2018-01-04, 20:42
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Viasats NFL studio tätt följt av deras NHL studio! Varför inte bara köpa jänkarnas?? Dom kan tugget, dom behandlar en inte som en idiot och bara allmänt jävligt proffsiga utan att vara stela. Avgå hela viasat som låtit detta fortgå år efter år

Äh, jag tycker att NFL-studion är skön. Man får ha viss respekt för att de måste hålla tugget på en någorlunda begriplig nivå för okunniga svenskar. Sedan sänder de ju reklam under avbrotten i de flesta amerikanska sändningar, så det finns ofta inget att köpa in.

När det gäller NHL är jag dock enig. Niklas Jihde och Erik Granqvist är en riktigt jobbig kombo.
Citera
2018-01-04, 20:55
Medlem
Xerxesbrothers avatar
HOPPSAN KERSTIN!!!!!!
DE E MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL
SKOTT KOMMER!!

Niklas Holmgren är värst. Totalt omöjligt att se en match han kommenterar utan att öronen börjar blöda
Citera
2018-01-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Äh, jag tycker att NFL-studion är skön. Man får ha viss respekt för att de måste hålla tugget på en någorlunda begriplig nivå för okunniga svenskar. Sedan sänder de ju reklam under avbrotten i de flesta amerikanska sändningar, så det finns ofta inget att köpa in.

När det gäller NHL är jag dock enig. Niklas Jihde och Erik Granqvist är en riktigt jobbig kombo.

Håller med angående NFL-studion. Tycker både Björk och Strauss (som experter) är bra! Programledaren sisådär.
Citera
2018-01-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Nu i dessa JVM-tider. Marie Lehman blir inte sämre och sämre. Hon har hållt samma dåliga nivå länge nu. Tycker mig se att speciellt Renberg har svårt för henne också..

Jag tycker att hon ofta är bra, speciellt när hon intervjuar stora stjärnor, vid VM, OS etc. Hon fick för ett par år sedan göra en lång uppmärksammad intervju med Pavel Datsyuk, som sällan ger intervjuer. Hon gjorde det bra tycker jag.
Citera
2018-01-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tycker att hon ofta är bra, speciellt när hon intervjuar stora stjärnor, vid VM, OS etc. Hon fick för ett par år sedan göra en lång uppmärksammad intervju med Pavel Datsyuk, som sällan ger intervjuer. Hon gjorde det bra tycker jag.
Nu börjar tråden spåra. Gäller det matchkommenterande, intervjuande, expertkommenterande eller vara studiovärd/inna? Trodde tråden gällde matchkommentarer.

Vad gäller Lehman är hon utmärkt som intervjuare och studiovärdinna, helt enig med dig.

Just nu kommenterar en brud JVM-semin, låter vettigt än så länge. Drygt bara med jänkarn som låter i bakgrunden.
Citera
2018-01-04, 22:35
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Sämsta insatsen är enligt min åsikt allting med Åke Strömmer. Så fort det hände något lite spännande så gick han upp i falsett och det var svårt för att inte säga omöjligt att höra vad han sa, vilket gjorde hans insats meningslös och ofta plågsam.
Minns bitar av en fotbollsmatch landskamp Sverige och något annat land där han pratade lugnt och stilla när bollen var nära mittcirkeln, men han pratade inte lugnt när bollen nårmade sig mål. Vid ett tillfälle - som flera andra - blev det svårare och svårare att höra vad han sa men man kunde urskilja namn på svenska spelare. Plötsligt total falsett, ohörbara skrik. Efter ett tag kommer han ner i plågsam falsett "MÅL! MÅL! vilket mål, vilket underbart mål"
-Ok, tänkte jag. Sverige gjorde mål.
Plötsligt blir Strömmer hörbar. "Tyskland (eller vilket land det nu var), har gjort 2-0 på Sverige. Vilket underbart mål."
Senast redigerad av Kvackelikvack 2018-01-04 kl. 22:37.
Citera
2018-01-04, 22:39
Medlem
Baertlings avatar
Agne Jälevik lyckades med konststycket att referera andra halvlek i en match under fotbolls-VM i Spanien 1982...åt fel håll! Efter ett tag fick väl kontrollrummet tag i den sannolikt gravt bakfulla Jälevik, varpå han urskuldade sig med att båda målvakterna hade gröna tröjor...[sic!]
Citera
2018-01-04, 22:39
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Två stycken som kommenterar idag som verkligen sticker ut. Niklas "vrålar" Holmgren och Lena "sunken" sundqvist.

Hatar när Viasat sänder något med svenska kommentatorer. I hockey och amerikansk fotboll är det helt otroligt så dåligt det är jämfört med USA och Kanada. Sen är det ju värdelöst för kommentatorerna är ju aldrig på plats i heller.
Citera
2018-01-04, 22:58
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommasi
Jag har en lite fäbless för Svennis.
Men hans insatta som expertkommentator i VM 94 är bedrövlig.

Vet inte om han sover eller har ögonen på en italiensk programledare

em 92 var det
Citera
2018-01-04, 23:16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nu börjar tråden spåra. Gäller det matchkommenterande, intervjuande, expertkommenterande eller vara studiovärd/inna? Trodde tråden gällde matchkommentarer.

Hade egentligen tänkt att den skulle handla om Jakob Hårds och Anders Blomquists usla insats och arrogans när de dissar arrangemangen och samtidigt totalmissar själva, men om tråden kommer att handla om allmänt usla kommentatorsinsatser så må det väl vara hänt.
Citera
2018-01-04, 23:41
Medlem
Tjoflos avatar
Christian Olsson måste det nog vara. Så tröttsamt när han förstör alla mål med sina onödiga ordbajserier.
Citera
2018-01-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jakob Hård och Anders Blomquist har just gjort den sämsta kommentatorsinsatsen i svensk historia när det gäller sport. Man lyckas missa ett helt varv. När alla skidåkare spurtar mot mål tror kommentatorerna att det är ett varv kvar.

De ber inte om ursäkt, utan öser i stället galla över loppet och hur illa det är arrangerat,

Inte heller i studion säger man ett ord om detta monumentala fiasko. Har Vinterstudion/TV-sporten ingen som helst skam i kroppen?

även de som är kommunister och inavlade måste ju ha jobb fast de blivit påspända i utbyte mot jobbet men så är det på SVT. Man får inte sina jobb för att man har något att erbjuda som ingen annan kan utan för att ingen vill ha en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in