2017-12-29, 21:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Inte mer än en väldigt hängiven supporter nej. Sedan har Axén alltid slagit mig att vara lite "speciell" på ett skönt sätt så det förvånar mig inte att han kostar på sig sådana här uttalanden:
Nä..Jag menar ju det att han trots allt inte har något förflutet i dessa klubbar och målar onödigt in sig i hörn. Han är tränare inte supporter. Han är ingen Rikard Norling..som är ett undantag. Iaf utåt. En svensk tränare har trotsallt inte jättemånga möjligheter normalt om man vill göra välbetald och prestigefull karriär. Att i hans fall utesluta bara sådär 3 av dom största och mest prestigefulla tränaruppdragen som finns i Sverige är inte jättesmart. Han har inte tåd med det. Jag menar..Finns många tränare med kopplingar till en klubb men som likväl tränat diverse rivaler. Det är ett jobb när det kommer till kritan.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-29 kl. 21:36.
Citera
2017-12-29, 21:32
Medlem
Det behöver ju inte bli Axén, frågan är väl Michelsen tvingas bort. Hamrén syntes på medis i mellandagarna - med scarf.
Citera
2017-12-29, 21:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Lennartsson i Bajen och Hamrén i AIK vore ju drömmen som blåvit.
Citera
2017-12-30, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nä..Jag menar ju det att han trots allt inte har något förflutet i dessa klubbar och målar onödigt in sig i hörn. Han är tränare inte supporter. Han är ingen Rikard Norling..som är ett undantag. Iaf utåt. En svensk tränare har trotsallt inte jättemånga möjligheter normalt om man vill göra välbetald och prestigefull karriär. Att i hans fall utesluta bara sådär 3 av dom största och mest prestigefulla tränaruppdragen som finns i Sverige är inte jättesmart. Han har inte tåd med det. Jag menar..Finns många tränare med kopplingar till en klubb men som likväl tränat diverse rivaler. Det är ett jobb när det kommer till kritan.

Inte för att fortsätta att diskussionen för jag tror att vi slutändan är ganska överens att Axén skulle kunna ta över vilket Stockholmslag som helst då han inte har några egentliga band till AIK än att ha varit en supporter. Dock tror jag att han bestämt sig för att inte göra det såvida det inte är AIK (bara för det kommer han presenteras snart som tränare för Hammarby). Göteborg däremot kan jag förstå att det blir aldrig av då det finns en historik där.

Oavsett vad så har han kommit fram till detta beslut där han kan klara sig utan dessa uppdrag. Dessutom kan han fortfarande få prestigefulla uppdrag där han lär tjäna ganska bra, hans karriär står inte och faller med dessa klubbar. Nu spekulerar jag bara men jag tror att han egentligen säger nej till endast en klubb i Sverige och det är Göteborg.
Citera
2017-12-30, 11:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Stefan Silva verkar ansluta till AIK.
https://twitter.com/DKristoffersson/status/947051683187699712
Citera
2017-12-30, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Stefan Silva verkar ansluta till AIK.
https://twitter.com/DKristoffersson/status/947051683187699712
Tror han är den spelaren AIK vill ha på mittfältet. Silva, Adu, Olsson.. Ja, en trevlig trio
Citera
2017-12-30, 13:25
Medlem
mishimas avatar
Jag blev inte så imponerad av Silva när han spelade i Sundsvall. Jag trodde mer på honom, men han kanske spelades fel och i fel lag.
Citera
2017-12-30, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag blev inte så imponerad av Silva när han spelade i Sundsvall. Jag trodde mer på honom, men han kanske spelades fel och i fel lag.
Han var mycket nere på mittfältet under speluppbyggnaden. Tror han blir grym ersättare till Blomberg
Citera
2017-12-30, 15:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Är ganska skeptisk kring Silva. Han är den absolut första jag tänker på när man hör ordet humörspelare och det säger sig självt, ser ut som han leker fotboll i sina stunder men ser också hemskt nonchalant ut när det går lite sämre. Prestigevärvning som Disco väljer att kalla honom går å diskutera och det finns väl en anledning till att ingen Stockholmsklubb hosta upp tillräckligt under tiden i Sirius & Sundsvall, trots rykten om att han skulle varit på samtligas radar.

Ingen aning om vart han står idag men säger varken bu eller bä om han presenteras (vilket verkar va ganska nära).
Citera
2017-12-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är ganska skeptisk kring Silva. Han är den absolut första jag tänker på när man hör ordet humörspelare och det säger sig självt, ser ut som han leker fotboll i sina stunder men ser också hemskt nonchalant ut när det går lite sämre. Prestigevärvning som Disco väljer att kalla honom går å diskutera och det finns väl en anledning till att ingen Stockholmsklubb hosta upp tillräckligt under tiden i Sirius & Sundsvall, trots rykten om att han skulle varit på samtligas radar.

Ingen aning om vart han står idag men säger varken bu eller bä om han presenteras (vilket verkar va ganska nära).
Skrev inte Palermo rätt långt kontrakt och var det inte lite skum övergång? Vad kostar det här, vem?
Citera
2017-12-30, 17:58
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han var mycket nere på mittfältet under speluppbyggnaden. Tror han blir grym ersättare till Blomberg
Enligt insatta på gnagarforum så förhandlar Wesström med en annan som är tänkt för Blombergs roll. Dessutom är en till argentinsk anfallare på väg in. Ryktas dessutom lite om att det är något stort på ingång, men så är det ju nästan varje år.

Guldmakare Jorge Ortiz har dessutom flörtat lite med AIK och AIK har flörtat tillbaka.
Citera
2017-12-30, 18:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Enligt insatta på gnagarforum så förhandlar Wesström med en annan som är tänkt för Blombergs roll. Dessutom är en till argentinsk anfallare på väg in. Ryktas dessutom lite om att det är något stort på ingång, men så är det ju nästan varje år.

Guldmakare Jorge Ortiz har dessutom flörtat lite med AIK och AIK har flörtat tillbaka.
Det är väl DK som pratar om en argentinsk anfallare in? Hoppas BW landar mittfältaren, vi behöver lite hybrisvärvningar. Tror Silva är Avdic 2.0, ingen som sätter skräck i motståndare direkt.

Och Ortiz i all ära, men tackar nej till en 33-årig mittfältare. Less på föredettingar som suger pengar ut AIK. Tar vi in någon ska det vara försäljningspotential, annars riskerar vi att gå till samma mötes dom IFKG och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in