Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
NMR:s demonstration blev ett fiasko inte på grund av judarna, utan därför att nazisterna försökte ta en annan väg än den som polisen anvisat. En väg som skulle ha lett till konfrontation med motdemonstranterna och kravaller.
Nazisterna har som all andra rätt att demonstrera, men om de bryter mot polisens anvisningar blir det problem. Förhoppningsvis har de lärt sig det nu.

Du tycker att det blev ett fiasko enligt ditt sätt att se på den saken.
Vad du sedan lägger in i det fiaskot har jag ingen aning om.
Jag anser att man skall förbjuda aggressiva motdemonstranter som slår både polis och övriga deltagare.
Iklädda masker och medverkar ENBART för att bete sig olagligt.
De gör det inte av kärlek.
Slåss av kärlek.
Det skall finnas frihet för alla partier i Sverige att demonstrera och på samma villkor.
Gäller självklart även för Nordiska motståndsrörelsen.
Vad du eller jag sedan tycker om dem har inget med demonstrationsrätten att göra.
Jag avskyr S och V:s politik men skulle inte lyfta ett finger för att förbjuda dem.
Nu har inte jag sagt att fiaskot inte beror på Judarna.
Det är din kommentar.
Eller vill du antyda att det var så att de låg bakom allt.