2017-12-28, 20:00
  #805
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Well,
Jag var förtjust i Bechir Rabani och jag är väldigt förtjust i EAB, Realistbloggerskan, Tino Sanadanji, Thomas Gur...
Ja i ärlighetens namn alla som ifrågasätter det tokiga etablisemanget och jag tycker att EAB gör det på ett skickligt sätt.
Däremot så verkar jag ha trott att han var bra mycket mer kändis än han var.
Trodde jag var ensam om att inte veta hans namn eller var han bor eller något annan om honom men snubben verkar ha passerat under all radar som finns
Ja, han har som sagt bett sina tittare att inte gräva i hans identitet och det har folk respekterat här på forumet. I alla fall tills den här tråden startade.
Citera
2017-12-28, 20:09
  #806
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, han har som sagt bett sina tittare att inte gräva i hans identitet och det har folk respekterat här på forumet. I alla fall tills den här tråden startade.
Så han får ett free pass för att han tillhör den rätta sidan enligt Flashback? Ingen person vill att anonyma nättroll gräver i deras privatliv.
Citera
2017-12-28, 20:15
  #807
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
Så han får ett free pass för att han tillhör den rätta sidan enligt Flashback? Ingen person vill att anonyma nättroll gräver i deras privatliv.
Jag kan inte svara på varför Flashback ger honom ett free pass. Jag gör det för att han helt enkelt har bett om det. Övriga Tubers som jag känner till och följer gör saker i sitt eget namn. Förmodligen för att dom inte behöver oroa sig så mycket för repressalier bara för att dom har en viss åsikt.
Citera
2017-12-28, 20:23
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan inte svara på varför Flashback ger honom ett free pass. Jag gör det för att han helt enkelt har bett om det. Övriga Tubers som jag känner till och följer gör saker i sitt eget namn. Förmodligen för att dom inte behöver oroa sig så mycket för repressalier bara för att dom har en viss åsikt.


Så du tycker det är rimligt att man ska begära annonymitet när man spelar in videoklipp i sitt eget hem och i sin egna stad där man ser personen i frågas yttre under längre perioder?
Med tanke på att han dessutom verkar handla öl varje dag så är det knappast så att han bor under jorden heller.
Citera
2017-12-28, 20:30
  #809
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Är det bara jag som ogillar honom?

Han resonerar inte direkt, bara agerar frustrerat och spelar på känslor. Inte bättre än diverse vänsteraktivister i mina ögon.
Han var "rolig" i början men han har blivit en aning tjatig nu. Väldigt svårt att ifrågasätta honom när han har fel också. Har man tur så får man ett svar, sen sköter hans community snacket åt honom.

Det är inte helt ovanligt att han börjar ett svar med "är du helt efterbliven eller". Sen stör jag mig på hur jävla dryg och jobbig han låter när han ska tillrättavisa någon. Riktig jävla bitterfitta. Hade han varit mer sympatisk så hade jag hållit med om att han har rätt till sin anonymitet. Men springer man runt och kastar bajs omkring sig så ska man även plocka upp och stå till svars för det.

Tycker det är väldigt märkligt att ingen polare från plugget, ex-flick/pojk-vän eller randoms i samma stad har outat honom än.

Bor han i en liten norrlänsk by där vardagen fortfarande lever kvar på 1700-talet eller? Han bor inte många mil från Jönköping iaf. Han kanske t.o.m är från Jönköping från början. Han har den dialekten iaf.
Citera
2017-12-28, 20:40
  #810
Medlem
jugbandbluess avatar
som jag förstått det: han är öppen med sin bakgrund, sitt ansikte, sin livsstil, sin lägenhets inredning, sina åsikter, sitt bruk av rekreationella substanser. i stort sett allt man kan tänkas vilja veta - minus namn och adress. återstår då några personer som vill ha tag på dessa sistnämnda uppgifter, trots (eller på grund av) vetskapen om AFA:s våldstaktik mot åsiktsförbrytare

köper inte argument om nyfikenhet här. exakt vad ska uppgiften om hans namn bidra med för information av skvallervärde som den nyfikne inte redan vet eller kan få reda på?
Citera
2017-12-28, 20:41
  #811
Medlem
Rent allmänt, som fenomen, tycker jag han är helt värdelös och drar skam över Sverige. Han går kulturmarxisternas ärende när han, som balkanslödder, pratar om vårt land. Dessutom har han ingenting att säga. Han håller en riktigt låg nivå. Är väl därför han blivit så uppmärksammad.

När vi går in på skvallerbiten undrar jag då vad han har fått ut av sin verksamhet. Har han fått pengar av någon? Har han lyckats berika sig via reklam? Eller är det bara ännu en ensam havregrynsgrötsätare som söker kompisar?
__________________
Senast redigerad av Ben-Benn 2017-12-28 kl. 20:44.
Citera
2017-12-28, 20:45
  #812
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Tycker faktiskt det är märkligt att man kan ha över 100.000 visningar på Youtube i lilla Sverige i stort sätt på varje klipp & ha 12.000 följare på Facebook utan att någon vet vem snubben är.

Någon måste ju gått i hans klass eller sett killen på stan eller systemet.
Han har större följarebas internationellt än vad man tror.

Vilket gör det hela mer intressant att media inte ville prata med honom men andra youtubers som är uppenbart "mindre" får plats på deras artiklar.
Citera
2017-12-28, 20:50
  #813
Medlem
teasardigs avatar
Men ge er Flashback. Killen ska ha diagnosen högfungerande autism och gå på aktivitetsstöd. Han är varken känd eller rik och det är inte snällt att starta en skvallertråd om honom! Hoppas seriöst att den här tråden går till papperskorgen.
__________________
Senast redigerad av teasardig 2017-12-28 kl. 20:53.
Citera
2017-12-28, 20:52
  #814
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Rent allmänt, som fenomen, tycker jag han är helt värdelös och drar skam över Sverige. Han går kulturmarxisternas ärende när han, som balkanslödder, pratar om vårt land. Dessutom har han ingenting att säga. Han håller en riktigt låg nivå. Är väl därför han blivit så uppmärksammad.

När vi går in på skvallerbiten undrar jag då vad han har fått ut av sin verksamhet. Har han fått pengar av någon? Har han lyckats berika sig via reklam? Eller är det bara ännu en ensam havregrynsgrötsätare som söker kompisar?
Han tjänar en hel del. På Patreon har han 735 backare och får in $2067 i månaden (https://www.patreon.com/EABT). Annars vet jag inte, han lär inte tjäna mycket på YouTube då det är svårt att bli godkänd för reklamintäkter som politisk kommentator. Om man inte är SJW då.
Citera
2017-12-28, 20:53
  #815
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan inte svara på varför Flashback ger honom ett free pass. Jag gör det för att han helt enkelt har bett om det. Övriga Tubers som jag känner till och följer gör saker i sitt eget namn. Förmodligen för att dom inte behöver oroa sig så mycket för repressalier bara för att dom har en viss åsikt.

Bor han i Gbg eller Sthlm? Är han homo?
Citera
2017-12-28, 21:05
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
Han tjänar en hel del. På Patreon har han 735 backare och får in $2067 i månaden (https://www.patreon.com/EABT). Annars vet jag inte, han lär inte tjäna mycket på YouTube då det är svårt att bli godkänd för reklamintäkter som politisk kommentator. Om man inte är SJW då.

Han måste alltså exponeras. Det där ska han skatta för. Jag är säker på att han sitter och lyfter bidrag som han inte borde få heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in