Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Jovisst, fattar din poäng, men grejen är att vi VET att Det upprepade gånger har kört in en kniv i en levande och totalt försvarslös kvinna och därefter styckat henne. Allt annat är som du säger, spekulationer. Men om jag skickar ett galet vykort från Mallorca på fyllan, några år senare roar jag mig med att hugga lite med en kniv i någon som jag tycker ser trevlig ut, men som t ex retat upp mig lite. Därefter sågar jag upp snyggingen och gömmer delarna på lite olika ställen, sen får jag nog vackert finna mig i att det där lite charmigt fylletokiga vykortet ses i ett helt annat ljus. Fast det är klart, jag skulle ju gärna vilja ha någon som fortfarande ser mitt lilla vykort som jättecharmig å lite gulligt busigt sådär.
Vad jag menade var att Polisen i hela Skandinavien har inte funnit något kriminellt som de kan koppla ihop med PM.
Troligtvis är det här hans debutmord.Och någon tidigare kriminalitet är inte känd.
Man ska väl hålla sig till fakta och sanning.
Det man säkert vet,det som bevisen pekar på. Inte att man "känslomässigt" känner på sig en massa saker som det faktiskt inte finns belägg för. Om en mördare döms för ett mord den bevisligen har gjort så kan vi ju inte passa på och ösa på mördaren 10 olösta mord till, som denna bevisligen inte gjort. Bara för att vi "känner"på oss att den lika gärna kunde ha gjort det.
Det är inte rättvisa.