2018-01-03, 21:21
Medlem
Petterrors avatar
”Först och främst handlar det om att Hammarby ska ta en ny inriktning vad det gäller tränarrollen - där man ska bygga ett tränarteam mer än att ha en stark huvudtränare. Där kommer nu Stefan Billborn och Pablo Pinones-Arce att få betydande roller de kommande åren.”

Herregud alltså. Men toppa det med Gnagaren Axén så blir det säkert bra! Suck.
Senast redigerad av Petterror 2018-01-03 kl. 21:23.
Citera
2018-01-03, 21:39
Moderator
easy_dans avatar
Levererar man inte under 2018 blir det många huvuden som får rulla.
Citera
2018-01-03, 21:51
Medlem
tuffkatts avatar
Om säsongen 2018 - vilket bör påpekas är det år då vi enligt styrelsen ska satsa på riktigt - slutar i att vi sitter med firma Billborn & Pinonces-Arce som tränare så är det ta mig fan en skandal. Om de sportsliga resultaten dessutom blir sämre än föregående år så bör hela styrelsen sparkas omgående. Fullständigt oaccetabelt.
Citera
2018-01-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Verkar som att Danne A ska ersätta AC med Simon Thern. Komiskt isåfall.
Börjar Malmö bli AIK-B?
Ta in Ofori också?
Citera
2018-01-03, 22:28
Medlem
InnesIs avatar
Jag vill inte se Hammarby 2018. Så är det bara. Det här verkar ha skötts så jävla dåligt. Det är inte ofta jag är upprörd på riktigt men det här är ett undantag. Fy fan! Alla antagonister som kallar oss för en pajasförening under 2018 gör så med all rätta.

Vi som hade något på gång och nu ryktas det om ett tränarstab med Arce och Billborn och ingen stark huvudtränare...

Idioti!
Citera
2018-01-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag vill inte se Hammarby 2018. Så är det bara. Det här verkar ha skötts så jävla dåligt. Det är inte ofta jag är upprörd på riktigt men det här är ett undantag. Fy fan! Alla antagonister som kallar oss för en pajasförening under 2018 gör så med all rätta.

Vi som hade något på gång och nu ryktas det om ett tränarstab med Arce och Billborn och ingen stark huvudtränare...

Idioti!
Discoanalys

"*I och med Janssons intåg minskade så klart Michelsens inflytande gällande värvningar, vilket knappast gjorde honom supernöjd. Svendsen och Tankovic är två exempel på det. Spelare som Michelsen inte handplockat utan där han ville ha in andra istället.

Att Hammarby lyckades värva de bägge spelarna berodde på att klubben lovat dem skräddarsydda roller i klubben.
....
Dessutom backade Michelsens inte upp ikonen Kennedy Bakircioglü. Vilket inte alls är oviktigt i en klubb som Hammarby."

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/daniel-kristoffersson/det-har-ar-ett-stort-misslyckande-bajen/

(Hamrén är ledig)
Citera
2018-01-03, 22:43
Medlem
anteri17s avatar
Alltså här kommer en unpopular opinion. Jag ber alla att lyfta blicken.

JM anställdes med målet att på sikt föra Hammarby närmare toppen. Det pratades om kontinuitet och att han skulle få sätta sin prägel på laget. Tidigt märkte jag dock en inkonsekvens; å ena sidan var han Danmarks Mourinho, å andra sidan var målet att bli mer passningsorienterat än Nanne 1:s fartspel och Nanne 2:s dödgrävarfotboll. De som kan sin europeiska fotboll ser den uppenbara paradoxen. Problemet här är alltså öht att JM anställdes.

Vidare verkar det finnas en bild av att saker huxflux ska bli bättre bara för att det bli en ny säsong. Kontinuitet är överskattat inom svensk fotboll, just med ovan nämnda resonemang som grund. En dålig produkt blir inte bättre enkom för att mer tid passerar. Det man kunde ana i våras (en flexibilitet, ett sken av svårslagenhet, och vissa gånger bra prestationer) följdes inte upp under hösten. Den här utvecklingen enkom pga kontinuitet blev aldrig av; detta trots ett bra sommarfönster. Hammarbys trupp under hösten är inte långt ifrån topp-4-material.

Så vad gör man i en uppkommen situation som den här? Den svage kommer med säkra argument om "kontinuitet" och hoppas på en utveckling ingen ser en skymt av, medan den starke ser felrekryteringen som den är och tar ett snabbt beslut. I sanningens namn är det väl få, om ens någon, som är särskilt imponerad av JM. Men bara för att det är Bajen, inkluderat en skakig historia av tränarbyten, så vänder sig alla reflexmässigt mot handlingen att sparka tränare.

Bajens problem historiskt är inte heller alla beslut om tränarbyten; problemen är alla usla tränarrekryteringar.
Citera
2018-01-03, 23:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Sonko till ÖFK ser det ut som.
Citat:
Noah Sonko Sundberg har de två senaste åren varit utlånad från AIK till Gif Sundsvall. Nu lämnar han AIK permanent, hävdar Aftonbladet. Tidningen skriver att 21-åringen kommer att flytta till konkurrenten Östersunds FK.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-ostersund-koper-mittback-fran-aik/
Citera
2018-01-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Börjar Malmö bli AIK-B?
Ta in Ofori också?

simon thern är en bra fotbollspelare , han fick inte ut allt senast han var i mff, det tror jag är ett bra köp nu vet jag inte vad han kostar men....
Citera
2018-01-03, 23:57
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
simon thern är en bra fotbollspelare , han fick inte ut allt senast han var i mff, det tror jag är ett bra köp nu vet jag inte vad han kostar men....
Är inte med dig där. Han har en fantastisk personlighet och är ett tillskott till varje omklädningsrum men han är inte tillräckligt bra för Malmö FF 2018. Fick med all rätt snålt med speltid i AIK och är en ganska medioker fotbollsspelare.
Citera
2018-01-04, 00:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Börjar Malmö bli AIK-B?
Ta in Ofori också?

Thern har ju gjort tre säsonger i MFF och en i AIK, så det är väl i så fall AIK som är MFF-B.

Dessutom lärde vi upp Rikard Norling i hur man spelar fotboll så det ger SM-guld. Än har det inte hjälpt men det kan ju hända.
Citera
2018-01-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Levererar man inte under 2018 blir det många huvuden som får rulla.
Nejdå, 2018 blir ett uppbyggnadsår inför 2019, det är då det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in