2017-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfejset
Personer med aspergers syndrom umgås väll ogärna i flock?

Specialintresset med motorcyklar verkar inte vara genuint.

Bara för att dom är inne i sin egen värld betyder väl inte att dom inte kan uppskatta att vara det i grupp. Typ åka motorcykel på nån halvmeters avstånd från varandra låter ju helt perfekt Aspiskorrekt.
Citera
2017-12-30, 21:29
Medlem
- Snygg hoj
- Aaa de HD
Citera
2017-12-30, 21:29
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CChristian
En eller annan Psykopat eller någon annan form av "Normie" kan man tänka sig borde ha näslat in sig i Klubben genom åren men det känns ändå lite tveksamt för mig som utomstående. Så GruppAspiga som HA är så måste Man varit väldigt Strikta med gallringen både då och nu, men jag undrar ändå, finns det några kända eller okända undantag?
Du har inte träffat många med Aspbergers du inte..

(Förutom att diagnosen inte finns nu för tiden men whatever)

De jag har jobbat med skulle ALDRIG kunna passa in i någon form av hojklubb, då det faktiskt krävs i vilken klubb det än är att man är något social och förstår lite sociala koder varjefall. Allra helst när man är hängis och prospect..
Någon med vad man förut kallade Aspbergers förstår inte och kan ej tyda sociala mönster, koder eller "oskrivna lagar", de är med andra ord väldigt udda.
Dessutom är de flesta ganska "curlade" av både samhälle och anhöriga, man skulle aldrig fixa det form av ansvar som ändå kommer med en väst.

Jag tror diagnoser i klubbar är väl som ett tvärsnitt i samhället i övrigt, klart det kan finnas någon högfungerande, men i överlag...nej...man måste ha för många bollar i luften, samtidigt som man ändå bör vara någorlunda smidig och tillkammad, det är inte 1991 längre direkt, ingen kommer undan genom att bete sig som ett as hela tiden.
Citera
2017-12-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Då så ring dom och bjud över dom på en kopp kaffe helst gevalia

Om jag skulle dricka kaffe skulle jag nog hellre dricka Henkes, han verkar duktig. http://www.blt.se/karlshamn/henrik-fran-morrum-trea-i-varlden-pa-att-rosta-kaffe/

Fast det kanske är som med Hammarby och deras SM-Guld...
Citera
2017-12-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

De jag har jobbat med skulle ALDRIG kunna passa in i någon form av hojklubb, då det faktiskt krävs i vilken klubb det än är att man är något social och förstår lite sociala koder varjefall. Allra helst när man är hängis och prospect..
Någon med vad man förut kallade Aspbergers förstår inte och kan ej tyda sociala mönster, koder eller "oskrivna lagar", de är med andra ord väldigt udda.
Dessutom är de flesta ganska "curlade" av både samhälle och anhöriga, man skulle aldrig fixa det form av ansvar som ändå kommer med en väst.

Jag tror diagnoser i klubbar är väl som ett tvärsnitt i samhället i övrigt, klart det kan finnas någon högfungerande, men i överlag...nej...man måste ha för många bollar i luften, samtidigt som man ändå bör vara någorlunda smidig och tillkammad, det är inte 1991 längre direkt, ingen kommer undan genom att bete sig som ett as hela tiden.

Min uppfattning om Aspisar är att dom är perfekta på det sociala på sitt sätt och utan problem kan vara jättesociala om det passar in i deras plan för situationen. Ibland blir det lite fel med den där kodtolkningen men det är väl främst ett "problem" i typ kallpratssituationer, att Aspisen beter sig lite skönt alltså och det är väl för det mesta inget problem. Jag menar om det är någon form av allvarlig situation som Aspisen ej har kunnat planera helt för eller anpassa sig till så hör det väl också till att kommunikationen i den situationen är betydligt rakare och direktare än vanligt just på grund av allvaret. Säger ingen rakt ut att det här är det som gäller nu så är det väl ändå för att det inte behövs och då kan det få bli lite fel.

Intressant perspektiv angående vad som krävs för att vara medlem i en Klubb. Är det ett så stort problem för Aspisar att hålla många bollar i luften?
Citera
2017-12-30, 22:14
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CChristian
Min uppfattning om Aspisar är att dom är perfekta på det sociala på sitt sätt och utan problem kan vara jättesociala om det passar in i deras plan för situationen. Ibland blir det lite fel med den där kodtolkningen men det är väl främst ett "problem" i typ kallpratssituationer, att Aspisen beter sig lite skönt alltså och det är väl för det mesta inget problem. Jag menar om det är någon form av allvarlig situation som Aspisen ej har kunnat planera helt för eller anpassa sig till så hör det väl också till att kommunikationen i den situationen är betydligt rakare och direktare än vanligt just på grund av allvaret. Säger ingen rakt ut att det här är det som gäller nu så är det väl ändå för att det inte behövs och då kan det få bli lite fel.

Intressant perspektiv angående vad som krävs för att vara medlem i en Klubb. Är det ett så stort problem för Aspisar att hålla många bollar i luften?
Låt säga så här:
En fullvärdig medlem ringer till Asperger-proppen klockan 02:30 på morgonen och säger att denne är sugen på efterfest hos en klubb 10 mil bort, då har jag svårt att se hur denne ska kliva upp och åka, då rutiner är fruktansvärt viktigt för att ha en fungerande vardag när du har Aspergers.

Sedan att man när man har Aspbergers inte har någon som helst förståelse när man gör helt fel i sociala situationer.
I en del av klubbsvängen så kan man som propp inte bete sig hur som helst, man kanske inte hälsar på andra medlemmar eller officerare i andra klubbar, sånt ses inte så där jättegott på av alla ska du se.

Det skulle vara sånt meck att ha med en massa Aspbergers-människor att jag absolut inte kan se någon som helst vinst i det.

Förstå mig rätt nu, det är sköna typer om man får mötas på deras planhalva om vi säger som så, men det kan vara en sjuk pain in the ass också.
Ett viss del av ticks och tvång följer också med diagnosen, det gör ju inte det sociala lättare heller.

Sedan att en del som har Aspbergers kan till en viss del "papegojprata" så att det låter som de förstår det sociala, men i klubbmiljö, där det är högljutt till å från, tvära kast och absolut en viss struktur men ändå inte, jag kan inte se någon med full blown Aspbergers ens vilja söka sig till en sådan miljö.
Citera
2017-12-30, 22:18
Bannlyst
Kriminella brukar ha ADHD och impulsivt beteende.
Citera
2017-12-30, 22:46
Medlem
Panzerkeils avatar
Det har gått total inflation i diagnoser. De är bara ett sätt för läkemedelsindustrin att dra in mer pengar på gamla läkemedel.
Citera
2017-12-30, 23:03
Medlem
Citat:
Låt säga så här:
En fullvärdig medlem ringer till Asperger-proppen klockan 02:30 på morgonen och säger att denne är sugen på efterfest hos en klubb 10 mil bort, då har jag svårt att se hur denne ska kliva upp och åka, då rutiner är fruktansvärt viktigt för att ha en fungerande vardag när du har Aspergers.

Sedan att man när man har Aspbergers inte har någon som helst förståelse när man gör helt fel i sociala situationer.
I en del av klubbsvängen så kan man som propp inte bete sig hur som helst, man kanske inte hälsar på andra medlemmar eller officerare i andra klubbar, sånt ses inte så där jättegott på av alla ska du se.

Det skulle vara sånt meck att ha med en massa Aspbergers-människor att jag absolut inte kan se någon som helst vinst i det.

Förstå mig rätt nu, det är sköna typer om man får mötas på deras planhalva om vi säger som så, men det kan vara en sjuk pain in the ass också.
Ett viss del av ticks och tvång följer också med diagnosen, det gör ju inte det sociala lättare heller.

Sedan att en del som har Aspbergers kan till en viss del "papegojprata" så att det låter som de förstår det sociala, men i klubbmiljö, där det är högljutt till å från, tvära kast och absolut en viss struktur men ändå inte, jag kan inte se någon med full blown Aspbergers ens vilja söka sig till en sådan miljö.

Tänkvärda ord. Kan tro att det kan va ett riktigt hårt liv för vissa i dom kretsarna. Vem som hälsar eller ringer till vem först är allvarliga grejer för somliga, visst är det så... Såna lekar kör man med dom som vill leka enligt mig men ett klubbmedlemskap kanske är ett slags lekkontrakt där man accepterar sånt...

Är det sant det, att du inte kan se *någon* vinning i det? Nu pussar jag lite ASpieröv här men utan att överdriva så kan jag inte se någon vinst i att inte ha med ASpiesar i något sammanhang, någonsin... Så länge dom själva kan hantera det så är det bara bra för vissa att "inte bli hälsade på" ibland. Bryr sig Aspisen själv om ifall sånt där blir fel eller är det bara ett problem på grund av omgivningens reaktioner?
Citera
2017-12-30, 23:57
Medlem
Citat:

Fast det faktum att det läggs ganska mycket energi på att utforma och nedteckna omfattande ritualer, regler och rutiner för allt från vem som har ansvaret för att det finns toa papper till att man inte får knulla med varandras fruar pratar ju emot det du säger och styrker i stället TS tes.

Jag kan inte komma på något tydligare sätt för den med grav aspberger än att tex få sin tatuering bortagen med vinkelslip alternativt syra för att lära sig hur man ska bete sig i olika situationer.

Sen det här med att ta sig friheter på andras bekostnad och vägra följa regler som alla vi andra och allmänt sätta sig på tvären kan väl inte bli mycket mer ett söndercurlat beteende?

Nu tror jag iofs kanske mer på adHD-spåret, parat med en grandios självbild, narsisistisk personlighetsstörning, låg självkänsla och frånvarande pappa under uppväxten osv.

Men vi får ju inte heller glömma bort att det finns en del hyggliga gammla rökgubbar som ramlade in i det där för att dom bara gillade att åka hoj och hänga med varandra. Det var ju en del slump vilka som råkade vara med i klubbar som anslöts, då det begav sig.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-12-31 kl. 00:06.
Citera
2017-12-31, 00:28
Medlem
Idittfejss avatar
Förlorar HA på invandringen?

Med tanke på hur det ser ut runtomkring i föroterna i stora städerna, där invandrargrupperingar tar över. Hur ser HA på det? förlorar dom på det? Varför är det inga konflikter mellan HA och dessa kriminella grupper i förorterna. Då dom är konkurrenter mer eller mindre.
Citera
2017-12-31, 00:31
Medlem
Det är HA som är kanalen för drogerna. Dom jobbar utmärkt ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in