Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Folk ör ofta medvetna, de bara struntar i. Tills de bli tillsagda på riktigt. Du kanske är en av dem som stör och därför hittar bortförklaringar.
Jag har inte ens min baslåda inkopplad pga att det är omöjligt att veta hur mycket den slår igenom.
Och har aldrig haft ett klagomål, iaf inget som faktikst kom från mig.
Har däremot haft grannar som tex klagat på att det kom en massa "pang pang spel ljud" från oss när ingen av oss lirade sånt och vi hade båda lurar, ljudet kom från grannen ovanför.
Och en annan som väckte mig kl 2 på morgonen för att säga åt mig att slua spela så jävla hög musik (jag låg och sov, ingen musik alls) då var det grannen brevids dotterdotter som hade fest hemma hos honom när han var bortrest och grannen ovanför utgick från att det var jag.
Har bott många år i en lägenhet med "pappersväggar" utan att dra på mig nå klagomål.
Edit: Eller iof, jag har haft ett klagomål som väl på sätt och vis var mitt fel.
En hucklekärring plockade rent mina chiliplantor jag hade på balkongen och kom tillbaka och klagade på att hennes mat blivit förstörd (hon hade pallat superheta som tex Bhut Jolokia och Carolina Reaper).