Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Visst kan det bli så, men det sd har att spela med är ju missnöjet med invandringen. Klart att om de övriga partierna drar ner på flyktingmottagandet så borde sd minska. Gamla S-väljare som nu röstar på sd kan inte tänka sig att rösta på moderaterna, det är överklassens parti som vill gå fram med motorsåg mot allt i bidragsväg (och både sjukpeng och pension ses som bidrag enl. hard core moderater). Så om S skärper till migrationspolitiken och höjer pensionerna så travar åtminstone min morsa tillbaks dit. Om jag ska utgå ifrån henne.
Runt 15 procent gissar jag på. Moderaterna går om S om det partiet inte skärper migrationspolitiken.
Den mest osäkra faktorn inför valet är följderna av upphävandet av den kommunala bosättningslagen?
Kontrakten går ut med början 1 mars och sedan löpande.
Det kanske blir tävling mellan massor av kommuner mota bort svartingen och araben?
Migranten kommer till soc men får till svar, "det vi kan erbjuda är en taxiresa utanför kommungränsen"!
Har inte hört ett knyst hittills från regering om hur situationen skall hanteras?