2018-01-04, 11:50
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Är inte så hemma på kontraktsskrivning med spelare men visst borde man väl normalt ha en klausul som gör det möjligt att bryta kontrakt om vederbörande döms för brott.
Om inte annat får man köpa ut honom från kontraktet.
En klubb som tycker bättre om pedofiler än MFF finns inte i Sverige åtminstone.

Jo, fast vad jag förstått så gäller en sådan klausul bara brott som ger fängelse. Man kan visserligen köpa ut Sarfo från kontraktet. Det moraliska dilemmat med detta, är att det då enbart är MFF som straffas, medan Sarfo får ett skadestånd plus att han kan kamma hem en sign on-bonus hos sin nästa klubb.

Jag hoppas egentligen på att det ska vara möjligt att stämma spelaren på det belopp som MFF förlorat, samt en extra summa i skadestånd för vad han åsamkat MFF i negativa skriverier etc. Det vore det rimliga. Men så lär aldrig hända.
Citera
2018-01-04, 11:54
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Axén verkar göra det enda rätta och tacka nej. Sundhage eller Hamrén blir bra.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-hammarby-sparkar-michelsen/

Pia Sundhage blir ju perfekt till ett lag som har sin värdegrund på HBTQZ-täta latte-söder
Citera
2018-01-04, 12:09
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Alltså här kommer en unpopular opinion. Jag ber alla att lyfta blicken.

JM anställdes med målet att på sikt föra Hammarby närmare toppen. Det pratades om kontinuitet och att han skulle få sätta sin prägel på laget. Tidigt märkte jag dock en inkonsekvens; å ena sidan var han Danmarks Mourinho, å andra sidan var målet att bli mer passningsorienterat än Nanne 1:s fartspel och Nanne 2:s dödgrävarfotboll. De som kan sin europeiska fotboll ser den uppenbara paradoxen. Problemet här är alltså öht att JM anställdes.

Vidare verkar det finnas en bild av att saker huxflux ska bli bättre bara för att det bli en ny säsong. Kontinuitet är överskattat inom svensk fotboll, just med ovan nämnda resonemang som grund. En dålig produkt blir inte bättre enkom för att mer tid passerar. Det man kunde ana i våras (en flexibilitet, ett sken av svårslagenhet, och vissa gånger bra prestationer) följdes inte upp under hösten. Den här utvecklingen enkom pga kontinuitet blev aldrig av; detta trots ett bra sommarfönster. Hammarbys trupp under hösten är inte långt ifrån topp-4-material.

Så vad gör man i en uppkommen situation som den här? Den svage kommer med säkra argument om "kontinuitet" och hoppas på en utveckling ingen ser en skymt av, medan den starke ser felrekryteringen som den är och tar ett snabbt beslut. I sanningens namn är det väl få, om ens någon, som är särskilt imponerad av JM. Men bara för att det är Bajen, inkluderat en skakig historia av tränarbyten, så vänder sig alla reflexmässigt mot handlingen att sparka tränare.

Bajens problem historiskt är inte heller alla beslut om tränarbyten; problemen är alla usla tränarrekryteringar.

Helt enig med dig.

Omedelbara känslan är såklart negativ, diggade Michelsens personlighet som fan. Samtidigt utvecklades vi negativt under året och om han inte delade klubbens visioner för framtiden (som jag tror mycket på) så ska vi såklart byta tränare.

Hoppas på Brännström som varit i klubben och arbetat på juniorsidan. Med honom, Billborn, Ola Larsson och övriga stora satsningar till akademin skulle man visa att man menar allvar med ambitionen att utveckla egna/unga spelare till a-lagsverksamheten, kryddat med Svendsen/Hamad/Fenger-värvningar.
Citera
2018-01-04, 12:11
Medlem
Julinhos avatar
Ang Billborn som huvudtränare är jag tveksam. I podden Än Går Det Vågor för några månader sedan uttryckte han att han föredrog att vara ass och jobba mer analytiskt.
Citera
2018-01-04, 12:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Hoppas på Brännström som varit i klubben och arbetat på juniorsidan.
Du har helt missat att Bajen och Brännström inte lämnade varandra på ett särskilt vänskapligt vis...? Han är nog den sista som är aktuell som ny tränare.
Citera
2018-01-04, 12:13
Medlem
RobieBwois avatar
http://www.mff.se/aktuellt/nyheter/Nyheter/2018-01-04_tack-for-din-tid-i-mff-anders-christiansen

Officiellt att AC lämnar. Riktigt tråkigt.
Citera
2018-01-04, 12:15
Medlem
MrSkargards avatar
Victor Wernersson så gott som klar för IFK Göteborg.
Citera
2018-01-04, 12:16
Medlem
Vad gör Sören Cratz nu då ? Frisk efter infarkten ?
Citera
2018-01-04, 12:21
Medlem
mishimas avatar
Malmö har tagit fyra guld på fem år med fyra olika tränare. Apropå det där med tränarkontinuitet.
Citera
2018-01-04, 12:22
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
http://www.mff.se/aktuellt/nyheter/Nyheter/2018-01-04_tack-for-din-tid-i-mff-anders-christiansen

Officiellt att AC lämnar. Riktigt tråkigt.

Riktigt härligt. Grym spelare för Malmö som blir svår att ersätta. !!!
Citera
2018-01-04, 12:31
Medlem
Juanjo Ciercoles klar för Sundsvall. Han kommer senast från CF Badalona i Spanien
Citera
2018-01-04, 12:36
Medlem
Rubbes avatar
Inte någonstans har jag sett siffror för vad belgarna betalar för AC. DA säger dock att förutsättningarna för att MFF ska släppa honom var att man får mer betalt nu än om han inte förlängt. Strax innan han förlängde var AC aktuell för nåt israeliskt lag och summorna som nämndes var mellan 40 och 50 miljoner. Man hoppas ju nånstans på att det är på den nivån och då köper jag rakt av att MFF säljer. Vi hittar ingen ny AC över en natt, men med nya miljoner på kontot kan vi förhoppningsvis få in ett par kvalitetsspelare på mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in