2018-01-05, 17:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
.... och med tanke på mannens totala minnesluckor så vet varken vi eller han 🤔🤔🤔 vad som ev kan ha hänt efter den ensliga stigen .

Jag köper inte den förklaringen, att typ somna framför TV:n och ha minneslucka är normalt. Men har man vart med om ngt exceptionellt bör man bära med sig en traumatisk minnesbild hur full man än är.
Så har jag lärt mig och så ska det fungera.
Citera
2018-01-05, 18:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kommer tyvärr inte ihåg vad hon hade sagt? Men hon valde ju tydligen att promenera och det visste nog den hjälpsamme " pilot ? Förmodar att när han " hjälpte Helena att ringa var det väl mot förmodan att hon inte hade telefon pengar på sig ? Eller varför " hjälpte eller behövde hjälpa henne med det? Hur som haver så hörde han garanterat Helena säga till syrran att hon skulle gå hem själv .... och med tanke på mannens totala minnesluckor så vet varken vi eller han 🤔🤔🤔 vad som ev kan ha hänt efter den ensliga stigen .

Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag köper inte den förklaringen, att typ somna framför TV:n och ha minneslucka är normalt. Men har man vart med om ngt exceptionellt bör man bära med sig en traumatisk minnesbild hur full man än är.
Så har jag lärt mig och så ska det fungera.

Det är ju så här att "mannen med pilotglasögon" kommer ihåg tiden strax före stängning (hjälpte Helena att ringa, bland annat) och tiden efter, typ 03:30 till 04:00 och framåt (ringde sin nattarbetande sambo, bland annat). Det är fullständigt bullshit att festandet skulle ha "lamslagit" hans minne just de 90 till 120 minuterna. Givet är det så att "minnesluckan" är konstruerad utifrån den prekära situationen under den aktuella tiden, vilket även GW Persson ironiskt brukar framföra som den vanligaste bortförklaringen - tillsammans med ""en tredje man"/"någon annan" - i "Veckans brott".
Citera
2018-01-05, 21:04
Medlem
Vem tror ni den femte personen var i taxin från Töreboda till Mariestad?
Var han med till Statt eller åkte han med UA hem?
Var han där när HA talade med UA i telefon?
Är pilot samma person som sågs på bron?
Citera
2018-01-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ju så här att "mannen med pilotglasögon" kommer ihåg tiden strax före stängning (hjälpte Helena att ringa, bland annat) och tiden efter, typ 03:30 till 04:00 och framåt (ringde sin nattarbetande sambo, bland annat). Det är fullständigt bullshit att festandet skulle ha "lamslagit" hans minne just de 90 till 120 minuterna. Givet är det så att "minnesluckan" är konstruerad utifrån den prekära situationen under den aktuella tiden, vilket även GW Persson ironiskt brukar framföra som den vanligaste bortförklaringen - tillsammans med ""en tredje man"/"någon annan" - i "Veckans brott".

Tror ochså bestämt att dessa minnesluckor har han anpassat efter tiderna som anses viktiga. Om han ringt sin sambo så borde hon ju absolut ha intygat att mannen var redlöst berusad och i princip utslagen ? han har ju ingen aning om vad han gjort under dessa tider? Han har irrat omkring i någon" timma och har absolut ingen aning om vad han gjort ..... Omöjligt tycker iallafall jag 😕
Citera
2018-01-06, 11:25
Medlem
Citat:
Tror ochså bestämt att dessa minnesluckor har han anpassat efter tiderna som anses viktiga. Om han ringt sin sambo så borde hon ju absolut ha intygat att mannen var redlöst berusad och i princip utslagen ? han har ju ingen aning om vad han gjort under dessa tider? Han har irrat omkring i någon" timma och har absolut ingen aning om vad han gjort ..... Omöjligt tycker iallafall jag 😕

Håller helt med - han har tagit upp alla "obekväma" punkter där andra har uppgivit att de sett eller pratat i telefon. KM känns inte som en kille som skulle kontakta SR själv. Kan set vara så att en advokat/juridisk person har tipsat hur att även här skulle gå tillväga. Tänker på politiker mm som hamnat i hetluften - då gör man en pudel o "erkänner" alla verifierade olägenheterna o sedan brukar det rinna ut i sanden. Klart som fasiken KM vet vad som hände.
Senast redigerad av Hardbeck 2018-01-06 kl. 11:40.
Citera
2018-01-06, 17:49
Medlem
"Pilotmannen har ju sagt att han inte gjort Helena illa och skulle han ha gjort det så hade han inte förlåtit sig själv ? Tycker det är ett märkligt utalade ?? Först bedyra sin oskuld och sedan skylla på sina black outs ? Nästan som om ..... Om jag skadat henne ?!?!? Men har absolut inget minne från just dessa tider .. tyvärr🤔 Sedan lägger han till ... livet har varit ett helvete och han har nu anlitat en advokat för att bli rentvådd från misstankarna mot honom ? Berättelsen från honom blir lite som ett snedsteg som skylldes på fyllan .. Du blir avslöjad och säger ... jag kommer inte ihåg ett skit !! Tror Polisens misstankar är helt rätt till denna man och tror även han haft hjälp senare att gömma henne. Den andre mannen kan ju vara död tex nu 🤔🤔 och då är hemligheten ännu mer bevarad ... förhoppningsvis . En fråga om någon vet ? Kan man bli så jäkla dyngfull att man tappar minnet totalt i någon timma ?? Minnesförlusten verkar ju han kunna styra över , när det passar honom och omständigheterna runt omkring . Människor har ju en förmåga att kunna " minnas när det händer något speciellt ? Och i detta fall vore ju " pilots minne varit väldigt viktigt och intressant ? Jag tex kommer ihåg exakt natten då Olof Palme sköts och Estonia olyckan .. Menar kan man ha total minnesförlust och ändå kunna ringa, promenera ta sig hemåt ?? Någon som har erfarenhet ?🤔 F
Citera
2018-01-06, 19:09
Medlem
FedupFlorences avatar
Tror inte att det här är relevant i fallet men en sådan minnesförlust skulle kunna vara möjlig. Precis som med allt annat finns det olika omfattning av minnesförlust, ofullständig (med kom-ihåg) och total, och vi regerar olika. En del individer är mer benägna att få minnesluckor, tror att man diskuterar kring att signalsubstansen dopamin har betydelse, att få minnesluckor behöver alltså inte ha med ett etablerat missbruk att göra.
Citera
2018-01-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tror inte att det här är relevant i fallet men en sådan minnesförlust skulle kunna vara möjlig. Precis som med allt annat finns det olika omfattning av minnesförlust, ofullständig (med kom-ihåg) och total, och vi regerar olika. En del individer är mer benägna att få minnesluckor, tror att man diskuterar kring att signalsubstansen dopamin har betydelse, att få minnesluckor behöver alltså inte ha med ett etablerat missbruk att göra.

Så kan det vara absolut 🤔 Men att kunna komma ihåg vissa klockslag och vadmal gjort från att nästa sekund .. inte minnas något känns ju inte så trovärdigt ? Jaja strunt samma vi kommer nog inte någonstans med dessa funderingar hur än osanolikt det låter för oss så verkar det ha gått hem hos andra ??polisen tex. Och så länge noll bevis finns och ingen börjar prata så spelar det ingen roll hur minnesluckor och annat skitprat läggs fram 😕 " pilot bla kan ljuga sig blå och tom säga att han blev bortförd av rymdvarelser. Hoppas hans "Advokat kan få honom fri från alla våndor han tvingas leva med som misstänkt .
Citera
2018-01-06, 21:46
Medlem
Citat:
Hoppas hans "Advokat kan få honom fri från alla våndor han tvingas leva med som misstänkt .

För mig är det utagerat vem Pilot är - KM. Däremot delar jag inte utredares uppfattning att han agerade ensam. Tvärtom. Och blickarna riktas automatiskt mot Bråtenområdet. Jag tror att vittnens iakttagelser hänger ihop. Stämmer min teori var bilen med förare vid lekplatsen och inväntade Helena och Pilot. Indikationer tyder på att även föraren var på Stadt. Vad pilot och föraren hade tänkt med Helena vet bara de. Jag tror att den ena av dem inte hade menat att det skulle gå som det gjorde, faktiskt. Den andre tror jag däremot helt saknar spärrar och självkontroll i vissa situationer.
Citera
2018-01-06, 22:28
Medlem
Är det klarlagt att KM:s samb jobbade natt under mordnatten och att pilotmannen sa att han ringde till sin sambo ”som jobbade natt” senare på natten i intervjun? Någon i tråden uttryckte det så, minns intevrm och jag hittar inte inlägget igen.
Citera
2018-01-06, 22:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Till Prinzezzan: När PR dog blev det som att du tackade för dig. Du skyllde din sorti på skitsnack och annat, men jag köper inte det. Om du menar allvar när du skriver att du var här minst lika mycket för Helenas skull som du var här i din övertygelse om att PR var oskyldig, borde du faktiskt engagera dig. Som det är nu känns det ändå som att du var här mest för just PR:s skull. För egen del tror att PR minst visste eller anade vad som hände den där natten.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-06 kl. 23:12.
Citera
2018-01-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
För egen del tror att PR minst visste eller anade vad som hände den där natten.

Där tror jag du är fel ute, Ugglan. Jag tror uppriktigt att Runeberg är ovetande i detta fall.

Däremot får gärna Prinzessan komma tillbaka i tråden🌾
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in