Citat:
Citat:
Citat:
…
Så visst, Allegri sätter fortfarande pragmatiken framför allt och den som vill ha underhållning får hitta ett annat favoritlag. Det tog ett tag men jag har kommit till en viktig insikt om Allegris storhet och det är att han sätter alltid säsongen framför den enskilda matchen. Det är därför Juventus aldrig vinner med fem eller sex bollar. Allegri sätter helheten. Ju.
Så visst, Allegri sätter fortfarande pragmatiken framför allt och den som vill ha underhållning får hitta ett annat favoritlag. Det tog ett tag men jag har kommit till en viktig insikt om Allegris storhet och det är att han sätter alltid säsongen framför den enskilda matchen. Det är därför Juventus aldrig vinner med fem eller sex bollar. Allegri sätter helheten. Ju.
Juventus – Barcellona 0-0 CL 22:e november
Juventus – Crotone 3-0 Serie A 26:e november
Napoli – Juventus 0-1 Serie A 1:a december
Olympiakos – Juventus 0-2 CL 5:e december
Juventus – Inter 0-0 Serie A 9:e december
Bologna – Juventus 0-3 Serie A 17:e december
Juventus – Genoa 2-0 Coppa Italia 20:e december
Juventus – Roma 1-0 Serie A 23:e December.
Åtta raka matcher där Juventus håller nollan. Jävligt svåra matcher som absolut kan ha definierat säsongen.
Låt oss konstatera att Juventus i allra högsta grad fortfarande är med i Serie A, CL och CI. Och som det känns just nu har man sparkapital i form av Bernardeschi, Costa, Dybala med flera.
Jag tyckte att årets lag var svagare, men nu verkar Allegri ha grunden klar. Lyckas han få in ovanstående spelare framåt så kan de kanske klara sina mål.
*
Oavsett är det ikväll Lazio mot Fiorentina i Coppa Italia. Fin match.