Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 06:01
Moderator
Ancistruss avatar
Det är mycket möjligt att de har något intressant på gång. Problemet är att ingen riktigt vet eftersom de nästan valt att marknadsföra sig genom maximal tystnad. Jag tror de måste vara mycket mer aktiva om de skall ha någon chans. Någon som vet vad deras planer är framöver? Planerar de t.ex. någon jättesatsning inför valet?
Citera
2018-01-04, 08:19
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergron
Isf är det ett år försent...

Hur länge har man tänkt vänta? En månad innan valet?

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergron
Om de nu finns hur ser deras valplattform och riksdagslista ut?

Fel av mig såklart. 2018 skall det vara och inget annat.

Trådskaparen eller moderator ha lagt in "taggarna" Gustav Kasselstrand, William Hahne, Jessica Ohlsson och Adam Berg till denna tråd och där har du nog de fyra första namnen på listan.
Citera
2018-01-04, 09:34
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller

Trådskaparen eller moderator ha lagt in "taggarna" Gustav Kasselstrand, William Hahne, Jessica Ohlsson och Adam Berg till denna tråd och där har du nog de fyra första namnen på listan.
2019 är det val till EU-parlamentet och det är ett val som flera annars chanslösa småpartier lyckats i som Junilistan, Piratpartiet och Feministiskt initiativ. Inte otroligt att de gör ett försök där.
Citera
2018-01-04, 09:53
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Jag antar att de satsar på att få minst 1% av röstera i årets riksdagsval iallafall, så att de får sina partivalsedlar utlagda vid 2022 års riksdagsval.
Citera
2018-01-04, 10:01
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket
Jag antar att de satsar på att få minst 1% av röstera i årets riksdagsval iallafall, så att de får sina partivalsedlar utlagda vid 2022 års riksdagsval.

Kanske dags att lägga på ett kol då? partifanskapet existerar väl inte ens just nu?
Citera
2018-01-04, 10:48
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Kanske dags att lägga på ett kol då? partifanskapet existerar väl inte ens just nu?

Instämmer, med de kör kanske samma strategi som stora förebildet AfD. AfD grundades officiellt i april 2013, bara fem månader innan Bundestagswahl i september 2013, där AfD sedan fick 4,7%. Mycket uppmärksamhet strax innan ett val är kanske en bättre strategi än att jobba på i det tysta år innan ett val.
Citera
2018-01-05, 18:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket
Instämmer, med de kör kanske samma strategi som stora förebildet AfD. AfD grundades officiellt i april 2013, bara fem månader innan Bundestagswahl i september 2013, där AfD sedan fick 4,7%. Mycket uppmärksamhet strax innan ett val är kanske en bättre strategi än att jobba på i det tysta år innan ett val.
Och 12.6% förra året. 3:e största parti. En snabb utveckling.

Jag är inte så insatt, första gången jag hörde talas om AfS var igår när jag sökte på andra politiska frågor. Jag undrar om det är en medveten taktik att ligga lågt. Det är förmodligen inte MSM:s favoritparti. Kan inte bristen på information bero på mörkläggning i media?
Citera
2018-01-05, 22:03
Medlem
De finns inte med på valmyndighetens lista över anmälda partier till riksdagsvalet.
För att få namnet skyddat måste de skicka in en lista med 1500 namnunderskrifter
kontrollerade av notarius publicus. Vet någon om de gjort det?
Om man väljer den enklaste förklaringen ( Ockhams rakkniv), så har de inte en tanke på att satsa på valet.
Citera
2018-01-06, 15:33
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
De finns inte med på valmyndighetens lista över anmälda partier till riksdagsvalet.
För att få namnet skyddat måste de skicka in en lista med 1500 namnunderskrifter
kontrollerade av notarius publicus. Vet någon om de gjort det?
Om man väljer den enklaste förklaringen ( Ockhams rakkniv), så har de inte en tanke på att satsa på valet.

Jodå, de finns registrerade hos valmyndigheten sedan 13 December. Så uppenbarligen har man nu fått ihop 1500 underskrifter.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/lista_registrerade_partibeteckningar/index.html
Citera
2018-01-06, 15:50
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller

Jap, men om man satsar på riksdagen med 4-5 % behöver man 15-20 namn för att fylla riksdagsplatserna.
Och man kommer att sakna kandidater i de flesta kommuner. Det finns alltså utmärkta möjligheter att kapa deras kommunplatser genom att skriva sitt eget namn på en Afs valsedel. Det räcker dessutom vanligtvis med 1-2 % för att komma in i kommunfullmäktige.
Citera
2018-01-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen00
Jap, men om man satsar på riksdagen med 4-5 % behöver man 15-20 namn för att fylla riksdagsplatserna.
Och man kommer att sakna kandidater i de flesta kommuner. Det finns alltså utmärkta möjligheter att kapa deras kommunplatser genom att skriva sitt eget namn på en Afs valsedel. Det räcker dessutom vanligtvis med 1-2 % för att komma in i kommunfullmäktige.

Framför allt skulle AfS behöva en finansiär som direkt är beredd slänga upp ett 10-tal miljoner i startkapital innan valet.
Utan detta är partiet dömt till en tynande tillvaro med några tiondels procent i valresultat.
Citera
2018-01-06, 17:16
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och 12.6% förra året. 3:e största parti. En snabb utveckling.

Jag är inte så insatt, första gången jag hörde talas om AfS var igår när jag sökte på andra politiska frågor. Jag undrar om det är en medveten taktik att ligga lågt. Det är förmodligen inte MSM:s favoritparti. Kan inte bristen på information bero på mörkläggning i media?

DN hade som vi minns ett stort "reportage" om dessa farliga ungdomar när de fortfarande var en del av SD. Men nu är det förmodligen medietystnad som gäller.

Annars kunde man väl anta att Kasselstrand etc borde anses mer "rumsrena" än de gamla rävarna i SD, eftersom de saknar dessas kopplingar till BSS osv. Men det kan vi förstås glömma med dagens medieklimat.

All min sympati för dessa rakryggade ungdomar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in