2017-11-21, 15:05
Medlem
Någon som vet vad priset på cannabis och hasch ligger på i malta?

Finns det något område där det är relativt enkelt att få tag på?
Citera
2017-11-22, 21:15
Medlem
Tillgång i Akumal, Mexico

Ska resa till Mexico ett par veckor och det hade varit trevligt att röka lite gott under semestern. Har sett att det är lätt att få i Playa del Carmen, men dit ska jag inte. Kommer spendera största delen av tiden i Akumal och vill helst slippa åka till PDC bara för att hitta lite grönt.
Citera
2017-11-22, 23:03
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck-Yeah
Ska resa till Mexico ett par veckor och det hade varit trevligt att röka lite gott under semestern. Har sett att det är lätt att få i Playa del Carmen, men dit ska jag inte. Kommer spendera största delen av tiden i Akumal och vill helst slippa åka till PDC bara för att hitta lite grönt.
Akumal är ju inte direkt något backpacker-ställe men ta en runda väl där och titta särskilt efter folk som säljer "artesanias" alltså hippies som säljer hemmagjorda smycken på gatan. Eller om det finns någon affär med väldigt mycket pipor och liknande så kan du fråga lite diskret där. Alternativt på barer om du ser någon yngre bartender.

Hade inte lagt alltför mycket tid på att söka i Akumal. Ta en runda och se. Tjugo minuter med buss söderut har du annars Tulum där det är ganska mycket hippies och utländska backpackers, där behöver du nog inte leta länge med samma tips som ovan. Finns en bungalow-bar nära ruinerna på stranden som med stor sannolikhet kan hjälpa dig.

Hade inte heller spenderat en minut i onödan i PDC. Ha lite koll på omgivningen, har varit stökigt kring karteller i Yucatan sista året så mycket poliser.
Citera
2017-11-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Akumal är ju inte direkt något backpacker-ställe men ta en runda väl där och titta särskilt efter folk som säljer "artesanias" alltså hippies som säljer hemmagjorda smycken på gatan. Eller om det finns någon affär med väldigt mycket pipor och liknande så kan du fråga lite diskret där. Alternativt på barer om du ser någon yngre bartender.

Hade inte lagt alltför mycket tid på att söka i Akumal. Ta en runda och se. Tjugo minuter med buss söderut har du annars Tulum där det är ganska mycket hippies och utländska backpackers, där behöver du nog inte leta länge med samma tips som ovan. Finns en bungalow-bar nära ruinerna på stranden som med stor sannolikhet kan hjälpa dig.

Hade inte heller spenderat en minut i onödan i PDC. Ha lite koll på omgivningen, har varit stökigt kring karteller i Yucatan sista året så mycket poliser.

Tack! Kommer ha bil under tiden och köra runt lite (inte pårökt såklart, jag röker mest på kvällen) så en sväng till Tulum var redan inplanerad. Får kolla där om jag inte hittar nåt i Akumal. Som sagt, PCD känns som det sista stället jag vill spendera tid i. Jag vill ha en lugn och skön semester och inte gapiga ungdomar och högljudda nattklubbar omkring mig. 😊
Citera
2018-01-04, 23:50
Medlem
Tobias123s avatar
Hur ser det ut på mallorca?
Citera
2018-01-05, 13:36
Medlem
Tjabba

Tillgången i Kambodja? vågar man fråga vemsomhelst eller hur har ni gjort?
Citera
2018-01-05, 14:10
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Hur ser det ut på mallorca?
Kan inte uttala mig om prisnivåer men det röktes friskt på kvällarna bland de inhemska Palmaborna när jag var där i somras.
Citera
2018-01-05, 21:55
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Kan inte uttala mig om prisnivåer men det röktes friskt på kvällarna bland de inhemska Palmaborna när jag var där i somras.

Gött! Vet du om det finns några cannabisclubs som i tex barcelona?
Citera
2018-01-05, 23:04
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe13
Tjabba

Tillgången i Kambodja? vågar man fråga vemsomhelst eller hur har ni gjort?
Där serverar dom spliffar på bardisken ist för jordnötter. Det är bara fråga det
Har du 2000kr alltid på fickan så skulle du i princip kunna skjuta nån i huvudet precis framför polisen. Släng fram 2lax och gå därifrån. Men ett tips, Bråka inte med polisen
Citera
2018-01-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Där serverar dom spliffar på bardisken ist för jordnötter. Det är bara fråga det
Har du 2000kr alltid på fickan så skulle du i princip kunna skjuta nån i huvudet precis framför polisen. Släng fram 2lax och gå därifrån. Men ett tips, Bråka inte med polisen

oj då, då antar jag att det är dåligt gräs dock?

Haha så pass korrupt och fattigt....men ja visst undviker man bråka med polisen i dessa länder. Kan endast leda till misshandel/böter och det vill man ju inte
Citera
2018-01-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Gött! Vet du om det finns några cannabisclubs som i tex barcelona?

jag frågade runt lite och hittade inga sånna klubbar på mallis vartfall...skulle ju vara trevligt med en på mallis, alltså sådana som barcelona har
Citera
2018-01-06, 15:03
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe13
oj då, då antar jag att det är dåligt gräs dock?

Haha så pass korrupt och fattigt....men ja visst undviker man bråka med polisen i dessa länder. Kan endast leda till misshandel/böter och det vill man ju inte
Det finns bra och det finns dåligt. Precis som överallt i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in