Citat:
Ursprungligen postat av
Squonker
Jag har väldigt svårt att se att den där båten skulle spela varken någon praktisk eller logisk roll i detta dubbelmord. I "min" värld så går den bort helt. Den grönaktiga bilen dock, märkligt att den inte är återfunnen och utredd i sitt sammanhang!
Sedan återkommer jag återigen till kopplingen BO/GM. Fortfarande inte utrett här på FB och det förvånar mig faktiskt. Ni brukar vara riktigt snabba med sånt.
Motivet verkar ju hyfsat klarlagt i form av pengar, samt en sjukligt otäck önskan och fantasi om att mörda människor på ett bestialiskt sätt.
MEN.....Val av BO? Val av BO? Pleeeeeease hjälp mig på traven här med några nya fräscha idéer!
Det är förståeligt att båten kan te sig som en främmande fågel i sammanhanget, absolut! Men jag tänker som så att dels finns det de facto en koppling till MGM via svågern, dels att en båt vore ett nära nog perfekt flyktfordon. Ett uttag i bankomaten i Bb, en promenad till gästhamnen, lägga ut för att sedan puttra iväg mot hemmahamnen - diskret och noll risk att bli stoppad i en trafikkontroll eller liknande. Sedan verkar det som båten varit i dessa vatten året innan i samband med ett påstått besök i Bergs slussar.
Kopplingen BO/GM är en gåta, inte minst därför att jag fått för mig att EG inte är den drivande i detta, i varje fall inte ifråga om mördandet. Han är -som någon tidigare påpekat - en så osannolik gärningsman. Jo, jag tror också att motivet är pengar och att jänkaren är en viktig pusselbit.