2017-12-29, 06:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det stämmer förutsatt att det på förhand var givet att Jingblad skulle lämna. Men, en soppa indeed. Axén har ju fått sälja sina toppspelare år efter år så intressant att se honom i en ekonomiskt välmående förening. men känns ändock som att direkt när det börjar blåsa kommer hans tatuering göra sig påmind. nja. . . å andra sidan: vad finns det? Brännström? Swärdh? Än går det vågor.

Du har glömt Lennartsson, denna gigantiska tränarhjärna värdig vilken europeisk storklubb som helst är väl fortfarande ledig efter att vi tragiskt nog gjorde av oss med honom. Varje klubb med självaktning hugger givetvis vid tillfälle där...

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Affane. Ja tack om han är gratis. Torbjörn tackar nej. Här kan man undra om Herr Nilsson är besvärlig att ha med att göra. Så många år utan "att bli något i IFK". Kan det vara så att IFK tagit han för givet?

Affane kan ju göra lite av det arbete som MSD gjort i Angered om han kommer med, visst det där med att han kysst aik-märket och burit den tröjan irriterar sig en del på, men killen är från Angered och har vuxit upp här och ryktas alltså komma gratis/i princip gratis.

Torbjörn ville ju ha en större roll enligt uppgifter, han erbjöds väl antagligen en roll som anfalls/individuell tränare men ville väl ha en assisterande roll.
Vi har länge tagit för många av ikonerna för givet känns det som, det är väl dock ofta ett problem i många svenska klubbar, man "visar upp" ikonerna/gamla storspelare vid något jippo men sedan är det inte mer, där måste det bättras.
Sedan innebär inte det per se att alla kan få ett ledaruppdrag...
Gud lär ju inte vara besvärlig att ha att göra med, att han inte fått uppdrag innan har ju att göra med att han dels alltid varit upptagen när det varit luckor och han inte bryter kontrakt, dels att han inte sägs vågat/riskera något heller, vilket ju kunde ses under karriären med.
Citera
2017-12-29, 10:55
Medlem
nomadics avatar
Utöver vilka klubbar han sagt att han inte kan träna har Axén även tidigare varit starkt kritisk till klubbar som svänger friskt mellan olika tränarfilosofier.

Att efter ett år göra sig av med den mer taktiskt och defensivt inriktade dansken och ersätta honom med "fullt ös framåt"-Axén skulle ju minst sagt vara en kursförändring.

Min första reaktion på ryktet var "vad ska han dit och göra" men nu vore det ändå lite kul om han hamnade där känner jag. Allsvenskan behöver Axén!
Citera
2017-12-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du har glömt Lennartsson, denna gigantiska tränarhjärna värdig vilken europeisk storklubb som helst är väl fortfarande ledig efter att vi tragiskt nog gjorde av oss med honom. Varje klubb med självaktning hugger givetvis vid tillfälle där...

Affane kan ju göra lite av det arbete som MSD gjort i Angered om han kommer med, visst det där med att han kysst aik-märket och burit den tröjan irriterar sig en del på, men killen är från Angered och har vuxit upp här och ryktas alltså komma gratis/i princip gratis.

Torbjörn ville ju ha en större roll enligt uppgifter, han erbjöds väl antagligen en roll som anfalls/individuell tränare men ville väl ha en assisterande roll.
Vi har länge tagit för många av ikonerna för givet känns det som, det är väl dock ofta ett problem i många svenska klubbar, man "visar upp" ikonerna/gamla storspelare vid något jippo men sedan är det inte mer, där måste det bättras.
Sedan innebär inte det per se att alla kan få ett ledaruppdrag...
Gud lär ju inte vara besvärlig att ha att göra med, att han inte fått uppdrag innan har ju att göra med att han dels alltid varit upptagen när det varit luckor och han inte bryter kontrakt, dels att han inte sägs vågat/riskera något heller, vilket ju kunde ses under karriären med.
Tror att Affane kan vara något om han inte "kostar" något. Att han sedan kysst märket är inte så mycket att bry sig om. Tänk dessa spelare ist
Pontus Kåmark
Andreas Andersson
Patrik Långås Andersson

Dom 2 första betalade AIK enorma summor för. Kåmark var typ Mr IFK och Andersson var grym pga en vis Pettersson. När Andersson lämnade Pettersson så blev det inte så mycket mer. "Andersson skulle inte ens vara farlig i straff området med en kulspruta". Toppen betyg.

Vad det gäller Nilsson så känns det hela märkligt. Och då tänker jag långt tillbaka i tiden.
Citera
2017-12-29, 12:12
Avslutad
Intressant ifall Axén tar över då kommer både sportchefen samt tränaren ha ett förflutet i de andra huvudstadsklubbarna. Dock tror jag inte Axén nappar utan väntar nog ut Norling som kan bli illa tvungen att lämna ifall våren blir lika illa som denna säsong.

Ifall Michelsen lämnar så sätter jag en slant på att Brännström tar över.
Citera
2017-12-29, 13:28
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant ifall Axén tar över då kommer både sportchefen samt tränaren ha ett förflutet i de andra huvudstadsklubbarna. Dock tror jag inte Axén nappar utan väntar nog ut Norling som kan bli illa tvungen att lämna ifall våren blir lika illa som denna säsong.

Jag är inte så sugen på att se Axén i AIK, och hoppas han stannar kvar i tv-rutan ett tag till. Där gillar jag honom.
Citera
2017-12-29, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Jag är inte så sugen på att se Axén i AIK, och hoppas han stannar kvar i tv-rutan ett tag till. Där gillar jag honom.
Inte jag heller. Om Norling klickas hoppas jag på Bergstrand/Lagerlöf
Citera
2017-12-29, 14:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Inte jag heller. Om Norling klickas hoppas jag på Bergstrand/Lagerlöf

Jag undrar om inte Lennartsson är rätt person för AIK? Det är en man med visioner liksom AIK.
Citera
2017-12-29, 15:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Nu hänger jag inte med...Axén har iaf aldrig någonsin tillhört AIK vare sig som spelare eller tränare eller annat samröre. Han är ur-örebroare. Sen att han som ung höll på AIK så mycket att han tatuerade sig är en annan sak. Om det var det du syftade på.
Citera
2017-12-29, 16:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nu hänger jag inte med...Axén har iaf aldrig någonsin tillhört AIK vare sig som spelare eller tränare eller annat samröre. Han är ur-örebroare. Sen att han som ung höll på AIK så mycket att han tatuerade sig är en annan sak. Om det var det du syftade på.

Han uttalade sig ganska tydligt i en intervju som Tutto Balutto tog upp för något avsnitt sedan där han sa att träna Djurgården/Bajen/Blåvitt i framtiden går bort och inte kommer ske.
Citera
2017-12-29, 17:14
Avslutad
Citat:

JohnnyGenzale har redan nämnt det men det är just pga av uttalandet som kom för inte så länge sedani Tutto Balutto. Har även för mig att han sa samma sak i 3-5-2 att det är endast AIK som gäller i Stockholm och endast GAIS när det kommer till Göteborg.

Och även om Axén tar över Hammarby så är det skitsamma egentligen. Hela den här grejen känns överdriven och oavsett hans sympatier så lär han göra ett bra jobb vilket lag han än tar över.
Citera
2017-12-29, 17:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
JohnnyGenzale har redan nämnt det men det är just pga av uttalandet som kom för inte så länge sedani Tutto Balutto. Har även för mig att han sa samma sak i 3-5-2 att det är endast AIK som gäller i Stockholm och endast GAIS när det kommer till Göteborg.

Och även om Axén tar över Hammarby så är det skitsamma egentligen. Hela den här grejen känns överdriven och oavsett hans sympatier så lär han göra ett bra jobb vilket lag han än tar över.
Må så vara. Men han har inget förflutet i AIK. Så han ryggen hyfsat fri ändå. Sen känns det som ett rätt naivt uttallande mtp hur snäv tränarbranschen är.
Citera
2017-12-29, 21:12
Avslutad
Citat:
Må så vara. Men han har inget förflutet i AIK. Så han ryggen hyfsat fri ändå. Sen känns det som ett rätt naivt uttallande mtp hur snäv tränarbranschen är.

Inte mer än en väldigt hängiven supporter nej. Sedan har Axén alltid slagit mig att vara lite "speciell" på ett skönt sätt så det förvånar mig inte att han kostar på sig sådana här uttalanden:

Citat:
Tutto Balutto: Vilket betyder att vissa lag inte är att tänka på?
- Nej, det går inte. Djurgården, Hammarby, IFK Göteborg, det är nej. Det går inte. Men i övrigt skulle jag så klart kriga. Men för respekt till dem så går det inte. För dels är det ett självmål, då måste jag vinna alla matcher och då tycker alla att det ska han göra med det här laget och de här spelarna och så... Jag har inget att vinna på det, nästan bara något att förlora på det. Sedan har jag respekt, det är många som hatar AIK och då kan man inte ha mig som tränare, tycker jag då. Så det får man respektera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in