2017-12-30, 23:35
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Hade det inte varit bättre att låta en bulvan hyra plats i ett lager och förvara knarket där istället?

Det kan väl vara just det som har skett. Lika gärna som att man kan ta betalt för att ta någon av daga, så kan man ta betalt för att hantera en större mängd narkotika? Det är väl inte de kriminella nätverkens toppar som varken mördar någon eller har 25 kg knark hemma, utan det känns som någon som har fått det som uppdrag?
Citera
2017-12-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Planterat av polisen eller någon som tjallat?
Kommit undan med tio mord eller mer och torskar nu på att ha 25kg amfetamin i deras egna lägenhet, skulle inte tro det.
Samma tanke här, har svårt att tro att man styr upp en leverans på 25 kg amfetamin när man vet att polisen följer varenda steg du tar.
Känns för lite för lätt för att vara sant...
Citera
2017-12-30, 23:55
Medlem
Dyker man inte upp på platsen där man ska göra samhällstjänsten så får man ju sitta inne på kåken en månad eller vad det nu är, har en polare som lyckades med det.
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Kan du ge något (ett räcker) exempel på att någon som dömts till samhällstjänst och misskött den faktiskt har satts i fängelse?
Citera
2017-12-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bger
Samma tanke här, har svårt att tro att man styr upp en leverans på 25 kg amfetamin när man vet att polisen följer varenda steg du tar.
Känns för lite för lätt för att vara sant...
De är 19-20 år, hur mycket fattar man då? De flesta bor hemma fortfarande.
Citera
2017-12-31, 00:18
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Planterat av polisen eller någon som tjallat?
Kommit undan med tio mord eller mer och torskar nu på att ha 25kg amfetamin i deras egna lägenhet, skulle inte tro det.

Ja, säkert någon informatör inblandad och polisen har som vanligt fullt med lögner i sina rapporter. Uppenbart att ingen ens skulle komma på idén att chansa med sådana strafföljder. Myndigheten väljer att sätta dit några för att markera och låter resten av brotten ligga kvar i arkivet, kanske med namnet, lösta brott vi ej vill följa upp pga. korruption inom kåren.
Citera
2017-12-31, 00:25
Medlem
Har för mig att det var någon bild på en eller några i DP som florerade förut? Ingen som besitter på en bild utav/på dessa snälla gossar?
Citera
2017-12-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
De är 19-20 år, hur mycket fattar man då? De flesta bor hemma fortfarande.

Nu vet jag inte hur inkompetent du var som 19-20 åring, men nog fan förstår man nog att man ska ligga lågt med allt som dom har på sig...
Citera
2017-12-31, 00:35
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Nu vet jag inte hur inkompetent du var som 19-20 åring, men nog fan förstår man nog att man ska ligga lågt med allt som dom har på sig...

Jag tror att det eventuellt kan vara ett misstag att förutsätta att 19-åringar som försörjer sig på att skjuta folk är särskilt smarta...
Citera
2017-12-31, 00:35
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Dyker man inte upp på platsen där man ska göra samhällstjänsten så får man ju sitta inne på kåken en månad eller vad det nu är, har en polare som lyckades med det.

Citat:
Frivården gör tillsammans med arbetsplatsen och klienten upp ett schema för utförandet som sedan skall följas, vilket innebär att komma i tid, frånvaro endast medges med godtagbart skäl. Fri från drogpåverkan av till exempel alkohol- eller narkotikapåverkan. Den som missköter sig blir rapporterad direkt till åklagare som beslutar om åtgärder. Allvarlig och/eller upprepad misskötsamhet kan leda till ny rättegång och fängelsestraff. Det alternativa fängelsestraffet anges alltid i domen och är mellan 14 dagar och upp till ett år.[3]

Genomförandet av arbetet ska ske på ungefär samma tid som det skulle ha tagit att verkställa det alternativa fängelsestraffet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Samh%C3%A4llstj%C3%A4nst

Citat:
Ursprungligen postat av mmerd

Även du kommer förstå vad han menar när du blir äldre
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2017-12-31 kl. 00:37.
Citera
2017-12-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag tror att det eventuellt kan vara ett misstag att förutsätta att 19-åringar som försörjer sig på att skjuta folk är särskilt smarta...

Måste finnas någonting emellan inkompetent och smart också.
Citera
2017-12-31, 00:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att de förvarar knarket hemma tyder på att de själva antingen är ordentligt nerknarkade eller direkt korkade.

Polisen borde ha skjutit av några vid gripandet för att statuera exempel och bespara samhället kostnader. Dessa lär så länge de lever sitta inne eller/och begå brott.
Var framgår det att knarket förvarats ”hemma”, som jag sett flera kommentera här?
I artikeln TS länkar till står att tillslag gjorts på två adresser. Även lagerlokaler har adresser.
De greps efter en biljakt. Polisen har span på dem.
Citera
2017-12-31, 00:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Var framgår det att knarket förvarats ”hemma”, som jag sett flera kommentera här?
I artikeln TS länkar till står att tillslag gjorts på två adresser. Även lagerlokaler har adresser.
De greps efter en biljakt. Polisen har span på dem.

Jag kan ha tolkat det som om det var i deras hem. Du har troligen rätt. Det kan vara en lagerlokal, garage, klubblokal... eller hemma hos mamma i en låst väska under sängen. Villket jag av någon outgrundlig anledning såg framför mig. Skadad av amerikanska TV-serier som jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in