2017-12-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En1.
Hejsan på er å god fortsättning!
Jag har gått i funderingar på att öppna ett sparkonto på hoistspar
Jag har just nu liten större summa pengar på min bank swedbank. Där är de ingen ränta alls.
Jag tänkte göra en insättning på mina sparade pengar till sparkonto fast 1,20% Är det de bästa altenativet just nu? Sen de där dom har med flex är ja inte så insatt på?
Men hoistspar är väl att lita på med insättningsgaranti?
Detsamma!
Jag har goda erfarenheter av hoist. Dom justerar inte den rörliga räntan (flex) speciellt ofta jämfört med vissa andra aktörer.
Fastkonto kanske att föredra beroende på sparhorisont
Citera
2017-12-26, 00:20
Medlem
Erik Penser bank har 1,25% fast ränta på ettårskonto med insättningsgaranti.
Citera
2018-01-02, 17:16
Medlem
24 Money, ett av bolagen som utlovar hög ränta, verkar dragit med pengarna:
https://www.expressen.se/dinapengar/24-money-kan-ha-lurat-kunder-pa-40-miljoner-/
Citera
2018-01-02, 18:23
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace2Sobriety
https://www.expressen.se/dinapengar/24-money-kan-ha-lurat-kunder-pa-40-miljoner-/

Ja finns en tråd om dem...
(FB) 24money betalar inte ut
Citera
2018-01-03, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace2Sobriety

Det är en gammal artikel från 9/11.
Citera
2018-01-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
För de som inte orkar vänta så kan det nämnas att qred lånar ut pengar till företag, relativt små lån till små företag. Återbetalningen är i regel på 6 månader och lånen har c:a 12% ränta under den perioden.

Nej 22% minst, ofta 40%
Citera
2018-01-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
Nej 22% minst, ofta 40%

Tror jag absolut inte på, källa på det?
Citera
2018-01-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av screaming
Erik Penser bank har 1,25% fast ränta på ettårskonto med insättningsgaranti.
Hej tack för ditt tips. Har kikat in å läst lite på deras sida. Är det insättningsgarantin som gör det helt riskfritt att spara pengar på en bank? Är det Inga andra regler som kan vara luriga så att säga som man bör tänka på? Funderar på att öppna spar på spenser bank men är försiktig av mig och okunnig mvh
Citera
2018-01-04, 16:22
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En1.
Hej tack för ditt tips. Har kikat in å läst lite på deras sida. Är det insättningsgarantin som gör det helt riskfritt att spara pengar på en bank? Är det Inga andra regler som kan vara luriga så att säga som man bör tänka på? Funderar på att öppna spar på spenser bank men är försiktig av mig och okunnig mvh

Om det finns insättningsgaranti så är du helt säker upp till 950.000 SEK. Sen så kan det ju skilja i regler om antal fria uttag och sånt mellan olika bolag, men det är ju småsaker i jämförelse med att förlora hela beloppet vid en konkurs. Men har de insättningsgaranti så kan du lugnt sätta in pengar om du är nöjd med deras andra villkor.
Citera
2018-01-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
För de som inte orkar vänta så kan det nämnas att qred lånar ut pengar till företag, relativt små lån till små företag. Återbetalningen är i regel på 6 månader och lånen har c:a 12% ränta under den perioden.

Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
Nej 22% minst, ofta 40%

Förresten, ska ni låna eller spara??
Citera
2018-01-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Hej hallå!
Upptäckte att det kommit ett nytt sparalternativ som heter Hoist (www.hoistspar.se) som ger 3,65 %, insättningsgaranti, ingen bindningstid, inget minimibelopp.
Aldrig hört talas om dem förut. Undrar därför om någon här har någon info om detta företag? Är de seriösa?
Jag har sedan tidigare pengar insatt på Parex (6%, 1 års bingninstid, löst i september), Sevenday (3,40, obundet) samt min lokala bank (5,60%, 1 års bindningstid löst i aug)
Blir lite förvånad att Hoist har så himla hög ränta..?

Någon som vet något?

/
alberta

Man behöver inte ens vara smart för att fatta att detta är ett pyramidspel. man behöver fler som pytsar in pengar för att man ska kunna betla ut "höga räntor" Såp fort pengarna tryter kommer de att gå omkull och tar med sig det som man kan ta med sig och så står man där som är förlorare för man blivit blåst av avskum med låg intelligens.
Citera
2018-01-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uangry
Man behöver inte ens vara smart för att fatta att detta är ett pyramidspel. man behöver fler som pytsar in pengar för att man ska kunna betla ut "höga räntor" Såp fort pengarna tryter kommer de att gå omkull och tar med sig det som man kan ta med sig och så står man där som är förlorare för man blivit blåst av avskum med låg intelligens.

Svarar du på ett inlägg ifrån 2009??
Men ditt svar måste vara ironi va??
Senast redigerad av Prylis72 2018-01-05 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in