2017-12-30, 13:01
Medlem
Merrybums avatar
Jo två ouppredda duddelmord på ett polisdistrikt tyder ju verkligen på en strållamde komputens hos polisen.
Citera
2017-12-30, 13:06
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Bland husvagnsfolk sägs att det som inte går att laga med silvertejp, det är inte trasigt. Oumbärligt i campingsammanhang!
Läs det där en gång till.
Blev ett ”inte” för mycket nånstans. Tror f.ö. inte att det är just husvagnsfolk som ligger bakom uttrycket.
Citera
2017-12-30, 13:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
"Brottsplatsen i utvidgad mening" kan väl rent teoretiskt syfta på att det finns dna på liken, och att det inte med säkerhet går att säga att dna hamnat där just på brottsplatsen.
Så har jag hela tiden tolkat GW:s brasklapp, att dna:t inte finns uteslutande på PLATSEN utan på KROPPARNA, placerat på ett ställe som binder GM till själva morden: t.ex. GM:s blod blandat med offrens blod, svett eller saliv i anslutning till tejp el. dyl.

Undrar i mitt stilla sinne om det faktum att utredningen drar ut på tiden beror på NFC:s underbemanning? Det är många fall som blir lidande pga detta, är det inte dags att skjuta till medel alternativt öppna en ny filial?
Citera
2017-12-30, 13:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett nytt PM av en användare som vill förtydliga Emmas och Liselottes relation.

Liselotte har en bror som heter Patrik, vilket i sin tur har en relation med Emmas mamma.
Citera
2017-12-30, 14:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett nytt PM av en användare som vill förtydliga Emmas och Liselottes relation.

Liselotte har en bror som heter Patrik, vilket i sin tur har en relation med Emmas mamma.

Och ?
Får man fråga på vilket sätt den här personen är intressant ?
Nej visst så var det ju . Det vet "ni" inte , bäst att hänga ut honom ändå .
Som sagt , fallet med E**** och morden i Mantorp borde vara utrett och klart med "er" spetskompUtens .
Citera
2017-12-30, 14:53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Å, tack. Jag gillar dina PM: are.
Citera
2017-12-30, 16:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Åklagaren, polisen NFC. Det är enligt mig det Enda de sagt. Vad tänker ni tyder på att det finns det?

Nja. GW har sagt att han inte slipper ur detta, och EG skulle inte ha suttit så länge utan bindande bevis. De förbereder åtal – det är inte det att de förbereder häktning, det skedde redan vid tiden för topsningen. De topsar inte för att de hittat DNA på brottsplatsen, då skulle de behöva ta in tiotusen pers.

Så åtalet ligger med all sannolikhet redan bakom rationaliteten för topsningen.
Citera
2017-12-30, 19:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och ?
Får man fråga på vilket sätt den här personen är intressant ? .
Jättegärna. Men du lyssnar ju aldrig på svaret. Vi vet inte om personenerna är intressanta. Det är därför vi skriver om dom.
Men nu fick du lite bekräftelse det känns ju skönt, och bara av nyfikenhet. Vem är med "vi" än jag och tryckkokaren?
Senast redigerad av Merrybum 2017-12-30 kl. 19:30. Anledning: Glömde ge feedback till Boris12
Citera
2017-12-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Visst, det kan mycket väl vara som du säger och vi har inga fakta som entydigt pekar varesig för- eller emot att båten är inblandad.

Jag tror såhär; svågern (Sv) har tagit båten till Borensberg där han sammanträffat med GM1 (EG eller annan person). Sv och GM1 + ev ytterligare GM har sedan bilat till Mantorp (i en jänkare?). När allt är klart använder EG BOs bil enl beskrivningen i inlägget du kommenterade. Själv tror jag inte att BO åkte med till Borensberg. Eftersom det var helg har båten lämnat hemmahamn redan fredag eftermiddag för att återvända tidigast söndag kväll. Innan jag är beredd att helt avskriva Sv vill jag först ha hans alibi bekräftat.

Ok, det är alltså bekräftat att EG var med i bilen till Borensberg, det har jag missat. Tack för info!

Nej svågern är inte inblandad. Han är såklart hörd och kunde redovisa alibi.

Tror inte heller att BO åkte med till Borensberg. Jag tror att ett rån gick snett, det fanns inte de pengar som väntat. Ev kom nån hem när de inte skulle eller så var de hemma från början. Handväskan i hagen skulle kunna tyda på ett försök till flykt.
När man inte fick det ville tvingade man till sig kod och kort. EG, som i mitt tycke enbart var medhjälpare, åkte och tog ut pengar. Han ringde och meddelade att det inte gick så bra varvid GM2 tog ut sin frustration på offren.
Citera
2017-12-30, 21:33
Medlem
Citat:
Det är förvånansvärt vad lite vi vet om hur gärningsmännen tog sig till och ifrån Mantorp gård. Det finns inga kända iakttagelser av något annat fordon än raggarbilen. Om det funnits det borde polisen gått ut med efterlysningar om det. Paret ägde två bilar. ( tror man ser båda på Google erth). Var är den andra?
Jag tror ju knappast längre att de dödades i huset, på grund av bristen på bindande DNA. Någon framkastade teorin att de blivet dödade på tomten. Först känndes den rimlig. Sen har jag kollat på en massa foton. Det finns både från baksidan och framsidan av huset. De vissar inga tecken på, för polisen, extra intressanta områden.
Förövrigt viskade det om att det finns en del bråk och gamalt groll i släkterna ute på mantorpslätten.

Nej morden skedde inne i huset, det är jag övertygad om. När dotter med sambo kommer dit, ser bilen slarvigt parkerad och går för att öppna ser hon något i hallen, han får gå in och hitta paret.
Citera
2017-12-30, 21:34
Medlem
Citat:
Nja, jag trot ju som sagt att de bindande bevisen mig Edvin är från ett nervöst kedjerökande utanför huset. Men jag hoppas ni har rätt

Kom ihåg "DNA på ett sådant sätt att det inte går att bortförklara". Det är inte fimpar.
Citera
2017-12-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Du har onekligen en poäng i att båtens väg från halmgubbe till ev trovärdig hypotes är en aning vinglig. Och mitt spånande får absolut inte bli till en trådsanning, Gud förbjude!

Beträffande MGM, offrens bil och Borensberg så är även jag av uppfattningen att det är en hypotes som inte bekräftats av vare sig polis eller åklagare. Blev dock för en stund lite osäker när Trams82 hävdade att det redan var bekräftat att MGM använt bilen för trpt till Borensberg.

Allt som rör båten, och personer relaterade till den, kan självklart vara en slump. Kanske svågern bara har en osedvanlig otur med tajmningen, som att båten bjuds ut till försäljning/förvarats på en ort långt hemifrån, att den nu är flyttad och att svågern är just svåger med MGM. Men visst, det ka vara en slump, helt klart.

Ni får kolla bak i tråden, det där med bilen till Bb har ältats hur mycket som helst. Det finns en artikel där det står och tom att MGM tankat nånstans på vägen (ej vilken bil som är tankad). Så det är klart för mig att det gick till så. Snart får vi väl mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in