2018-01-04, 13:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Snacka om att svamla. Jag är totalt ointresserad att friatider/nmr (vad det ni har med tråden att göra). Ytterligare en ren lön/påhitt tagit helt ur luften.

Så det är t.ex. min "åsikt" att läppen är en del av slemhinnorna och inte huden som du säger... ?!

Föga förvånande kom du inte med något exempel på några lögner som jag har framfört. Ytterligare en ren lögn från dig.

DU säger att "alla som tänker efter" vet att hon inte sysslar med systematisk doping. Ett rent absurt påstående. Ingen normalt funtat människa skulle påstå att de VET att någon enda elitåkare är fri från systematisk doping, även de som INTE har fällts för intag av en anabol steroid som är perfekt att dopa sig med via mikrodosering.

Nu sätter jag dig på ignore. Du borde verkligen lära dig att argumentera vettigt och att hålla dig till sanningen.

Ja läppen är inte en del av slemhinnan, om du ljuger eller bara , ( vilket jag tror) anser det för att ytterligare kunna foliehatta om Johaug är jag inte helt säker på.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slemhinna

Det är inte absurdt att tro att man "vet" att hon inte sysslar med systematisk doping, logik och de fakta som ligger vid hand stödjer den vetskapen.

Du har nada, inget, noll och njet, bara dravel och fantasier, så om du ignorerar mig , cannot care less.
Senast redigerad av Draken55 2018-01-04 kl. 13:58.
Citera
2018-01-04, 13:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Bara för att reda ut vad det är som händer här:
Jag skrev alltså ut 7 punkter som alla är tydliga tecken på att nånting är galet i deras historia. Du kontrade med personangrepp och inte ett enda motargument och avslutade med att kalla mig för ett fån.
Är du nöjd? Tycker du det känns som att du kom ut som en vinnare ur detta meningsutbytet?

Självklart är jag en vinnare då fakta ligger på bordet, Johaug är fälld för doping, tiden hon fick pekar på att det inte ses som utstuderat och medvetet, om du har andra fakta, men så presentera dem då inför WADA exepelvis så de kan fälla henne igen.

Jag orkar inte gå igenom dina 7 punkter här, det är ju mest en massa nonsens, det inser du väl själv?

Räcker med punkt 1, varför i helvete skulle nån fråga Weng om eventuella munsår och vart skulle den frågan leda?
Citera
2018-01-04, 13:23
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Dömd av antidoping Norge alltså irrelevant vad dessa säger, om man inte är djupt blåögd. Som jag förstått det hade CAS sedan bara att bestämma om straffet skulle höjas till max två år dvs inte ta ställning till själva salvhistoriens trovärdighet. En viss tvetydighet går att utläsa kring detta i CAS dom som är väldigt inkonsekvent skriven. En intressant aspekt är ju dock att de kraftigt skärper straffet till i praktiken 2 år, missat OS, och därmed förkastar ADNs bedömning om ”minimal skuld” för johaug.

Andra utövare som döms i liknande domar med tvetydiga skrivelser från CAS (likt blake) betraktad i medias och svenska allmänhetens ögon som råfuskare. Rätt så. En fällande CAS doping dom är lika med fälld dopingfuskare.

En till fråga till dig som du säkert inte kommer att svara på, tyckte du synd om den då hyllade och creddade Armstrong då han åkte dit men räddade sitt rykte genom att framgångsrikt skylla på läkemedel?

Armstrong? han erkände väl att han dopat sig medvetet? fanns väl en rad bevis runt honom,
Vad är relevansen? Nästan ingen relevans, du tar upp det för att bevisa vad? att det verkligen finns riktiga fuskare? ja goddag yxskaft, du debatterar med dina egna halmdockor.
Citera
2018-01-04, 13:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du får gärna tro helt på Johaugs historia utan att hysa några som helst tvivel om dess sanningshalt, även om det får dig att framstå som korkad bland nästan alla insatta.

Men påstå inte att salvhistorien är fakta, det är helt enkelt fel och för att använda din egen typ av argumentation; något som ”alla” vet. Tex i min egen vardag alla jag pratat med som är intresserade av skidåkning har misstankar mot hennes historia, såväl svenskar som norrmän.

BS, att jag skulle ses som korkad av " alla insatta" är en patetisk lögn, möjligen ses som korkad av alla som har foliehatt och konspirationsteorier som sitt enda intresse, och det kan jag leva med, ni är faktiskt ganska få.

Är "salvhistorien" fel? men då måste du ju gå till WADA omedelbart med dina bevis, då kommer ju Johaug fällas på livstid och du blir nöjd, vill du inte det?
Citera
2018-01-04, 13:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Självklart är jag en vinnare då fakta ligger på bordet, Johaug är fälld för doping, tiden hon fick pekar på att det inte ses som utstuderat och medvetet, om du har andra fakta, men så presentera dem då inför WADA exepelvis så de kan fälla henne igen.

Jag orkar inte gå igenom dina 7 punkter här, det är ju mest en massa nonsens, det inser du väl själv?

Räcker med punkt 1, varför i helvete skulle nån fråga Weng om eventuella munsår och vart skulle den frågan leda?
Haha. Ja. Du visar verkligen hur intresserad du är av sanningen här.
Men jag antar att det mesta som har med sanningen att göra verkar vara nonsens för dom religiösa..

Och ja, om man har ett hemskt munsår, varför skulle man fråga en kompis om hon har nån läppsalva som man kan få låna? Det är ju mycket bättre att gå till närmaste hälsokostaffär (OBS inte apotek) och bara rafsa ner ett gäng salvor och smeta på.
Citera
2018-01-04, 13:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Haha. Ja. Du visar verkligen hur intresserad du är av sanningen här.
Men jag antar att det mesta som har med sanningen att göra verkar vara nonsens för dom religiösa..

Och ja, om man har ett hemskt munsår, varför skulle man fråga en kompis om hon har nån läppsalva som man kan få låna? Det är ju mycket bättre att gå till närmaste hälsokostaffär (OBS inte apotek) och bara rafsa ner ett gäng salvor och smeta på.

Du verkar tro att ingen sanning har uppdagats? men du inser väl att jag inte har nåt val utan att se dig som en konspirationsteoretiker.

Fråga en kompis?, var hon där på plats ? är de kompisar, inte rivaler? har de samma läkare?
Johaug frågade sin läkare, självklart val nr 1 i den situation hon befann sig i.

Hålen i dina teorier är fler än i en schweizerost. Och det var bara påstående 1...
Citera
2018-01-04, 14:13
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ja läppen är inte en del av slemhinnan, om du ljuger eller bara , ( vilket jag tror) anser det för att ytterligare kunna foliehatta om Johaug är jag inte helt säker på.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slemhinna

Det är inte absurdt att tro att man "vet" att hon inte sysslar med systematisk doping, logik och de fakta som ligger vid hand stödjer den vetskapen.

Du har nada, inget, noll och njet, bara dravel och fantasier, så om du ignorerar mig , cannot care less.

Jaså, är inte läppen en del av slemhinnan??? Gör rätt när du du ska kompensera för din okunskap och läsa på fakta i fortsättningen och förstör inte en bra tråd med en massa felaktigheter och trams.

Citat:
Läppar är pariga slemhinnor (underläpp och överläpp) runt munöppningen hos däggdjur, fiskar och vissa herptiler.

från:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Läpp
Vilken lärobok i medicin som helst ger samma information.
Senast redigerad av -tramS- 2018-01-04 kl. 14:27.
Citera
2018-01-04, 14:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Armstrong? han erkände väl att han dopat sig medvetet? fanns väl en rad bevis runt honom,
Vad är relevansen? Nästan ingen relevans, du tar upp det för att bevisa vad? att det verkligen finns riktiga fuskare? ja goddag yxskaft, du debatterar med dina egna halmdockor.

Det aktuella exemplet rörde det positiva dopningsprov för kortison som Armstrong lämnade under Tour de France 1999 men som arrangörerna tystade ned efter att Armstrongs team skyllt på ett läkemedel mot sittsår, en vanlig åkomma hos cyklister (långt senare erkände han att det var en lögn). De gjorde alltså det som somliga anklagar Johaugs team för att ha gjort, d.v.s. efter det positiva dopningsprovet så "hittade" de ett lämpligt preparat som de kunde skylla på.
Senast redigerad av ingetbranick 2018-01-04 kl. 14:32.
Citera
2018-01-04, 15:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det aktuella exemplet rörde det positiva dopningsprov för kortison som Armstrong lämnade under Tour de France 1999 men som arrangörerna tystade ned efter att Armstrongs team skyllt på ett läkemedel mot sittsår, en vanlig åkomma hos cyklister (långt senare erkände han att det var en lögn). De gjorde alltså det som somliga anklagar Johaugs team för att ha gjort, d.v.s. efter det positiva dopningsprovet så "hittade" de ett lämpligt preparat som de kunde skylla på.

18 år sen? Sorry, sån detaljkoll har jag inte, minns inte skeendet exakt.

Dessutom anser jag att det är fokusförskjutning, ska vi byta 25 inlägg om Armstrong och hans doping, som var ett helt annat fall med helt andra bevis?
Citera
2018-01-04, 15:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jaså, är inte läppen en del av slemhinnan??? Gör rätt när du du ska kompensera för din okunskap och läsa på fakta i fortsättningen och förstör inte en bra tråd med en massa felaktigheter och trams.

från:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Läpp
Vilken lärobok i medicin som helst ger samma information.

Jag hade ju också en wikilänk, där läppar INTE staueras som en slemhinna, vi ska nog vara överens om att de är ett organ som ligger mellan hud ( ansiktet) och riktig slemhinna ( svalg munhåla).

Kom inte draganes med läkarkunskaper, du är ingen läkare!, pajas!, det finns inte en läkare som jämställer slemhinnor i svalg och tarm, som verkligen är slemhinnor, med läppar, tvärtom så fås det ofta rekomendationer om att man ska vara försiktig med vissa salvor som används på ren hud om man tänkt använda de på läppen,
det är ju aldrig tal om att använda ex. salvor med kortison i en slemhinna, eller runt ögat, men det går alldeles utmärkt att använda den på läpparna, har själv fått den rekommendationen av flera läkare, så lägg ner ditt försök till att spela kunnig, tack.
Senast redigerad av Draken55 2018-01-04 kl. 15:22.
Citera
2018-01-04, 16:54
Medlem
Johaugs "rättegång" är arrangerad av ADNO.
Alla andra instanser går på deras rättegång och har endast tittat på avstängningens tidslängd.
Det är ADNO som ej har gjort en grundlig undersökning.
Det är mot ADNO som vi ska undersöka vad de har "glömt" i sin rättegång mot Johaug.

Punkt 1: Varför gjorde de inget test på långtids metaboliterna?
Punkt 2......
Citera
2018-01-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Johaugs "rättegång" är arrangerad av ADNO.
Alla andra instanser går på deras rättegång och har endast tittat på avstängningens tidslängd.
Det är ADNO som ej har gjort en grundlig undersökning.
Det är mot ADNO som vi ska undersöka vad de har "glömt" i sin rättegång mot Johaug.

Punkt 1: Varför gjorde de inget test på långtids metaboliterna?
Punkt 2......

Jag tycker att det finns så många fel i ADNO:s rättegång så att det kan liknas vid Rysslands statsunderstödda doping
https://www.svt.se/sport/vintersport/folj-johaug-forhoret-fran-oslo/
Senast redigerad av Parklane 2018-01-04 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in