2018-01-03, 10:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Jag har hört ensamkommande barn berätta om den livsfarliga resan genom Europa.
Genom Italien och Grekland med buss.

Jag kräver att samtliga vuxna afghaner skickas tillbaka till sina familjer i hemlandet.
Citera
2018-01-03, 10:46
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Den för sexuellt ofredande dömde Arif Moradi/Arif Mo är tydligen kvar på förvaret och en av dem Ung i Sverige därmed kämpar för? Eller har de tagit avstånd från honom till den grad att de tycker att han ska deporteras?

I vilket fall har han många som stöder honom. Vill man läsa något riktigt bisarrt kan man läsa den här sammanställningen över svenska medelålders kvinnors kärleksbetygelser över stackars Arif Mo. En av dem har t om låtit tillverka en kudde med hans ansikte på:
https://toklandet.wordpress.com/2017/12/26/det-kryper-i-mig-igen/

Ärligt talat!!
Vad fan är det med kärringarna?
Tokiga efter lite Afghanbarnkuk?

Nu får dessa av staten finansierade bordellerna för Batikhäxorna fanimig nå vägs ände.

Seriöst, vidrigare och mer trånande kärringsjuka inlägg har jag fanimig inte läst.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-01-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Arifs groupies var nyss och besökte idolen på förvaret.

https://www.facebook.com/marielouice.stromquist/posts/1750207541678093

Jösses! Den där tanten Marielouice måste vara Sveriges sjukaste människa! Vore det inte poetisk rättvisa att utvisa henne till Afghanistan tillsammans med hennes älskade hazarpojke? Hon skriver ju att hon hoppas få träffa honom i en annan miljö och i ett annat sammanhang nästa gång...
Citera
2018-01-03, 11:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jösses! Den där tanten Marielouice måste vara Sveriges sjukaste människa! Vore det inte poetisk rättvisa att utvisa henne till Afghanistan tillsammans med hennes älskade hazarpojke? Hon skriver ju att hon hoppas få träffa honom i en annan miljö och i ett annat sammanhang nästa gång...
#skickabatikhäxornamedbarnen
Citera
2018-01-04, 10:59
Medlem
KeithRichardss avatar
Ahmad Rahimi ("Mohajer") är Årets Utmanare 2017

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6854196

Här måste det ha blivit något fel. Årets utmaning, skall det väl vara?
Citera
2018-01-04, 11:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ahmad Rahimi ("Mohajer") är Årets Utmanare 2017

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6854196

Här måste det ha blivit något fel. Årets utmaning, skall det väl vara?
Han har fyra utvisningsbeslut i grunden och utifrån det kan jag tänka mig en rad andra ord är "utmaning" för att beskriva hur jag uppfattar honom.
Citera
2018-01-05, 17:27
Medlem
Zoom008s avatar
Efter att ha läst reportagen i Expressen om Gambiaresenärerna så förstår man att samtliga av dom här afghanälskande kvinnorna har samma form av störning. Majoriteten av dessa lär åka till Afghanistan i framtiden på "semester" och söka upp ensamma gossar i byarna. Vilka fruktansvärda människor och dom förstör dessa för livet även om dom är 30. Att tvingas krama, klämma och pussa på gråhåriga monster borde få vem som helst under 40 att må illa.

Fula är dom också samt att det är något konstigt i deras blickar. Deras dumma karlar för dom som har några är grundlurade och används endast som kamouflage och till att föröka sig. Det här gruppen av sjuka tanter borde utredas av expertis samt hållas ifrån i alla fall om det skulle komma någon liten flykting som är en sån. Stackars människor som fastnat i deras nätverk och blir objekt istället för att skickas hem till där dom ska vara. En stor sexuell härva och helt öppet framför Fridolin som själv verkar bögig och nog vill ha sig ett afghanskjut i röven.
Senast redigerad av Zoom008 2018-01-05 kl. 17:31.
Citera
2018-01-05, 18:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Han har fyra utvisningsbeslut i grunden och utifrån det kan jag tänka mig en rad andra ord är "utmaning" för att beskriva hur jag uppfattar honom.

Statsradion skriver: "Årets utmanare delas ut av P4 Kronoberg och Länsstyrelsen i Kronobergs län."

Vem/vilka utgör i praktiken "P4 Kronoberg och Länsstyrelsen i Kronobergs län", som tagit beslutet att premiera en person, som ignorerar fyra utvisningsbeslut?

Vet du - eller ngn annan?
Citera
2018-01-05, 19:48
Medlem
Citat:
https://flyktingarnasdag.blogspot.se/2017/11/programmet-25-nov-kl-14-17.html#more
Christina Örnebjär, riksdagsledamot för Liberalerna - en av deltagarna på eventet - postade idag ett inlägg på Facebook där hon berättar att hon i sällskap med en aktivist besökt Arif Mo på förvaret. De tre poserar även på bild tillsammans. Hon fick först en hel del beröm och hjärtan från aktivister för sitt initiativ, men sedan nådde detta en vidare krets och kritiken började strömma in. Under dagen försvann inlägget.

På Liberalernas Facebooksida tycks man också ha raderat kommentarer om detta under dagen.

En tråd om inlägget dök upp här på Flashback, men även den tycks ha försvunnit (möjligtvis svag ts utan diskussionsunderlag).

Någon som skärmdumpat inlägget och har lust att göra en ny trådstart?
Citera
2018-01-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Christina Örnebjär, riksdagsledamot för Liberalerna - en av deltagarna på eventet - postade idag ett inlägg på Facebook där hon berättar att hon i sällskap med en aktivist besökt Arif Mo på förvaret. De tre poserar även på bild tillsammans. Hon fick först en hel del beröm och hjärtan från aktivister för sitt initiativ, men sedan nådde detta en vidare krets och kritiken började strömma in. Under dagen försvann inlägget.

På Liberalernas Facebooksida tycks man också ha raderat kommentarer om detta under dagen.

En tråd om inlägget dök upp här på Flashback, men även den tycks ha försvunnit (möjligtvis svag ts utan diskussionsunderlag).

Någon som skärmdumpat inlägget och har lust att göra en ny trådstart?
Så Liberalerna får ta över Sossarnas leftovers och våldtäktsmän..Free Arif Mo!
Citera
2018-01-05, 21:21
Avslutad
Egor Putilov:

https://samnytt.se/vem-ska-stoppa-soderkopingsnatverket/

Citat:
Vem ska stoppa Söderköpingsnätverket?

Citat:
När källan som lämnade uppgifter till vårt avslöjande om S-politikern Lottie Fallman kontaktade mig för första gången ville personen ha vattentäta garantier på att dennes namn aldrig skulle kunna läcka. Uppgiftslämnaren grät nästan av rädsla för repressalier från det socialdemokratiska toppskiktet i staden och var emotionellt uppriven.

Citat:
Samhällsnytt har naturligtvis ett utgivningsbevis, garanterar ett källskydd till visselblåsare och allt det där vilket jag förklarade för personen. Dock trodde jag samtidigt att det hela nog var lite överdrivet. Det är ju inte någon maffiastad i Ryssland där en korrupt maktelit terroriserar och förtrycker befolkningen det handlar om. Vi är ju i Sverige trots allt där sådant där inte ska förekomma, så rädslan måste vara överdriven.

Jag tog personens oro mer på allvar när vi fick ett mejl från en annan invånare i Söderköping. Den som skrev mejlet delade vår artikel om Fallman på Facebook – och fick ta emot förtäckta hot från politikern med krav på att ta bort delningen. Även den personen ville vara anonym.

Citat:
Det visade sig så småningom att flera andra lokala S-toppar var inblandade – däribland Pia Dingsten, nuvarande ordförande i S (Söderköping), som tidigare skrev uppmuntrande kommentar till sexbrottslingen Arif Moradi och anser att hot och påtryckningar mot enskilda medborgare från hennes partikamrater inte är partiets ansvar.

Tidigare i år utmärkte hon sig i ett annat sammanhang när hon skrev under ett öppet brev till Morgan Johansson med krav att stoppa utvisningarna till Afghanistan:

Citat:
Den likhet som slog mig mest dock var rädslan i rösten hos mina uppgiftslämnare – de var rädda på riktigt. Både i Ryssland och i Söderköping. Trots att situationer kan se olika ut anförde de samma argument i båda länderna: ”om mitt namn skulle komma ut ska jag behöva lämna staden.”

Ja, en liten stad, en liten sammansvärjd maktelit som bestämt sig för att hämnas, de ”rätta” kontakterna – vad kan gå fel?
Citera
2018-01-05, 22:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Statsradion skriver: "Årets utmanare delas ut av P4 Kronoberg och Länsstyrelsen i Kronobergs län."

Vem/vilka utgör i praktiken "P4 Kronoberg och Länsstyrelsen i Kronobergs län", som tagit beslutet att premiera en person, som ignorerar fyra utvisningsbeslut?

Vet du - eller ngn annan?
Först får allmänheten nominera och sedan utser en jury fem kandidater, därefter får allmänheten rösta fram en vinnare. Vet inte vilka som satt i juryn i år men 2014 hade den följande sammansättning, vilket ger en idé om vilka som brukar vara representerade.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6031043

Public service via personal på p4-Kronoberg samt landshövdingen fanns då representerade.

Det säger något att Ahmad Mohajer inte vann trots det nätverk han har runt sig.

Vad har årets utmanare haft för sig då, jo nyligen lade han ut en liten propagandafilm från förvaret där den sexdömde Arif Moradi fick tala oemotsagt för sin sak.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-05 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in