2017-12-31, 06:58
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag hittade en bitcoinmapp på en gammal hårddisk och undrar om det kan finnas bitcoins liggandes.
Skaffade det en gång för att köpa knark och har inte använt det sedan dess.

Vet inte hur jag ska göra dock. Tog en printscreen på filerna så ni kanske kan hjälpa mig att komma åt plånboken!?

https://anonfile.com/j40bs9dfb0/btc.jpg

Wallet.dat är filen som innehåller dina coins. Antingen laddar du ner bitcoin QT Wallet och synkar hela kedjan eller kollar om du kan importera Wallet-filen i en annan klient!

Se bara till att kopiera .datfilen så den inte skrivs över av eventuell Wallet du tankat ner!

Edit: ladda ner electrum å importera!
https://en.bitcoin.it/wiki/Transferring_coins_from_Bitcoin-Qt_to_Electrum
Citera
2017-12-31, 12:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Vad säger brain-trusten, kanske lite läge att köpa Bitcoins om någon kände de var för sent ute vid senaste berg-och-dal-banan? 12900 USD i skrivande stund, men en svag dollar dessutom!
Citera
2017-12-31, 12:28
Medlem
Extremeflys avatar
Hur lång tid tar Confirming? Står confirming 1/2 nu
Citera
2017-12-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag hittade en bitcoinmapp på en gammal hårddisk och undrar om det kan finnas bitcoins liggandes.
Skaffade det en gång för att köpa knark och har inte använt det sedan dess.

Vet inte hur jag ska göra dock. Tog en printscreen på filerna så ni kanske kan hjälpa mig att komma åt plånboken!?

https://anonfile.com/j40bs9dfb0/btc.jpg

Berätta gärna hur mycket där var om du lyckas plocka fram dom. Alltid kul när folk hittar bitcoins efter en längre tid.
Citera
2017-12-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vad säger brain-trusten, kanske lite läge att köpa Bitcoins om någon kände de var för sent ute vid senaste berg-och-dal-banan? 12900 USD i skrivande stund, men en svag dollar dessutom!
Läter som en lysande analys och verkligem som info du kan bli rik på. Jag menar det du säger är ju okänt för alla på marknaden
Citera
2018-01-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tack för sarkasmen, kukskalle. Det var mer en observation från min sida där övriga kunde flinka in med sina teorier så alla kunde skapa sig en bättre bild som framtiden om vad som är mer eller mindre troligt.

Om du vill ha en åsikt om din analys så är den inte särskilt bra. "Nu har det gått ner lite, så snart kommer det gå upp"-teorin bygger på helt uppenbara mönster som alla ser. Även om det nu är så, så är det omöjligt att veta när något vänder och till vilken nivå. Det kanske vänder först vid 6k och går upp till 10k, i så fall var det inte särskilt bra läge nu.
Citera
2018-01-05, 23:35
Medlem
Kungkrans avatar
Tjena, vad har ni för tips på wallets?

Samt vilken sida rekommenderar ni vid köp av bitcoins?
Citera
2018-01-09, 20:41
Medlem
Helt ny när det kommer till detta, hade väl tänkt att köpa lite Bitcoin men framförallt altcoins, är det värt att köpa en Ledger Nano S eller anna hårdvaroplånbok till att börja med, eller är det onödigt? Det är ju bara cirka 1000kr.
Citera
2018-01-09, 20:49
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Helt ny när det kommer till detta, hade väl tänkt att köpa lite Bitcoin men framförallt altcoins, är det värt att köpa en Ledger Nano S eller anna hårdvaroplånbok till att börja med, eller är det onödigt? Det är ju bara cirka 1000kr.

Helt klart. Men nu är Ledger slutsålda till mars månad.
Citera
2018-01-09, 20:50
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Tjena, vad har ni för tips på wallets?

Samt vilken sida rekommenderar ni vid köp av bitcoins?

Litar inte på online-wallets så jag har kört core tills jag köpte en Ledger.
Jag handlar alltid med Swish på Btcx.
Citera
2018-01-10, 20:49
Medlem
Blivit erbjuden att få gå med i en Bitcoinfarm, investeringen ligger på 100k och pengarna går till hårdvara och el, är osäker på om det är värt pengarna då det är flera som skall dela på kakan.

Vad hade ni gjort?
Citera
2018-01-10, 20:52
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Blivit erbjuden att få gå med i en Bitcoinfarm, investeringen ligger på 100k och pengarna går till hårdvara och el, är osäker på om det är värt pengarna då det är flera som skall dela på kakan.

Vad hade ni gjort?

Bättre att köpa valutorna du vill ha direkt istället för motsvarande summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in