2017-12-31, 00:50
Medlem
Antivalents avatar
Tror de blev fartblinda helt enkelt.

Skumt bara att inte polisen haft koll innan. Dock kan DP kanske bara testat lyckan med amfetamin, köpt in ett parti med planer att sälja heggen/kilon för profit.

Att räkna maximalt gatuvärde på hela partiet gör väl bara tv?
Citera
2017-12-31, 00:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettostar-abdi
Jag har inte läst tråden men dom där snubbarna värkar ju var ostoppbara så dom lär inte dömas nu heller

Det sa dom om Al Capone och x antal andra storfräsare av betydligt grövre kaliber än de här gossarna. Det blev kåken i alla fall. I själva verket är det ju klassiskt att man sätter dit mördare av den här typen för något annat brott och då fläskar på med maximal straffsats. Problemet är att lagen inte hunnit ändras än som det är diskussion om så att folk som fyllt 18 kan få maxstraff. Ingen av de här gynnarna hade fyllt 21 väl?

OT: Värkar har en kvinna som ska föda barn. Det verkar som att en liten svensklektion om skillnaden mellan verkar och värkar vore en bra investering för dig :-)
Citera
2017-12-31, 00:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag kan ha tolkat det som om det var i deras hem. Du har troligen rätt. Det kan vara en lagerlokal, garage, klubblokal... eller hemma hos mamma i en låst väska under sängen. Villket jag av någon outgrundlig anledning såg framför mig. Skadad av amerikanska TV-serier som jag är.
He-he-he. Det verkar bara ha rullat på i kommentarerna, det är (som jag skrev) inte bara du som ”trodde” det. Jag reflekterade inte heller över det, utan tog det för en sanning. Det var först i slutet av tråden det plingade till, typ. Att jag citerade dig berodde typ på att ditt inlägg var lätt att hitta (mot slutet av tråden och kortfattat).
Citera
2017-12-31, 01:08
Medlem
Snuten kan ju haft hur mycket koll som helst. Och väntat på att idioterna tagit hem laddet. Eller till en lokal dom använder. Sen slår snuten till, lättare att sätta dit nån om prylarna är i deras lokal/lägenhet.
Citera
2017-12-31, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Varför ska dessa ha skulder menar du?

De är misstänkta för 10 mord enligt ”polisen” och det snackades mellan 300 lax till 600 lax per mord det är något emellan 3-6 mille isåfall

25 kilo me rätt kontakter i tex Holland går inte på så jävla mycket som man föreställer sig..

Stämmer uppgifterna om morden å de fått dessa summorna ser jag inget annat än att detta redan är betalt...dock grov tabbe att ha detta hemma i en lägenhet när dessa är så heta i polisens ögon
Inte fan får dem 300-600K nej du, så pass är de inte. Hade summorna varit så höga hade barnen på dagis tagit sig ann sådant kontrakt. Summan är så pass låg, att en sväng till NK med ett par nya gucci skor, LV bälte, canada goose jacka o möjligen något tyngre guldring så är pengarna slut.
Citera
2017-12-31, 01:31
Medlem
Dessa snubbar har avlyssnats av polisen sen dag 1. Sen har man satt in spanare, som är bra på att spana!
Citera
2017-12-31, 02:00
Medlem
Nu tror jag inte vi ska utgå från att dessa ungdomar är direkt kandidater till Nobelpriset bara för att de kommit undan med ett antal mord i kriminella kretsar. Rent biologiskt är människans hjärna inte färdigutvecklad förrän vid ca 25 års ålder.

Lätt att bli fartblind också när det rullar på.

Om jag inte missminner mig så torskade väl en President i BMC med rätt många kilo på sig. Inga jämförelser i övrigt men kanske inte den smartaste risken att ta i hans position. Då förutsätter jag att i den positionen har man hunnit skaffa sig lite kunskap om ett och annat. Och definitivt hunnit fylla 20 och lite till.

Sedan spekulerar jag i att det är mkt lättare att få någon fälld för grovt narkotikabrott än mord i kriminella kretsar där det inte dräller av tillförlitliga vittnen eller vittnen överhuvudtaget.

Ergo.
Hårt span resulterar i fällande dom och inlåsning. Att 25 k skulle ha planterats av våra uniformerade hjältar håller jag för osannolikt. Även om det är viktigt att låsa in dessa herrar men för polisen är det trots allt "bara" ett jobb. Och att ta så stora personliga risker tror jag ingen polis är villig att ta. Det är ju inte så att det är deras arbetskamrater som mördats. Då kanske det blir lite mer personligt.

Tror mer att de tyckte att det var läge att byta födkrok innan de skaffat sig ännu fler hämndgiriga polare till de som de klippt. Jag kan inte så mycket om hierarkin i dessa kretsar men tung distributör av vitvaror smäller väl högre än inhyrd mördare? Att en distributör i vardande har ett rejält eget våldskapital är ju heller inte fel. Åt alla håll så att säga, konkurrens och inhyrda som framöver får sköta och ta de största riskerna. Kanske inte läga att blåsa sin uppdragsgivare eller affärskontakt med den typen av meriter på sina CV.

Inte helt dåligt rent strategiskt men kanske inte så bra utfört. Och om man tänker i straffrättsliga termer så har det ju sina poänger att dra sig tillbaka som hired hitman innan man fyller 21 och livstid dyker upp i straffsatserna. Men nu kanske jag har för höga tankar om de inblandade.

Mvh
Burt
Senast redigerad av BurtMunro 2017-12-31 kl. 02:18. Anledning: Stavning
Citera
2017-12-31, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Menar du att den svenska polisen skulle ha planterat 25 kg amfetamin i någons lägenhet, på grund av att de är sura för att de inte kan sätta dit vederbörande för mord som de tror att han har begått? Det låter... osannolikt.

Jo det är högst troligen inte så, dom har köpt in det själva för att tjäna pengar.
Inte så att polisen inte skulle plantera bevis, jag vet att dom gör det då det hänt mig men endast små skit, t.ex. blivit stoppad å inte haft något på mig sen kolla vad vi hittade i din plånbok, håller dom i en påse med något pulver som man inte hade på sig.

Däremot att plantera 25 kg tycker jag verkar jävligt osannolikt, tror snutar som gör så är enstaka som döljer det för kollegor, svårt att tänka mig att 5-6 poliser gaddar ihop sig och gör något sådant, vilket måste vara fallet när det handlar om så stor mängd.
Citera
2017-12-31, 03:32
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Jo det är högst troligen inte så, dom har köpt in det själva för att tjäna pengar.
Inte så att polisen inte skulle plantera bevis, jag vet att dom gör det då det hänt mig men endast små skit, t.ex. blivit stoppad å inte haft något på mig sen kolla vad vi hittade i din plånbok, håller dom i en påse med något pulver som man inte hade på sig.

Däremot att plantera 25 kg tycker jag verkar jävligt osannolikt, tror snutar som gör så är enstaka som döljer det för kollegor, svårt att tänka mig att 5-6 poliser gaddar ihop sig och gör något sådant, vilket måste vara fallet när det handlar om så stor mängd.

Nu har väl inte Polisen något bonussystem som gör att de tjänar mer för att de lagför fler busar, så på vilket sätt skulle någon konstapel vara motiverad att plantera bevis? Särskilt om man springer på 25 kg amfetamin så kliver man ju rätt in i en mastodontutredning, och det låter jättekonstigt att någon skulle riskera både sitt jobb och riskera att hamna i fängelse för att bluffa sig in i en situation där man måste jobba mycket mer intensivt än vanligt för samma lön som man alltid har.
Citera
2017-12-31, 03:41
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Nu är det ju ett tidigt skede i utredningen så man kan inte veta nånting egentligen.
Men om vi skall gissa lite och förutsätta att det stämmer att de är skyldiga och döms för det.
25 kilo amfetamin ger ungefär 6-7 år med tanke på ålder (de är väl under 21?).
Effektiv tid blir det ungefär 4-4,5 år.
Efterdom dessa killarna antagligen har ett stort behov av att hävda sig och vara respekterade kommer de nog att ställa till problem på anstalt, och det ihop med grovt narkotikabrott innebär noll permissioner.

Sannolikheten är stor att de hamnar i trubbel och bråk på anstalt, där är dessa smala killar beroende av vapen och med tanke på sina fiender behöver de beväpna sig konstant. Vilket innebär isoleringar och förflyttningar, så de får svårt att skapa djupare vänskapsband och allierade på anstalterna de kommer sitta på eftersom vistelserna kommer bli korta på varje plats.
Och ingen är rädd för en klen Somalier som har massor av fiender på Kumla eller Hall eller vart de nu hamnar?
Är de smarta håller de låg profil, men tveksamt om de är smarta.

Angående Amfetaminet så är det inte kontantbetalt, helt osannolikt att dessa Somalier kan eller ens vill lägga ut så mycket pengar.
I Holland skulle det kosta ca 500 000 kr och det tvivlar jag på att de har pengar till.
Att de får massa betalt för att mörda betvivlar jag också, möjligen nån gång någon erbjudit dem pengar som de sedan länge spenderat, men att de har nån form av prislista och utför mord på beställning tror jag inte på. De mord de påstås ha begått är säkert egna konflikter som utmynnat i dessa mord.

Kom ihåg vart ni läste det först

De flesta sitter inte inne för mord i svensk fängelse .
Å bara för du e biff så har du ingen chans mot 30 snabba knivhugg. Tar mindre än 5 sek å dra 30 hugg.
dessa killar är nog farligare än va du tror.
Skillnad på utföra 10 mord än att sitta inne för våldsamt motstånd, rattfylla, narkotikabrott osv.

Alla kriminella är inte ens närheten av att klara av att utföra ett mord psykiskt ändå många kan vara våldsamma.
Citera
2017-12-31, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nu har väl inte Polisen något bonussystem som gör att de tjänar mer för att de lagför fler busar, så på vilket sätt skulle någon konstapel vara motiverad att plantera bevis? Särskilt om man springer på 25 kg amfetamin så kliver man ju rätt in i en mastodontutredning, och det låter jättekonstigt att någon skulle riskera både sitt jobb och riskera att hamna i fängelse för att bluffa sig in i en situation där man måste jobba mycket mer intensivt än vanligt för samma lön som man alltid har.

Jo men det har dom faktiskt, för att höja statistiken men det är inte därför dom gör det.
Jag har haft mina problem med polisen vilket gjort att dom hatat mig och trakasserat mig, men som sagt så har det bara varit småsaker, jag tror inte att dom planterar ut 25 kg nej, däremot att plantera en liten påse med knark bara för att ta in personen och allmänt göra det jobbigare för personen händer väldigt ofta, tro mig.
Citera
2017-12-31, 06:28
Medlem
negrofobens avatar
Lite imponerad blir man ju ändå av dessa pinnegrer! Om de lyckats fimpa 10 andra negrer, fått pröjs för det och få händerna på 25 kilo affe! Det är inte många somalier som fixar det! Med IQ runt 70 är det en bedrift.
Det tyder ju på att åtminståne nån i gänget är smart och kanske har lite mer än 68.
Annars måste de haft en otrolig tur innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in