• 1
  • 2
2018-01-06, 16:07
Medlem
Bronixs avatar
Som rubriken lyder skulle iväg och tanka idag trycker på tankknappen vid förarsätet som vanligt och det hörs precis som vanligt som att tanklocket öppnar men icke sa nicke när jag klev ut. Det är -5 ute så jag åkte och köpte sån 556 spray och olja eller vad det heter tömde typ båda men fortfarande låst. Jag åker till snabbtvätten där dom har varmvatten i högtrycken och sprutar på i typ 10 minuter , men fortfarande låst.

Läste nånstans att det kan vara centrallåset så jag låste upp och låste flera gånger medans jag höll emot tanklocket men det fungerar inte heller :/. Läste sedan i manualen att det inte finns någon nöd öppning för tanklock på denna modell.

Vafan ska jag göra? Bryta upp hela skiten eller måste ha bilen och verkstan är ju stängd tills på måndag man samt att jag måste arbeta står att jag kommer 12 mil på det jag har....Hoppas någon kan hjälpa mig tacksam för svar!
Citera
2018-01-06, 16:23
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det måste ju gå att komma åt låset innanför klädseln i bagageutrymmet.
Citera
2018-01-06, 16:35
Medlem
Det hänger ett snöre med en pil på i bagaget..
Citera
2018-01-06, 16:40
Medlem
killawifes avatar
Klart det finns ett nödlås. Det brukar vara en röd plaststropp bakom klädseln i bagaget på samma sida som tanklocket. Annars kan du enkelt öppna locket genom att bända ut det lite och trycka tillbaka spärren som håller det med en smal skruvmejsel. Risk finns att du skadar lacken dock så var försiktig.
Citera
2018-01-06, 16:41
Medlem
killawifes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=hRbBKSPW37Y

Video på stroppen.
Citera
2018-01-06, 16:47
Medlem
dannekerrors avatar
Kan vara en säkring som gått. Bör vara ganska enkelt att kolla.
Citera
2018-01-06, 17:04
Medlem
DyslexiKungens avatar
Passat en bil för två , den ena sitter i och den andra knuffar på.

(FB) Renault megane modell 2010 vinter problem

Som man bäddar får man knuffa..
Citera
2018-01-06, 17:35
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Passat en bil för två , den ena sitter i och den andra knuffar på.

(FB) Renault megane modell 2010 vinter problem

Som man bäddar får man knuffa..

Haha jasså säger du det.Går hellre än åker Renault Tack för alla seriösa svar ska försöka lösa detta problem imorgon.
Citera
2018-01-06, 17:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Haha jasså säger du det.Går hellre än åker Renault :)Tack för alla seriösa svar ska försöka lösa detta problem imorgon.
Ja, då verkar du ju ha sett till att du har rätt märke.....
Citera
2018-01-06, 17:57
Medlem
RitchieValenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, då verkar du ju ha sett till att du har rätt märke.....

HAHA älskar alla dessa roasts.

Verkar som karman slog till efter din kommentar TS
Citera
2018-01-06, 18:40
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieValens
HAHA älskar alla dessa roasts.

Verkar som karman slog till efter din kommentar TS

Verkligen nu måste jag verkligen knuffa på passaten om den vägrar öppna tanklocket . Nej men annars är jag supernöjd med den, detta är ett bagatell fel egentligen bara att bända upp locket och tanka om man verkligen måste tanka på en gång.
Citera
2018-01-06, 21:12
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Verkligen nu måste jag verkligen knuffa på passaten om den vägrar öppna tanklocket . Nej men annars är jag supernöjd med den, detta är ett bagatell fel egentligen bara att bända upp locket och tanka om man verkligen måste tanka på en gång.
Men nog är det lite ironiskt att du roastar en Renault när du kör en av samtidens mest problemtyngda bilmärken. Även om det är med glimten i ögat så är det ju lite skoj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in