2018-01-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
DET är andras problem att reda ut och ta hand om.
Då ska vi kanske lägga ned tråden eller vill du byta samtalsämne? Har du något annat diskussionsförslag
i väntan på åtalet mot Madsen?
Citera
2018-01-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Asperger + Mord, är det sannolikt?

Här är ett fall (FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Dalbymördaren hade drag inom autism.
Här är ett gäng andra mördare med asperger https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/forskare-aspergers-kan-inte-forklara-brottsliga-handlingar/

Idamördarens RPU finns btw i tråden (maskad såklart), läste den nyligen med tanke på diskussionerna här om PM har störning inom autismspektrat.
Citera
2018-01-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Hyperfokus kan ju även Asbergers ha, likaså svårt med organisering, hetsigt humör psykopater, men när man kollar klippen verkar han aldrig vara stilla. T ex trixandet med armarna i tröjan, snabba rörelser, otålig. Eller är han still med händer och fötter någon gång? Får kolla lite klipp igen.
Även ADHD/ADD kan ha hyperfokus på sådant som intresserar dem.Specialintressen tex som PMs raketer.
Även det där med kroppsrörelser kan stämma på dem.
Citera
2018-01-07, 01:35
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tro och tro. Man ska veta,Trollet. Även du och jag kan hamna i häktet misstänkta för mord.
Och då kommer folk att spekulera och snacka lika mycket skit om oss som om PM.
Och allt bakåt i våra liv kommer att studeras,stötas och blötas.
Det där vykortet tex som du krafsade ned ett par rader på och skickade till en bekant från Mallorca.
Som gav mottagaren en chock när de damp ned på hallmattan.
I själva verket var du på en grisfest och hade tappat omdömet i en skål med Sangria och tyckte dina psyko-rader var väldigt kul. Vykortet som du inte ens kommer ihåg att du skickat på fyllan.
(Det kommer att hängas ut i pressen och här på FB.)
Men när det väl kommer till rättegång så blir vi bara bedömda utifrån bevis,-vad man säkert vet.
Tack och lov och inte skitsnack,spekulationer samt osanna rykten.
Jovisst, fattar din poäng, men grejen är att vi VET att Det upprepade gånger har kört in en kniv i en levande och totalt försvarslös kvinna och därefter styckat henne. Allt annat är som du säger, spekulationer. Men om jag skickar ett galet vykort från Mallorca på fyllan, några år senare roar jag mig med att hugga lite med en kniv i någon som jag tycker ser trevlig ut, men som t ex retat upp mig lite. Därefter sågar jag upp snyggingen och gömmer delarna på lite olika ställen, sen får jag nog vackert finna mig i att det där lite charmigt fylletokiga vykortet ses i ett helt annat ljus. Fast det är klart, jag skulle ju gärna vilja ha någon som fortfarande ser mitt lilla vykort som jättecharmig å lite gulligt busigt sådär.
Citera
2018-01-07, 01:40
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Vi skrev samma samtidigt. Kanske att det snarare är ADHD/ADD som PM har än Asperger?
ADHD/ADD är dessutom väldigt vanligt tillsammans med Personlighetsstörning, oftast Borderline.
Adhd i kombination med Asbergers är märkligt nog ganska vanlig. Märkligt, för att många av dragen kan tyckas oförenliga. Nu har vi Dets RPU klar, härligt! Psykopat, Asbergers, Adhd, sexualsadist!
Citera
2018-01-07, 01:48
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag vill minnas att det var en i klubben Dark som tipsade polisen om att kika på PM.
Antagligen en ovän till PM som ville jävlas med honom. Om du läser innantill i danska texten så förstår du varför polisen inte var intresserade av PM varken då eller nu.
Behöver du hjälp med översättning så hojta till.
PS.Om du skriver in sökord på google från "din artikel" så svär jag på att du hamnar här på FB.
Ibland läser man något oseriöst här och sedan får man för sig att det stått i en tidning.
Händer oss alla så du behöver inte skämmas.
Ja tack, såg ditt erbjudande nu, efter att ha tragglat igenom texten. Trodde fram till sista stycket att sag betydde såg- väldigt förvirrande. Jag tror faktiskt inte det var här på fb jag läste det, men kan inte svära mig fri. Men.. någon som klarar att söka på danska borde ju ha hittat det vid det här laget då ju..🤥
Citera
2018-01-07, 01:53
Medlem
Citat:
Jovisst, fattar din poäng, men grejen är att vi VET att Det upprepade gånger har kört in en kniv i en levande och totalt försvarslös kvinna och därefter styckat henne. Allt annat är som du säger, spekulationer. Men om jag skickar ett galet vykort från Mallorca på fyllan, några år senare roar jag mig med att hugga lite med en kniv i någon som jag tycker ser trevlig ut, men som t ex retat upp mig lite. Därefter sågar jag upp snyggingen och gömmer delarna på lite olika ställen, sen får jag nog vackert finna mig i att det där lite charmigt fylletokiga vykortet ses i ett helt annat ljus. Fast det är klart, jag skulle ju gärna vilja ha någon som fortfarande ser mitt lilla vykort som jättecharmig å lite gulligt busigt sådär.
Vad jag menade var att Polisen i hela Skandinavien har inte funnit något kriminellt som de kan koppla ihop med PM.
Troligtvis är det här hans debutmord.Och någon tidigare kriminalitet är inte känd.
Man ska väl hålla sig till fakta och sanning.
Det man säkert vet,det som bevisen pekar på. Inte att man "känslomässigt" känner på sig en massa saker som det faktiskt inte finns belägg för. Om en mördare döms för ett mord den bevisligen har gjort så kan vi ju inte passa på och ösa på mördaren 10 olösta mord till, som denna bevisligen inte gjort. Bara för att vi "känner"på oss att den lika gärna kunde ha gjort det.
Det är inte rättvisa.
Citera
2018-01-07, 01:59
Medlem
Citat:
Adhd i kombination med Asbergers är märkligt nog ganska vanlig. Märkligt, för att många av dragen kan tyckas oförenliga. Nu har vi Dets RPU klar, härligt! Psykopat, Asbergers, Adhd, sexualsadist!
Läs på om Sexualsadist istället. Mitt tips NPD/Sexualsadist/Asperger/ADD. Det visste jag inte att Adhd var vanligt i kombo med Asperger. Hur lägger vi nu vantarna på PMs riktiga RPU? Så att vi kan kolla facit?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-07 kl. 02:03.
Citera
2018-01-07, 02:04
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Vad jag menade var att Polisen i hela Skandinavien har inte funnit något kriminellt som de kan koppla ihop med PM.
Troligtvis är det här hans debutmord.Och någon tidigare kriminalitet är inte känd.
Man ska väl hålla sig till fakta och sanning.
Det man säkert vet,det som bevisen pekar på. Inte att man "känslomässigt" känner på sig en massa saker som det faktiskt inte finns belägg för. Om en mördare döms för ett mord den bevisligen har gjort så kan vi ju inte passa på och ösa på mördaren 10 olösta mord till, som denna bevisligen inte gjort. Bara för att vi "känner"på oss att den lika gärna kunde ha gjort det.
Det är inte rättvisa.
Lite rätt och lite fel har du. Det är inte alls ”troligtvis hans första debutmord”. Troligtvis har han gjort det förut. Dessutom tog han med sig en såg (inte sag), så givetvis var det planerat. Sen att han slarvade lite där på slutet beror ju på att han har ADHD!
Citera
2018-01-07, 02:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Läs på om Sexualsadist istället. Mitt tips NPD/Sexualsadist/Asperger/ADD. Det visste jag inte att Adhd var vanligt i kombo med Asperger. Hur lägger vi nu vantarna på PMs riktiga RPU? Så att vi kan kolla facit?
ADD kan du stryka direkt, är det något Det absolut inte har, så är det ADD - oföretagsam, initiativlös, slö. Så psykopat kan vi stryka då enligt dig? Skål, tar en extra stark nu, måste sova du har en otrolig förmåga att göra en klarvaken!
Citera
2018-01-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här är ett fall (FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Dalbymördaren hade drag inom autism.
Här är ett gäng andra mördare med asperger https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/forskare-aspergers-kan-inte-forklara-brottsliga-handlingar/

Idamördarens RPU finns btw i tråden (maskad såklart), läste den nyligen med tanke på diskussionerna här om PM har störning inom autismspektrat.

Ja, i Dalby var det solklart vad som hänt. Men det är väl snarast naturligt att alla störningar som involverar vissa områden i hjärnan har betydelse. MEN en psykopats hjärna har en viss särskild kompott. Sedan behövs bara tillfället.
Citera
2018-01-07, 02:14
Medlem
Citat:
Lite rätt och lite fel har du. Det är inte alls ”troligtvis hans första debutmord”. Troligtvis har han gjort det förut. Dessutom tog han med sig en såg (inte sag), så givetvis var det planerat.[b] Sen att han slarvade lite där på slutet beror ju på att han har ADHD!
Helt överens om det sista. Pm kunde inte fokusera på trusser och strumpebuxor, vilka han skulle behålla eller kasta i sjön pga ADHD (jag som lovat mig själv att inte skämta om PM.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in