2018-01-04, 12:39
Avslutad
Det var ju skit det här. Det ska bli intressant att se vad Danne hämtar in nu.

Önskar allt det bästa till AC!
Citera
2018-01-04, 12:39
Medlem
Cruachans avatar
Fruktansvärt tråkigt att tappa AC. Han blir orimligt svår att ersätta. Dåligt betalt verkar vi få också, tror absolut inte på några 40 miljoner.
Citera
2018-01-04, 12:40
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Malmö har tagit fyra guld på fem år med fyra olika tränare. Apropå det där med tränarkontinuitet.
Exakt så. I mina ögon är MFF en organisatorisk förebild och Hammarby får gärna gå den vägen.

Det framstår dock ofta som att DA har lite mer makt än vad jag känner mig helt trygg med att överlåta åt JJ.
Förmodar att MP i princip inte har något att säga till om avseende värvningar i MFF men hur är det med styrelse och VD?

Är värvningar generellt något som måste godkännas av styrelsen?
Citera
2018-01-04, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Fruktansvärt tråkigt att tappa AC. Han blir orimligt svår att ersätta. Dåligt betalt verkar vi få också, tror absolut inte på några 40 miljoner.

Nej känns verkligen inte att vi får något i närheten av det. Blir positivt överraskad ifall det landar i de trakterna.
Citera
2018-01-04, 13:04
Medlem
Readyfreddies avatar
AIK lånar ut Gravius till Degerfors. Låter som en bra deal och han borde kanske gått till ett likvärdigt lag redan förra året.
Citat:
AIK Fotboll och Degerfors IF är överens om villkoren för ett lån av 20-årige Christos Gravius för hela säsongen 2018. Lånet verkställs omedelbart och Gravius ansluter snarast till Degerfors IF och Värmland.
http://www.aikfotboll.se/nyheter/aik-fotboll-lanar-ut-christos-gravius

Nu rensas det i AIK alltså och på mittfältet kan även Affane och Yasin vara på väg bort.
Kvar finns då Taylor, Olsson, Adu. Plus Mansiamina som lär lånas ut igen, kanske till Nebos Vasalund eller så. Ofori sa nyss att han hellre går tillbaka till AIK än till Malmö, så jag hoppas lite på att vi får se den glade ghananen tillbaka i svartgult.

Hur som helst gör AIK ett starkt fönster än så länge, genom att inte direkt tappa några nyckelspelare.

Det känns faktiskt riktigt tryggt och bra så här någon vecka innan första matcher för året. En knapp vecka tills premiärträningen.
Senast redigerad av Readyfreddie 2018-01-04 kl. 13:28.
Citera
2018-01-04, 14:14
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Varför får inte inte så mycket för AC för? var det en klausul?
Citera
2018-01-04, 14:20
Avslutad
Att Danne uttalar sig bådar inte gott gällande övergångssumman.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/den-ar-inte-sa-hog-som-folk-tror/
Senast redigerad av AIP 2018-01-04 kl. 14:23.
Citera
2018-01-04, 14:23
Bannlyst
Citat:
Malmö har tagit fyra guld på fem år med fyra olika tränare. Apropå det där med tränarkontinuitet.

Vill påstå att Malmö har vunnit sina guld trots tränarna man haft under dessa år. Särskilt det senaste guldet som togs med en av Allsvenskans sämsta tränare. Malmö har haft ett överlägset spelarmaterial under dessa år. Jag hävdar att man hade vunnit ännu överlägsnare med en riktigt bra tränare.
Citera
2018-01-04, 14:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Vill påstå att Malmö har vunnit sina guld trots tränarna man haft under dessa år. Särskilt det senaste guldet som togs med en av Allsvenskans sämsta tränare. Malmö har haft ett överlägset spelarmaterial under dessa år. Jag hävdar att man hade vunnit ännu överlägsnare med en riktigt bra tränare.

Just att tränarnas betydelse är överskattad är lite min poäng. När vi anlitade Magnus Pehrsson skrattade alla här. Jag sa att vi skulle vinna SM-guld ändå för att vi kommer att ha den bästa truppen. Då blev jag sågad.
Citera
2018-01-04, 14:34
Avslutad
Bajen har ju relativ bra trupp.. Får de ihop ett fungerande 4-2-3-1 så kan de nog bli bra..
Wiland - Sandberg, Degerlund, Fenger, Brassen - Paulsen, Junior - Hamad, Andersen/Smarason, Tankovic - Svendsen
Citera
2018-01-04, 14:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Att Danne uttalar sig bådar inte gott gällande övergångssumman.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/den-ar-inte-sa-hog-som-folk-tror/

Hurså?
Citera
2018-01-04, 14:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Just att tränarnas betydelse är överskattad är lite min poäng. När vi anlitade Magnus Pehrsson skrattade alla här. Jag sa att vi skulle vinna SM-guld ändå för att vi kommer att ha den bästa truppen. Då blev jag sågad.

Problemet då var att du fick det att låta som att MFF kunde vinna SM-guld utan en tränare och att tränarrollen inte har någon betydelse överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in