Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Du ställer bra frågor.
Jag har personligen inte sett BP. Men av det jag hört och läst mig till handlar det om ett brott med mycket bevis, gissningsvis; blod, fibrer, fingeravtryck, fotavtryck. En BP med mycket teknisk bevisning tyder på mediokra/lågintelligenta kaotiska gärningspersoner/gärningsman.
Har man kunskap om hur modernt polisarbete går till skulle BP med stor sannolikhet se annorlunda ut.
En organiserad mördare hade antagligen styckat och gömt kropparna. Han/hon hade rekognoserat innan. Kan vara så att rånet var planerat, men knappast själva mördandet, tänker jag mig.
Sedan bygger mina hypoteser på att polisen initialt gjorde gripanden som involverade flertalet GM
Samt kontantuttaget i Borensberg, som ger vid handen att någon finns vid offren.
Jaoo styckning är ju lite överskattat som metod och känns ju kanske som överkurs här.
Tack annars. Men det du beskriver är ju lite inverterat till vad jag trodde, känns det. Jag är böjd att instämma i ditt synsätt pch vad du säger, men jag försökte ju bryta lite ny mark också.
Jag är lite inne på att man verkar ha kollat upp när det är fritt fram. Det stämmer lite illa ihop med den råddiga brottsplatsen. Förvisso tror jag inte heller att syftet var mord men man verkar å andra sidan ha farit fram ganska hårt.
För att komma till saken. Lekanders verkar ju vara tämligen enkelt folk om man säger så. Kanske inga man ger sig på om man är proffsrånare. Så då har de i stället valts för att de inte upplevts utgöra ett hot. Därmed är övervåldet kanske snarare kopplat till deras försvarslöshet och maktlöshet. Man tänker att de måste väl ändå ha nånting av värde, typ.
Ska man gå över till EG på det så ser jag framför mig en kille som frun skickar ut och han är inte välkommen tillbaka förrän han kan ställa det och det på bordet. Jag tror kanske i EG:s sits att inget annat fruntimmer än frun hans skulle kunna få honom till något sådant. Direkt eller indirekt. En skvätt "folie ā deux" eller så i vågskålen.
Resten är "sound and fury".
Svårigheten med det resonemanget är fortfarande kopplingen till paret, och att det krävs flera gärningsmän. Skulle vara om EG känner någon riktigt skum figur på den sidan då kanske. Kanske någon som jobbat på Arla Boxholm (fanns inte det?) men bytt till Jönköping?