2018-01-02, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
När visky förlorar sin 1000e debatt så är det plötsligt offtopic igen...innan skrev du tio inlägg i ämnet.

Det fanns inget samarbete mellan Nato och Sovjet under kalla kriget som du påstod , du är ju ett skämt när det handlar om kunskaper om verkligheten . Observatörer vid övningar har alltid funnits, även nu mellan Nato och Ryssland TROTS DET BRUTNA SAMARBETET, sorry visky.

Fel jag skrev inte en massa inlägg om samarbeten i denna tråd, som ska handla om Krim men som tydligen ska handla om allting, precis som alla andra trådar i detta forum . Jag förstår att troll som Draken trivs som den pruttande sillen i skärgårdsvattnet.
Citera
2018-01-02, 20:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Fel jag skrev inte en massa inlägg om samarbeten i denna tråd, som ska handla om Krim men som tydligen ska handla om allting, precis som alla andra trådar i detta forum . Jag förstår att troll som Draken trivs som den pruttande sillen i skärgårdsvattnet.

Ja DU är nog den mest skyldige till att vara offtopic i diverse trådar så sluta kasta sten i glashus.

Sten i glashus är ett begrepp som syftar på att man inte ska skylla andra för vad man själv är lika skyldig till, bara som info för alla som inte har modersmålet.

Nu är jag ett troll också, ja vad gör inte visty för att skyla alla sina debattförluster, det måste vara ett hårt arbete du har visky, man ömkar dig, sitta och skriva en massa inlägg för att dölja alla förluster.
Full troll pedofil ukrainaspion, tillmälena tar aldrig slut för att visky ska förklara alla sina tillkortakommanden och debattförluster, orka!

ANg krim. det är ockuperat av Ryssland, vet du inte det visky?
Senast redigerad av Draken55 2018-01-02 kl. 20:14.
Citera
2018-01-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
När jag kopiera ovan text till dig vet du varifrån jag fått den...

Är du full på blanka vardagen? Anmäles för trams.
Citera
2018-01-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ja DU är nog den mest skyldige till att vara offtopic i diverse trådar så sluta kasta sten i glashus.

Sten i glashus är ett begrepp som syftar på att man inte ska skylla andra för vad man själv är lika skyldig till, bara som info för alla som inte har modersmålet.

Nu är jag ett troll också, ja vad gör inte visty för att skyla alla sina debattförluster, det måste vara ett hårt arbete du har visky, man ömkar dig, sitta och skriva en massa inlägg för att dölja alla förluster.

Tror du bevisade din hemvist i skogen med tomtarna i och med ovan inlägg.
Citera
2018-01-02, 21:10
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Först, apropå knäckt ...
Fortfarande knäckt, ser jag. Och återigen riktas hela ditt inlägg bort från Krim och den ryska ockupationen. Det är det femte inlägget i rad där du inte tillkännager att Janukovitjs avgång, liksom Putins kontinuerliga självmål, medförde en klar försämring av Rysslands förmåga att använda Ukraina såsom en förlängning av det ryska nationella intresset.

Citat:
- Du hoppade in i diskussionen med påståendet att folkrätten är blott sedvänjor utan skrivna regler.
Alldeles riktigt. Folkrätt är sedvanerätt, jus non scriptum, oskriven lag. För ICJ:s del rör det sig om riktlinjer, inte om en lag med skrivna påföljder. (Se exemplet ovan om USA och Nicaragua.)

Citat:
- Historiker som analyserar skeenden tiotals år tillbaka avfärdar du som oseriösa akademiker.
Jag skrev att dessa historiker åsidosatte sin "akademiska hederlighet till förmån för dagspolitiken". Det innebär inte att den berörda parten är akademiskt ohederlig i samtliga sammanhang.

Citat:
- Att Ukraina hakade på den amerikanska ockupationen av Irak med infanterister motsvarande en mindre brigad (1600 man, varav 10-20 stupade) är enligt dig inget som motsäger att Ukraina var ett ryskt lydrike. Kanske du öht inte kände till det eftersom du pratar om "begränsad polisiär närvaro".
Ukraina var inte delaktigt i invasionen den 20 mars till 1 maj (150 000 amerikaner, 46 000 britter, 2 000 australienare och ca 200 polacker) utan bidrog först i augusti. I internationell politik kallas det en polisiär åtgärd (police action) när man upprätthåller freden på regeringens inbjudan.

Du får kontexten nedan:
Ukraine initially strongly opposed the invasion of Iraq but later agreed to contribute troops to the U.S.-led coalition, becoming one of the largest contributors [sic!]. The move was mainly seen as an effort by then-President Leonid Kuchma to repair relations with Washington, frayed by alleged sales of Ukrainian radar systems to Saddam Hussein's regime in violation of U.N. sanctions.
Upprätthållande av goda relationer med USA var en självklarhet för både Kutjmas Ukraina och Putins Ryssland under Bushadministrationens inledande år. Den mulnade under Jusjtjenko, men det var först efter invasionen av Georgien 2008 och Obamas inträde i världspolitiken 2009 som relationen mellan USA och Ryssland surnade rejält.

Citat:
Det förefaller som om du blandar ihop begreppen intressesfärer, lydriken och finlandisering, men jag orkar inte undervisa dig om distinktionerna här.
Alls inte. Det är bara att googla, grabben. Jag tror inte att du är förmögen att läsa böcker, så det räcker nog med Wikipedia för din del.

Citat:
I brist på argument har du sedan mage att kalla mig "ryskt troll".
Du kanske föredrar Putinbot?
Senast redigerad av Diazeugma 2018-01-02 kl. 21:15.
Citera
2018-01-03, 10:21
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Fortfarande knäckt, ser jag. Och återigen riktas hela ditt inlägg bort från Krim och den ryska ockupationen. Det är det femte inlägget i rad där du inte tillkännager att Janukovitjs avgång, liksom Putins kontinuerliga självmål, medförde en klar försämring av Rysslands förmåga att använda Ukraina såsom en förlängning av det ryska nationella intresset.

Alldeles riktigt. Folkrätt är sedvanerätt, jus non scriptum, oskriven lag. För ICJ:s del rör det sig om riktlinjer, inte om en lag med skrivna påföljder. (Se exemplet ovan om USA och Nicaragua.)

Jag skrev att dessa historiker åsidosatte sin "akademiska hederlighet till förmån för dagspolitiken". Det innebär inte att den berörda parten är akademiskt ohederlig i samtliga sammanhang.

Ukraina var inte delaktigt i invasionen den 20 mars till 1 maj (150 000 amerikaner, 46 000 britter, 2 000 australienare och ca 200 polacker) utan bidrog först i augusti. I internationell politik kallas det en polisiär åtgärd (police action) när man upprätthåller freden på regeringens inbjudan.

Du får kontexten nedan:
Ukraine initially strongly opposed the invasion of Iraq but later agreed to contribute troops to the U.S.-led coalition, becoming one of the largest contributors [sic!]. The move was mainly seen as an effort by then-President Leonid Kuchma to repair relations with Washington, frayed by alleged sales of Ukrainian radar systems to Saddam Hussein's regime in violation of U.N. sanctions.
Upprätthållande av goda relationer med USA var en självklarhet för både Kutjmas Ukraina och Putins Ryssland under Bushadministrationens inledande år. Den mulnade under Jusjtjenko, men det var först efter invasionen av Georgien 2008 och Obamas inträde i världspolitiken 2009 som relationen mellan USA och Ryssland surnade rejält.

Alls inte. Det är bara att googla, grabben. Jag tror inte att du är förmögen att läsa böcker, så det räcker nog med Wikipedia för din del.

Du kanske föredrar Putinbot?
Beträffande Ukrainas insats i de villigas koalition gör du ett misslyckat försök att trolla med truten. Nej, jag har aldrig påstått att de ukrainska infanteristerna deltog i själva invasionen. Dessa i och för sig små förstärkningar kom senare när hårda strider fortfarande pågick. I verkligheten var inte ens vägen till Bagdads flygplats säkrad. Inte ens ukrainarna själva betecknade så vitt jag vet sina 18 stupade soldater som poliser. Men det här är ett stickspår. Skeendet punkterar hur som haver beskrivningen av Ukraina som ett lydrike (eller var landet också ett amerikanskt lydrike?).

Citat:
Folkrätt är sedvanerätt, jus non scriptum, oskriven lag
plus skrivna traktater!
Lästips (släpp googlandet för en stund!) Folkrättsliga texter av Said Mahmoudi ISBN9789139207238

Citat:
Alls inte. Det är bara att googla, grabben.
Alltså, vad tror du dig veta om min etnicitet? Eller kön? Hur vet du att jag inte ingår i Maria P-L s otäcka församling av
Citat:
slanka ryskor
?
Citera
2018-01-03, 16:11
Medlem
Draken55s avatar
Det finns ingen skriven lag om folkrätt som man precist kan åberopa, när man har med civiliserat folk att göra funkar folkrätt, när Putin och andra diktatorer blandar sig i blir det fel.

En stat är aldrig en stat så länge inte omvärlden godkänner den, annekteringen har bara erkänts av en handfull andra skurkstater, Krim lär få sitta i karantän i decennier, kanske ännu längre.
Citera
2018-01-03, 16:14
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen skriven lag om folkrätt som man precist kan åberopa, när man har med civiliserat folk att göra funkar folkrätt, när Putin och andra diktatorer blandar sig i blir det fel.

En stat är aldrig en stat så länge inte omvärlden godkänner den, annekteringen har bara erkänts av en handfull andra skurkstater, Krim lär få sitta i karantän i decennier, kanske ännu längre.

Men Krim är inte en stat. Ryssland erkänns av alla utom möjligtvis av dig.
Citera
2018-01-03, 16:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Men Krim är inte en stat. Ryssland erkänns av alla utom möjligtvis av dig.

Krim erkänns inte som en del av Ryssland, hur kan du så totalt missförstå alla skrivna inlägg som finns? är du nära ett sammanbrott?
Citera
2018-01-03, 16:19
Bannlyst
Citat:
Krim erkänns inte som en del av Ryssland, hur kan du så totalt missförstå alla skrivna inlägg som finns? är du nära ett sammanbrott?

Du skrev precis att Krim är en stat. Försök att hålla lite ordning på dig själv.
Citera
2018-01-03, 16:24
Medlem
storraps avatar
Citat:
Du skrev precis att Krim är en stat. Försök att hålla lite ordning på dig själv.
Tips: din förkärlek för att märka ord leder till ganska många onödiga och ointressanta inlägg som tröttar övriga. Höj dig lite.
Citera
2018-01-03, 16:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Jisses, DU ÄR nära sammanbrottet, jag skrev:

En stat är aldrig en stat så länge inte omvärlden godkänner den, annekteringen har bara erkänts av en handfull andra skurkstater,

Du klarade bara av att läsa halva meningen? ett gott råd, ta din medicin, ta ett brejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in