2018-01-05, 22:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Egor Putilov:

https://samnytt.se/vem-ska-stoppa-soderkopingsnatverket/

Svenska folket lider av rädsla. Av många skäl. När ska pendeln svänga?
Rädsla är demoraliserande. Vi måste skå tillbaka!
Citera
2018-01-05, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Det är en egenkonstruerad rädsla. Politikerna kan inte göra någonting om större grupper med svenskar bestämmer sig för att slå tillbaka.

Svenska folket är socialt begränsade och nedslagna i Värdegrunden, ja, men det är bara ord och fraser som har satt sig på hjärnan. De saknar egentlig betydelse och koppling till den faktiska verkligheten.

Ingen skjuter svensken om han säger sin åsikt högt, ingen fängslar honom i flera år, ingen tar hans familj ifrån honom, ingen spärrar in honom på psyket med en bunt behändiga diagnoser. Men det kan mycket väl bli så i framtiden om inte svenskarna börjar att använda sin yttrandefrihet och förstår att det i kombination med full avväpning av ordet "rasist", är det som PK och politikerna fruktar allra mest.

Svenskens bojor sitter till största del i hans egen hjärna och tankemönster.
Senast redigerad av GenesisP 2018-01-05 kl. 23:23.
Citera
2018-01-05, 23:20
Medlem
Sperssons avatar
.
Om de afghanska barnen fick stanna just för att de var barn, så varför utvisas de inte när de blir vuxna?
Det känns som att svenska folket har blivit lurade.
Citera
2018-01-06, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Välförtjänt rädsla. Hur många svenskar dyrkade inte USA och struntade i att Sverige sålde vapen och hjälper USA med värsta folkbrotten. Ni är ju 60% etniska svenskar i Sverige, många förrädare bland er, splittrade. Sverige tillhör inte globalisternas undantag.
Citera
2018-01-06, 11:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är en egenkonstruerad rädsla. Politikerna kan inte göra någonting om större grupper med svenskar bestämmer sig för att slå tillbaka.

Svenska folket är socialt begränsade och nedslagna i Värdegrunden, ja, men det är bara ord och fraser som har satt sig på hjärnan. De saknar egentlig betydelse och koppling till den faktiska verkligheten.

Ingen skjuter svensken om han säger sin åsikt högt, ingen fängslar honom i flera år, ingen tar hans familj ifrån honom, ingen spärrar in honom på psyket med en bunt behändiga diagnoser. Men det kan mycket väl bli så i framtiden om inte svenskarna börjar att använda sin yttrandefrihet och förstår att det i kombination med full avväpning av ordet "rasist", är det som PK och politikerna fruktar allra mest.

Svenskens bojor sitter till största del i hans egen hjärna och tankemönster.

Som vanligt har du helt rätt. Det är just det här "tillsammmans i stora grupper" som ger styrka och som det är dåligt med i landet (än så länge). Det den enskilde individen kan råka ut för är att mista sina vänner för att man har fel värdegrund.
Jag har därför sökt mej till en stor grupp där man får tala och endat riskerar att hånas av andra politiska partier. Och inte minst av media.
Vi är i början av en förändringsprocess nu. Sakta men säkert svänger pendeln.Saker som inte fått säjas i media säj nu. Enskilda politiker tar bladet från munnen trots att de tillhör partier med "rätt" värdegrund. Detta hemska ord. Värdegrund.
Frågan är hur man ska ställa till rätta det som de goda med rätt värdegrund har åtadkommit hitintills.
Citera
2018-01-06, 21:18
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Han har fyra utvisningsbeslut i grunden och utifrån det kan jag tänka mig en rad andra ord är "utmaning" för att beskriva hur jag uppfattar honom.

Varför greps han inte vid prisutdelningen? Bör inte alla som visste att han bryter mot utlänningslagen men ändå underlät att larma polisen egentligen åtalas för skyddande av brottsling?
Citera
2018-01-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Varför greps han inte vid prisutdelningen? Bör inte alla som visste att han bryter mot utlänningslagen men ändå underlät att larma polisen egentligen åtalas för skyddande av brottsling?

Vi måste förstå att när det gäller en människas liv så måste vi ha diffusa/flexibla regler. Vem vill skicka barn till död? Riskera barnens/ungas liv?

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2018-01-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vi måste förstå att när det gäller en människas liv så måste vi ha diffusa/flexibla regler. Vem vill skicka barn till död? Riskera barnens/ungas liv?
#vistårinteut
Rymdkram.
Självklart Praktjakt - väntar nu på en amnestikampanj även för den misslyckade polismördaren vid medborgarplatsen. För visst måste väl detta 25-åriga barn och dito psykfall också få vara med och bygga Sverige? Läs gärna FUP.
(FB) Polis knivskuren vid Medborgarplatsen, Stockholm 2017-08-31
Senast redigerad av Roedstrumpa 2018-01-09 kl. 11:56.
Citera
2018-01-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

#vistårinteut

Rymdkram.

https://twitter.com/nabizadehse/status/951069170216591362
"Är i Teheran hemma efter tre år, mamma och pappa är glada men jag vill vara i Sverige! Jag saknade mina vänner och skolan. Här i Teheran finns allt men inte tryggheten som jag hade i Sverige _(._.)_
Hur är det för er i Sverige?"

Twittrat av Amir Nabizadeh 04:32 - 10 jan. 2018

Den ekonomiska migranten blir förhoppningsvis aldrig mer insläppt i Sverige.
Citera
2018-01-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
"Är i Teheran hemma efter tre år, mamma och pappa är glada men jag vill vara i Sverige! Jag saknade mina vänner och skolan. Här i Teheran finns allt men inte tryggheten som jag hade i Sverige _(._.)_

Nu är det ju så min vän att Amir fick reda på att mor och släkt fanns efter han fick sitt resedokument. Han flydde från Afghanistan, inte Ira. Vad är konstigt? Han trodde dom var döda men han fick ju nyligen reda på sina släktingar. Har du inga känslor? Fatemeh(vår Malala) vann idag pris för årets gräsrotsrörelse.

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2018-01-10 kl. 21:13.
Citera
2018-01-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Om de afghanska barnen fick stanna just för att de var barn, så varför utvisas de inte när de blir vuxna?
Det känns som att svenska folket har blivit lurade.

Det var ju meningen att de skulle skickas hem när de fyllt 18 år. Det ville inte Miljöpartiet och de satte käppen i hjulet. Förmodligen hotade de med att lämna regeringen och då hade det blivit regeringskris.

Inför detta hot fick Miljöpartiet igenom en kompromiss; den märkliga gymnasiestudier-modellen. De afghanska asylsökare som fyllt 18 år fick stanna i landet för att avsluta gymnasiestudier. Det räcker med att de har för avsikt att studera och det finns ingen tidpunkt för när de ska vara klara. Miljöpartiet har räknat ut att då kommer de att kunna få stanna eftersom man kan motivera det med att de nu har rotat sig i Sverige så mycket att de inte kan åka hem. Om de lyckas få ett jobb kan de också få stanna.

Du tänker väl inte rösta på Miljöpartiet?
Citera
2018-01-10, 21:30
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr

Hans twitter är tillfälligt avstängd pga suspekt aktivitet =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in