2018-01-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag följer tråden sporadiskt, precis som många andra trådar om saker jag inte tror på.

Som t.ex pizzagate? Hur du och andra som sett bilderna inte tror på pedogate är bortom mig. Antingen är ni i förnekelse och tror att alla människor är goda eller så är ni själva pedofiler eller så är ni helt enkelt så blinda att ni inte ser hur världen och samhället ser ut.
Citera
2018-01-04, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Som t.ex pizzagate? Hur du och andra som sett bilderna inte tror på pedogate är bortom mig. Antingen är ni i förnekelse och tror att alla människor är goda eller så är ni själva pedofiler eller så är ni helt enkelt så blinda att ni inte ser hur världen och samhället ser ut.

Det kan du läsa om i tråden om pizzagate..
Citera
2018-01-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det stämmer att HRC, BO eller GS eller alla tre är gripna och förda till Guantanamo och media skriver det så lär många undra vafan är det som händer. Hur ska MSM kunna vrida den kniven ur händerna på Trump? Min försiktiga gissning just nu är att MSM står och väger. Kommer Trump lyckas ångvälta hela Depp State så är det nog många som väljer att försöka byta stol innan draperiet faller. Om man ser det som att detta pågått i flera hundra år så ser de kanske Trump som ett tillfälligt gupp i vägen. Tystar ihjäl det, försöker minimera skadan för stunden och kommer igen om 7 år.
Hur föreställer du dig att det ser ut på valfri nyhetsredaktion? Eller är journalister på något sätt magiskt out of the loop medan ansvarig utgivare väntar på Samtalet från Rätt Folk om hur de ska skriva och agera? Dessa står bara på standby tills dess att någon aktiverar dem?

Jag förstår ärligt talat inte bilden av massmedia som enhetlig. Förutsatt att det skulle ligga något i det här så kommer första journalisten som gör knäcket på ett begripligt sätt bli superberömd. Föreställer ni er att dessa journalister, ofta ärolystna ungtuppar, skulle ha några förbehåll för det?

Att de ligger bakom t. ex 9-11 men inte kan spin:a det här går inte heller ihop riktigt.

Främst det som är svagheten på den här teorin i mina ögon med. Bristen på "chatter" från fler håll än *chan.
Senast redigerad av sazed 2018-01-05 kl. 01:07.
Citera
2018-01-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Hur föreställer du dig att det ser ut på valfri nyhetsredaktion? Eller är journalister på något sätt magiskt out of the loop medan ansvarig utgivare väntar på Samtalet från Rätt Folk om hur de ska skriva och agera? Dessa står bara på standby tills dess att någon aktiverar dem?

Jag förstår ärligt talat inte bilden av massmedia som enhetlig. Förutsatt att det skulle ligga något i det här så kommer första journalisten som gör knäcket på ett begripligt sätt bli superberömd. Föreställer ni er att dessa journalister, ofta ärolystna ungtuppar, skulle ha några förbehåll för det?

Att de ligger bakom t. ex 9-11 men inte kan spin:a det här går inte heller ihop riktigt.

Främst det som är svagheten på den här teorin i mina ögon med. Bristen på "chatter" från fler håll än *chan.

Speciellt eftersom detta skulle vara idealläge för journalister / media som inte gillar trump. Jag kan redan se rubrikerna: "Trump fängslar politiska motståndare".
Citera
2018-01-05, 08:11
Medlem
"The Justice Department has launched a new inquiry into whether the Clinton Foundation engaged in any pay-to-play politics or other illegal activities while Hillary Clinton served as Secretary of State, law enforcement officials and a witness tells The Hill."

http://thehill.com/homenews/campaign/367541-fbi-launches-new-clinton-foundation-investigation
Citera
2018-01-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
"The Justice Department has launched a new inquiry into whether the Clinton Foundation engaged in any pay-to-play politics or other illegal activities while Hillary Clinton served as Secretary of State, law enforcement officials and a witness tells The Hill."

http://thehill.com/homenews/campaign/367541-fbi-launches-new-clinton-foundation-investigation

Är inte det här en rätt stor grej? Har inte Trump tjatat om det här i typ två år nu?
Citera
2018-01-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Är inte det här en rätt stor grej? Har inte Trump tjatat om det här i typ två år nu?

Jo det stämmer, och därför sker grejen med Bannon som en ren distraktion, MSM pratar bara om Bannons bok som är ett falsarium,
Citera
2018-01-05, 19:49
Medlem
Citat:
Jo det stämmer, och därför sker grejen med Bannon som en ren distraktion, MSM pratar bara om Bannons bok som är ett falsarium,

Jag tror också på distraktion. Låt säga att "drain the swamp" just nu går in i sitt mest kritiska läge i USA, det borde inte vara obekant för bannon. Och då ger han ut något som gör att han uppfattas helt har flippat ur. Tror inte det, det här handlar om att göra allt man kan för att säkra så mycket bevis som möjligt om de nu försöker slå till på olika ställen
Citera
2018-01-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag tror också på distraktion. Låt säga att "drain the swamp" just nu går in i sitt mest kritiska läge i USA, det borde inte vara obekant för bannon. Och då ger han ut något som gör att han uppfattas helt har flippat ur. Tror inte det, det här handlar om att göra allt man kan för att säkra så mycket bevis som möjligt om de nu försöker slå till på olika ställen

Ett utdrag från Banners bok:
https://twitter.com/pixelatedboat/status/949100087350710272/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Ftruepu ndit.com%2Fhoax-leftists-fall-parody-story-trump-watching-gorilla-channe l-17-hours-per-day%2F

Att MSM sväljer detta är helt otroligt......
Att DJT skulle knäböja och tillbe "gorilla Channel"
Senast redigerad av natione-suecos 2018-01-06 kl. 09:43.
Citera
2018-01-06, 11:01
Medlem
Citat:
https://twitter.com/pixelatedboat/status/949100087350710272/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Ftruepu ndit.com%2Fhoax-leftists-fall-parody-story-trump-watching-gorilla-channe l-17-hours-per-day%2F

Ja, Trumps motståndare agerar verkligen i panik nu. Den där texten var det tydligaste beviset hittills på det. Vilket jävla trams.
Citera
2018-01-06, 11:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ja, Trumps motståndare agerar verkligen i panik nu. Den där texten var det tydligaste beviset hittills på det. Vilket jävla trams.

Nej det är inget utdrag från boken - det är någon som driver med er...
Citera
2018-01-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är inget utdrag från boken - det är någon som driver med er...

Ja, det var inget korrekt citat från boken, det lät lite för mycket minst sagt

Men jag noterar att man sakta men säkert försöker pränta in narrativet att Trump är galen och bör avsättas för han inte "är i sina sinnens fulla bruk" osv. Man vill få folk att tro att Trump inte är otillräknelig mentalt helt enkelt.

Det ska bli intressant att se vad som händer, men något säger mig att Trump är den som är några steg före

På måndag får vi se om fler än Franken har sagt upp sig eller tvingats säga upp sig, det har ju ryktats om över 30..

Var är Soros förresten? Fortfarande helt tyst? Är han och Podestas på Guantanamo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in