerian. Sedan vill vi gärna ha en synlighet och vara som ett skyltfönster, säger han.

Varje butik kommer att anställa 15–20 medarbetare, så för Göteborgs del handlar det om 30 till 40 nya jobb i restaurangbranschen under det kommande året. De nyanställda kommer att få genomgå företagets egen utbildning, lära sig mer om restaurangbranschen och hur man driver affärer.

Varje butik kommer att kosta från 2,5 till 4 miljoner kronor att bygga.

Svårt o se hur Dominos kommer slå sig in på den mättade Svenska pizza marknaden och ta över som den "lokala" pizzerian. Speciellt när det finns så många "turkpizza" som folk har som sina kvarterspizzeria.

Vill gärna kunna äta en bra pepperonipizza till ett hyfsat pris med tjock botten i Sverige.
Citera
2018-01-17, 18:06
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/dominos-%C3%B6ppnar-tv%C3%A5-pizzabutiker-i-g%C3%B6teborg-1.5058246

Svårt o se hur Dominos kommer slå sig in på den mättade Svenska pizza marknaden och ta över som den "lokala" pizzerian. Speciellt när det finns så många "turkpizza" som folk har som sina kvarterspizzeria.

Vill gärna kunna äta en bra pepperonipizza till ett hyfsat pris med tjock botten i Sverige.

Kan inte läsa artikeln utan jag måste betala för den.
Citera
2018-01-17, 18:12
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:

Generellt tycker jag att kedjor är ganska tråkigt men med tanke på hur mycket det fuskas i turkpizzabranschen både med ekonomi och med råvaror så känns detta välkommet.
Jag vill tro att man vet lite mer vad man får hos kedjorna i alla fall, och det är knappast mindre fräscht än hos lokala turken.
Det verkar lovande att de verkar ha gjort snabb hemkörning till en grej dessutom.
Citera
2018-01-17, 18:12
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Kan inte läsa artikeln utan jag måste betala för den.

Nästan samma artikel som Expressens förutom att den nämner att de ska öppna två ställen i Göteborg nu i år.
Citera
2018-01-17, 18:15
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Generellt tycker jag att kedjor är ganska tråkigt men med tanke på hur mycket det fuskas i turkpizzabranschen både med ekonomi och med råvaror så känns detta välkommet.
Jag vill tro att man vet lite mer vad man får hos kedjorna i alla fall, och det är knappast mindre fräscht än hos lokala turken.
Det verkar lovande att de verkar ha gjort snabb hemkörning till en grej dessutom.

Stämmer ju att kvalitén överlag inte är direkt sämre på kedjor som Dominos, kanske t.om bättre. Men Svensken vill ju ofta ha det den är van vid som t.ex sin Kebabpizza indränkt i kebabsås eller vilken pizza som helst på menyn plus sås på. Det är ju inte vad som erbjuds på Dominos, de har ju färre antal pizzor samt ingen sås på.
Citera
2018-01-17, 22:14
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Har aldrig ätit på Dominos, hade för mig att de också kör med frysta pizza botten precis som pizza hut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in