2017-12-31, 19:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
../..
Det går så där att ringa in alla släktingar. Vet att Mod*g finns i släkten. Troligtvis på Fostersysterns sida. Jag vet även att fostersysterns kusin har gått på lunnevad. Vet att Spångsholms fresteles har släkt i Strålsnäs, som är vän med Grönut Jag vet att frestelsen är vän med En B. Som även är vän med ett av barnen lekander. Veta att denna släkt B och en släkt G. Är de dominerande släkterna i ute på markerna runt Mantorp gård. Facebook har svaren på mycket. Men tyvärr långt ifrån allt.
../..

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den här är det isåfall:
https://www.ratsit.se/19650404-Nils_Patrik_Modig_Varmdo/tIIL1tTQtOTsGiHa1I3Ygos-Gwn6rvOfrWOb6gjiHvQ

Frugan är född Fonser*us 1954.
Gift med en Jonsson 1980.
Nu gift med en Mod*g men behållt sina två efternamn.
Hon skulle ha fött Emma vid cirka 46 års ålder.

Är det fysiskt möjligt?

Mitt fetade: släktskapet kanske är på mannens sidan, dvs att Emma är Patr*k Mod*gs biologiska dotter från ett tidigare förhållande? Då passar åldern in bättre, eftersom han är 11 år yngre än sin nuvarande fru. I så fall bör Emmas efternamn härstamma från hennes biologiska mamma.

Kan det gå ihop?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-12-31 kl. 19:22.
Citera
2017-12-31, 20:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den här är det isåfall:
https://www.ratsit.se/19650404-Nils_Patrik_Modig_Varmdo/tIIL1tTQtOTsGiHa1I3Ygos-Gwn6rvOfrWOb6gjiHvQ

Frugan är född Fonser*us 1954.
Gift med en Jonsson 1980.
Nu gift med en Mod*g men behållt sina två efternamn.
../..

Btw. Detta par har visst varit uppe på flashback tidigare, då i ett annat sammanhang, där det bl.a. framgår att de kommer från Mjölby innan de flyttade till Värmdö:

(FB) Färjan - Kanal 5:s nya dokusåpa. (Sammanfogad /Mod)

Och här:

https://www.expressen.se/noje/de-bestals---pa-hela-sitt-brollop/
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-12-31 kl. 20:17.
Citera
2018-01-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Att de hittats döda i sin bostad bekräftades av polis under den första presskonferensen 13 juni så du har helt rätt. Sedan kan de ha mördats på annan plats men det känns orimligt.

Ja, det är inte helt lätt att flytta döda kan jag tänka mig. Och vad skulle anledningen vara?
Citera
2018-01-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Om svågern är hörd och alibi styrkt så kan han naturligtvis avskrivas från fallet. Då återstår det bara att se om båt + ev besättning har ngn koppling till morden.

Nej, det känns som sagt inte troligt att BO var med till Bb. Din beskrivning av vad som kan ha hänt förefaller helt rimlig - för att inte säga högst sannolik. Dock är jag lite konfunderad ang handväskan i hästhagen, oavsett flykt eller för att ringa larmcentralen, varför isf inte i första hand välja närmsta grannen? Om jag inte är fel ute så är det bara ca 250 m till Mantorp 1, medan det är ca 500 m till grannen på bortre sidan av dammen/hästhagen där väskan hittades.

Kartlänk: https://www.hitta.se/kartan/pl/%4D%61%6E%74%6F%72%70%73%20%47%C3%A5%72%64%20%35%2 0%20%4D%61%6E%74%6F%72%70/1006783766!~58.33668,15.25975,16z/tr!i=i4kV5sP9/search!i=1006783766!q=Mantorps%20G%C3%A5rd%205%20% 20Mantorp!t=single!st=plc/tileLayer!l=1/geocode!l=58.33858:15.26286

OM väskan fanns i hagen, detta vet vi ju inte, så kan ju även GM har slängt den där av nån anledning. Men den biten är onekligen lite märklig. Vi får se om FUP ger svar.
Citera
2018-01-01, 19:28
Medlem
Kexet65s avatar
Åkte förbi huset idag. Ser ut som tidigare med alla avspärrningar samt skylten ”Polis” ute vid vägen.
Det var lite snöslask kvar men det syns att ingen beträdit trädgården så verkar vara noll aktivitet på platsen men förmodligen är väl allt i princip klart på plats från brottsteknikernas sida redan sen länge.
Man kan se vissna blommor i fönstren (persienner är inte neddragna).
Utanför tomten står det som vanligt ljuslyktor och en fin bukett rosor fanns också på plats.
Volvon står även den orört kvar utanför huset.
Kuslig känsla rakt igenom.
Hoppas att åtal snart kan väckas - inte för vår skull här på FB utan för dom anhörigas skull.....
Citera
2018-01-01, 19:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Åkte förbi huset idag. Ser ut som tidigare med alla avspärrningar samt skylten ”Polis” ute vid vägen.
Det var lite snöslask kvar men det syns att ingen beträdit trädgården så verkar vara noll aktivitet på platsen men förmodligen är väl allt i princip klart på plats från brottsteknikernas sida redan sen länge.
Man kan se vissna blommor i fönstren (persienner är inte neddragna).
Utanför tomten står det som vanligt ljuslyktor och en fin bukett rosor fanns också på plats.
Volvon står även den orört kvar utanför huset.
Kuslig känsla rakt igenom.
Hoppas att åtal snart kan väckas - inte för vår skull här på FB utan för dom anhörigas skull.....
Så sorgligt:-(.
Hoppas också att hela sanningen snart kommer fram för de anhörigas skull.
Vet du något om företaget som låg 700 meter från BO? Mantorps Cash hette det. Adress Nyb*le 4 *=b?
Personen som bor där är gift enligt ratsit men ingen mer är folkbokförd där.
Citera
2018-01-01, 21:12
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Så sorgligt:-(.
Hoppas också att hela sanningen snart kommer fram för de anhörigas skull.
Vet du något om företaget som låg 700 meter från BO? Mantorps Cash hette det. Adress Nyb*le 4 *=b?
Personen som bor där är gift enligt ratsit men ingen mer är folkbokförd där.

Inte en aning och även om jag nu hade känt till något företag i närheten så skulle jag personligen inte bidra med fler konspirationsteorier än dom som redan finns här.
Hemskt när så många människors namn blottas här som troligen inte har ett smack med detta brott att göra överhuvudtaget 😞!
Jag ville bara delge hur det ser ut på platsen vid dags dato.
Citera
2018-01-01, 21:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Inte en aning och även om jag nu hade känt till något företag i närheten så skulle jag personligen inte bidra med fler konspirationsteorier än dom som redan finns här.
Hemskt när så många människors namn blottas här som troligen inte har ett smack med detta brott att göra överhuvudtaget 😞!

Äntligen en vettig människa som också reagerar över alla oskyldiga som trådens
mästerdetektiver publicerar i sin jakt på att vara den som hittar de värsta "kopplingarna" .
Säkerligen har inte en enda av dessa personer med E****:s eskapader eller med
morden på paret Lekander att göra överhuvudtaget .
Tack för rapporten av hur det ser ut på platsen , hoppas verkligen att polisen
har samlat in tillräckligt med material för att skicka den eller de jävla svinen som
genomfört morden direkt i fängelse på livstid .
En klen tröst för de anhöriga naturligtvis som har mist sina nära och kära .
Citera
2018-01-01, 21:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ok respekterar ditt ställningstagande.
Alla teorier och spekulationer som har uppstått här beror ju på att det som vi fått veta via media är att de inte hittat någon känd koppling mellan MGM och BO.
En oidentifierad amerikansk bil har setts på Lördagskvällen.
MGM är omhäktad för tredje gången.
MGM har inget brottsligt register tidigare och han är den enda som blivit häktat i fallet.
Många av oss som kollar fakta på nätet och skriver här har ett gott syfte och det enda vi önskar är att fallet ska bli löst och de anhöriga ska få sörja så att de kan gå vidare. Polisen har sagt att de i flera fall fått ledtrådar här på Flashb. De lyckades spåra tejpen efter att de gått ut i media med bild och beskrivning på den och detta tipset ledde i sin tur till gripandet av EG.
Citera
2018-01-01, 21:54
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Äntligen en vettig människa som också reagerar över alla oskyldiga som trådens
mästerdetektiver publicerar i sin jakt på att vara den som hittar de värsta "kopplingarna" .
Säkerligen har inte en enda av dessa personer med E****:s eskapader eller med
morden på paret Lekander att göra överhuvudtaget .
Tack för rapporten av hur det ser ut på platsen , hoppas verkligen att polisen
har samlat in tillräckligt med material för att skicka den eller de jävla svinen som
genomfört morden direkt i fängelse på livstid .
En klen tröst för de anhöriga naturligtvis som har mist sina nära och kära .
Givetvis är många namn nämnda här, dock är de mycket noga maskade och ej sökbara på Google.
De flesta som spekulerar här gör det just för att fallet ska bli löst och som du själv skriver att den/de skyldiga ska bli straffade så att de anhöriga kan få sörja ifred. Just det om det är bara en MGM eller flera gör ju att alla vill att det ska bli en dom som gör de anhöriga och övriga medborgare i samhället trygga.
Polisen tar fortfarande emot tips och analyser, förhör och topsningar fortgår ju så ännu är det inte klart för rättegång.
Citera
2018-01-02, 00:03
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Till bidis12.
Kollade din historik av inlägg här på Flashb och hittade många bra ifrågasättande inlägg, det är bra när något spelar ”djävulens advokat” och håller koll på dem som säger emot sej själva.
Men ibland upplever jag att det finns en mindre trevlig sida hos dej och då känns det som om fokus flyttas från det som tråden handlar om dvs att finna ett samband mellan BO och MGM.
Syftet med detta forum är väl ändå att få spekulera fritt och polisen har sagt att de ibland har fått tips och ledtrådar härifrån. Alla vågar inte att lämna tips öppet till polisen av rädsla för hämnd.
Citera
2018-01-02, 00:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Till kexet65. Kollade även din historik och du har skrivit mycket bra du med.
En sak som är intressant (och sorglig) med din profil är att du bott på fyra platser i Östergötland just när folk blivit mördade där. Snacka om otur, måste kännas hemskt:-(.
Ljungsbro, Askersund, Motala och nu senast Mantorp.
Nu vet inte jag om de platserna ligger så till att du har haft möjlighet att bo och jobba på flera av de ställena men det måste kännas tragiskt och hemskt att ha känt så många människor som blivit mördade och deras stackars anhöriga. Beklagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in