2018-01-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Rätt säker på att han brukade gå höger. Skolkamrater till M säger det. Min teori är att han troligen blev jagad ner för åsgatan innan han dödades.

Vad är det för adress till skolan?
Citera
2018-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Tillräckligt många för att finnas i en pärm.

edit: Somliga ser det som civil-kurage att säga NEJ till överförmyndarsamhället, att någon gräns ska finnas till det privata livet tycks de mena.

Å andra sidan; om provet bara jämförs mot gärningsmannens och sen raderas om ingen matchning.
Då är det rätt misstänkt o inte vilja lämna....
Citera
2018-01-05, 20:03
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Vad är det för adress till skolan?

Fanjunkaregatan 3. Han ska enligt uppgift gått höger efter trappan sen fridtunagatan och kaptensgatan till skolan.

Poängen här är ju i så fall att han inte hade möjlighet att springa tillbaka nerför trappen och hem. Det talar i så fall för ett snabbt angrepp. Det kan tala för att han var målet.
Citera
2018-01-05, 20:06
Medlem
Citat:
Har de ett inte helt vanligt efternamn, som SC antydde? Och en ovanlig frisyr?

Låg övernattningslägenheten på Lasarettsgatan? Eller i närheten av Mohammeds gångväg till skolan?

Kommer ihåg att det tidigare pratats om en son som bodde i en lägenhet hos sin pappa, men inte var skriven där, och att pappan när de åkte tillbaka till Stockholm var tvungen att köra in bilen på gården för att sonen, så spekulerade det iaf, mådde för dåligt för att gå utanför dörren. Är det här samma far/son?

Om det handlar om en GM, begåvad men psykiskt instabil, skulle det kunna förklara varför närmast anhörig tigit. Missriktat skyddande av brottsling. Kan handla om en GM som upplevts besvärlig redan i tidiga år.
Citera
2018-01-05, 20:12
Medlem
Det blir nog lika långt oavsett väg, så jag vet inte. Kan inte minnas att jag läst att han brukade gå höger, men det stämmer säkert.
Citera
2018-01-05, 20:27
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Det blir nog lika långt oavsett väg, så jag vet inte. Kan inte minnas att jag läst att han brukade gå höger, men det stämmer säkert.
Tidigare på tråden har det bara pratats om att M gick vänster efter trappan. Det är ju lite uppför om han gått höger men skolpojkar brukar ha flera "vägar" till skolan.
Citera
2018-01-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Fanjunkaregatan 3. Han ska enligt uppgift gått höger efter trappan sen fridtunagatan och kaptensgatan till skolan.

Poängen här är ju i så fall att han inte hade möjlighet att springa tillbaka nerför trappen och hem. Det talar i så fall för ett snabbt angrepp. Det kan tala för att han var målet.

Okej, då låg inte övernattningslägenheten i anslutning till Mohammeds skolväg. Han måste då ha kartlagt Mohammeds rörelsemönster och rutiner för att veta att han gick ensam till skolan.

Kommer någon ihåg på vilken gata sopgubbar såg en pojke stå och stirra vid några buskar/häck under mordmorgonen?
Citera
2018-01-05, 20:52
Medlem
SC skriver ju att någon måste visa respekt inför rörelsen, afa? eller var dom nationella? skulle dom nationella o afa göra upp på morgonen ?
Citera
2018-01-05, 21:05
Medlem
Citat:

Kommer någon ihåg på vilken gata sopgubbar såg en pojke stå och stirra vid några buskar/häck under mordmorgonen?

Ursäkta spekulationer och inte källor från mig just nu.
Jag vill minnas att det var på stumpen västerut från åsgatan där A-L kom gåendes.
Var ett litet tag sedan jag var på plats och "rekonstruerade".
Citera
2018-01-05, 21:09
Medlem
Det är för stökigt det som Saint slänger ur sig...
Han ljuger bevisligen om en del saker (sin ålder). Det går liksom inte att tolka... är det lögn, sanning, någon slags gåta. Skitskumt.
Citera
2018-01-05, 21:16
Medlem
Hade fel. Konfronterade hen. Personen befann sig bevisligen utomlands vid tillfället. Ber om ursäkt att jag ställt till det i tråden.
Citera
2018-01-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Hade fel. Konfronterade hen. Personen befann sig bevisligen utomlands vid tillfället. Ber om ursäkt att jag ställt till det i tråden.

For fucks sake!
Det är inte om personen hade köpt tidningen eller inte vi pratar om här...
Hade du missföstått erkännandet?
Förklara gärna hur fan det här gått till, men gör det strukturerat och tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in