Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Ja, jag har ju redan erkänt det, men om du har något behov av att glänsa lite så varsågod.
Men. Jag tycker fortfarande att detta är ett väldigt konstigt förfarande. Jag har faktiskt ringt några (givetvis i min yttersta, yttersta bekanskapskrets), som suttit häktade ett flertal gånger och de ger att samstämmigt svar. "Aldrig att jag skulle gå med på att sitta en timma, jag skiter väl i vad det kostar eller hur bökigt det är". Men nu är ju inte E en förhärdad brottsling, så vem vet vad som sagt till honom. Eller så är han rädd. Räddsla har ju varit uppe ganska många gånger på tråden.
Det var nog inte ett behov av att glänsa som fick mig att skriva det där, utan är snarare petig med språk och tyckte att det blev lustigt att du skrev OM du har fel eftersom du uppenbarligen redan hade fel.
Ja, rädsla kanske kan ha med det att göra. Vad är det du tänker att han skulle vara rädd för då? Något konkretare än att han kanske skulle sätta käppar i sitt eget hjul vid en sådan förhandling?
Kanske har advokaten avrått honom från att gå igenom en till häktningsförhandling, det kanske kan vara till hans nackdel om han råkar försäga sig, får svåra frågor under press eller dylikt. Han kanske helt enkelt är en sån slags person som inte är något vidare bra på att hålla masken inför auktoriteter och därför vill undvika det till så stor del som möjligt. Eller så är det så enkelt att det är slöseri med allas resurser om polisen inte fått nya, graverande uppgifter och MGM inte vill tillföra något heller. Det kanske bara är stressen av förhandlingen han vill undvika. Att det är skönare att inte behöva gå igenom det en gång till, om det ändå inte finns någon chans att han skulle släppas fri.