Citat:
Ursprungligen postat av
GoHaremBuntland
Visst, det kan mycket väl vara som du säger och vi har inga fakta som entydigt pekar varesig för- eller emot att båten är inblandad.
Jag tror såhär; svågern (Sv) har tagit båten till Borensberg där han sammanträffat med GM1 (EG eller annan person). Sv och GM1 + ev ytterligare GM har sedan bilat till Mantorp (i en jänkare?). När allt är klart använder EG BOs bil enl beskrivningen i inlägget du kommenterade. Själv tror jag inte att BO åkte med till Borensberg. Eftersom det var helg har båten lämnat hemmahamn redan fredag eftermiddag för att återvända tidigast söndag kväll. Innan jag är beredd att helt avskriva Sv vill jag först ha hans alibi bekräftat.
Ok, det är alltså bekräftat att EG var med i bilen till Borensberg, det har jag missat. Tack för info!
Nej svågern är inte inblandad. Han är såklart hörd och kunde redovisa alibi.
Tror inte heller att BO åkte med till Borensberg. Jag tror att ett rån gick snett, det fanns inte de pengar som väntat. Ev kom nån hem när de inte skulle eller så var de hemma från början. Handväskan i hagen skulle kunna tyda på ett försök till flykt.
När man inte fick det ville tvingade man till sig kod och kort. EG, som i mitt tycke enbart var medhjälpare, åkte och tog ut pengar. Han ringde och meddelade att det inte gick så bra varvid GM2 tog ut sin frustration på offren.