Citat:
Ursprungligen postat av
HBOLL
Då kan deg beryda att Malmö är drabbat av flera olika våldtäktsgäng?
Jättesvårt att veta, om man lyssnar på polisen så låter det som om dom är säkra på att något är annorlunda mellan de olika fallen. Men det kan tex vara som flera skriver här i tråden att det är en löst sammanhängande grupp med litet olika förövare, men fortfarande samma gäng.
Det som är störande och skrämmande är att det talas om unga gm, men att det ändå verkar svårt att ringa in dem. Betyder det att de inte pratar med "utomstående" eller finns det en otäck tystnadskultur? Eller är unga så bra på att hålla tyst? Inte alls bra i vilket fall.
Tycker det finns en del som talar för att det är samma gäng. Kanske en viss chans för att de följer media och Flashback.
I så fall känns ensamkommande som mindre troligt, vilket annars var det jag tror/trodde mest på.
Sedan undrar jag om det kommer funka med lockbeten. Dels verkar det vara väldigt unga bo varje gång, kanske inte finns poliser som ser "rätt" ut i gms ögon. Sedan vet man inte hur många gm det är, om de är beväpnade osv osv.
Några verkar tro att kvinnor med pepparspray skulle lösa det här. Men hur stor chans har en tjej mot ett gäng killar. Det tar tid att dra upp spray och det funkar kanske mot en person.
Jag tror mer på att vara väldigt uppmärksam, samt bra på att springa. Kanske någon form av självförsvarsträning, men det kan ju krävas en del träning innan det sitter?