Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Det jag skriver är mindre ”skvaller” än deras salvhistoria, som du stödjer och därmed skvallrar störst, i och med faktan att hon hade anabola i blodet.
Vad gör deras story trovärdig? Det var det jag bad dig punkta upp. Hade de kunnat på något sätt understödja sin version med bevis vore detta ju inte ens en diskussion.
Vi har i denna tråden över 100tals sidor nagelfarit och argumenterat kring fallet och hittills pekar allt på att historien är falsk, vilket alla tänkande människor inser.
Är du intresserad av precis hur idiotisk och osannolik salvhistorian är rekommenderar jag dig att läsa tråden. WADAS regler är genomgångna, johaug domen och tidigare domar osv är luslästa. Jag tror inte du hittar någonstans på nätet där hennes historia har stötts och blötts mer än här, och nästan alla som läser inser ju att Storyn är BS. Många skribenter som först trodde på henne har sen ändrat uppfattning. Hennes fall har, i alla fall för mig, blottlagt hur inkonsekvent dopingarbetet är och att CAS dömer olika från fall till fall och inte alltid följer WADAs codex.
Jag förstår att du inte har något problem med domen, vad jag stör mig på är att du försöker försvara hennes rykte helt oförtjänt.
Jag försvarar hennes rykte utan problem, jag har svårt att se att folk ska dömas på rykten som passar bäst i slasktidningar, det är inte ok i mina ögon.
Jag har väl sagt det tidigare, storyn med salvan är ju trovärdig, den är ju sårläkande, bakteriedödande, alla är överens om det, förutom en del konspirationsteoretiker här, tilllhör du dom?b Vem har inte i desperation använt diverse mediciner för diverse åkommor där de primärt kanske inte ska användas? vad är konstigt med det? Svar inget.
Tvärtom vad du tycks antyda gick en hel del ut och fördömde henne totalt från början innan det fanns minsta klarhet, allt från krönikörer, inte minst i Sverige, till kombattanter, inte så lite bittra kombattanter ska sägas, och bittra sura sportkommentatorer som fantiserar om svenska framgångar i skidspåren ...
Kowalcyk, javisst, hon är ju själv en ängel? Finska läkare... ska vi skratta på oss, finska idrottsläkare dillar om doping... Elisabet Höglund.. listan på pajaser är lång. Det förekommer tom tokar som på fullt allvar påstår att hon själv bränt läppen för att göra historien med salvan trovärdig.
Du menar att hon ska få maxstraff, var är då dina bevis för att hon dopat sig medvetet, vilket är det som renderar maxstraff?, du har bara skvaller, erkänn. WADA har inga bevis för medveten doping, därför är hon inte fälld för det, ännu en fakta som du tycks helt blunda för.