2017-12-28, 17:44
Medlem
Rättelse

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enligt livereferatet i BT: Kim Walls DNA er fundet på Peter Madsens højre hånd, i hans nakke og ved hans næsebor
Det är nog helt enkelt det blod vi ser på bilderna från ilandstigningen?
Sen var det på hans overall (enl Ekstrabladets live): Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen. Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op. Han kan ha burit kroppsdelar på ryggen o därmed fått hennes DNA i nacken och på overallen.

Tack för info!

På närbilden av Madsens ansikte (taget direkt efter brottet) ser man ett sår eller ett blodstänk vid näsborren.

Jag gissar att det var Walls nagel som hamnade vid Madsens näsa. Blodstänk borde ha sköljs bort när han simmade, och idioten borde iaf ha vaska av sig...

Vatten hade han ju ingen brist på.

Jorå, nog hade han spår av fight i ansiktet, medan han knallade iväg med snuten.

Vilket sanslöst konstigt fall. Det är en öppen bok.

DNA vid näsan... Jag säger då det...

Vad kommer härnäst? Jag gissar på bitmärken.
Senast redigerad av Eremona2.0 2017-12-28 kl. 17:47. Anledning: Felstavningar
Citera
2017-12-28, 18:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Intressant. Har någon hört talas om en sexualsadistisk kvinnlig mördare någonsin?
EDIT: Det här kanske om Maria Kisch? Det låter som skadorna tillfogats efter mordet. (?)
https://www.expressen.se/nyheter/de-...stid-for-mord/

Vi har ju denna lilla sötnosen: https://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_B%C3%A1thory
Denna vill man ju inte åka ubåt med.
Senast redigerad av kugutt 2017-12-28 kl. 18:30.
Citera
2017-12-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men så enkelt är det nog inte. Even kvinnor med mycket lite testosteron kan ju bli hur aggressiva som helst.

Läs på. Det finns kvinnor med högre testosteronhalt än normalt, liksom att det finns män med högre östrogenhaltän vanligt. Livet är inte så enkelt och självklart som man skulle vilja att det var, ibland.
Citera
2017-12-28, 18:47
Medlem
Citat:
För mycket testosteron = aggressivitet,frustration.
EDIT: https://sv.wikipedia.org/wiki/Aggression#Testosteron (hoppa ner i artikeln och läs på testosteron.)

Helt riktigt.
Citera
2017-12-28, 19:02
Medlem
Testosteronnivån och aggressivitet
"Aromäki har undersökt testosteronnivåer hos fångar, män bedömda för våldsbrott som inte längre är internerade, icke-våldsamma alkoholister och en kontrollgrupp. Man kunde inte notera skillnader i testosteronnivåer. När det gäller våldsamma män korrelerade hög testosteronnivå positivt med aggression men inte när det gäller normala män."
http://web.abo.fi/meddelanden/forskn...17_aromaki.sht

Tvångsässig sexualitet.
"Symptom
Tvångsmässigt sexuellt beteende kan bestå av allmänt vedertagna sexuella handlingar tagits till en extrem. Dessa beteenden blir problem när de blir en besatthet som är störande eller skadligt för dig eller andra."

"Tvångsmässigt sexuellt beteende symptom varierar i typ och svårighetsgrad. Några tecken på att du kanske kämpar med tvångsmässigt sexuellt beteende inkluderar:
Dina sexuella impulser är intensiv och känns som om de är utanför din kontroll.
Du använder tvångsmässigt sexuellt beteende som en flykt från andra problem, såsom ensamhet, depression, ångest eller stress."

"Få hjälp om du känner att du har förlorat kontrollen över din sexuella beteende, särskilt om ditt beteende orsakar problem för dig eller för andra personer. Tvångsmässigt sexuellt beteende tenderar att bli mer intensiv och svår att styra över tiden, så får du hjälp när du först inser att det kan vara ett problem. Försök att använda ren viljestyrka att motstå sexuella tvångshandlingar kan inte lyckas eftersom drifter kan vara så kraftfull."

"Det är oklart vad som orsakar tvångsmässigt sexuellt beteende. Orsaker kan vara:
En obalans av naturliga kemikalier i hjärnan. Höga nivåer av vissa kemikalier i hjärnan (neurotransmittorer) som serotonin, dopamin och noradrenalin kan vara relaterade till tvångsmässigt sexuellt beteende. Dessa kemikalier i hjärnan hjälper också reglera ditt humör.
Könshormonnivåerna. Androgener är könshormoner som förekommer naturligt i både män och kvinnor. Även androgener också har en viktig roll i sexuell lust, är det inte klart exakt hur de är relaterade till tvångsmässigt sexuellt beteende.

Förhållanden som påverkar hjärnan. Vissa sjukdomar eller hälsoproblem kan skada delar av hjärnan som påverkar sexuellt beteende. Multipel skleros, epilepsi, har Huntingtons sjukdom och demens alla förknippats med tvångsmässigt sexuellt beteende. Dessutom kan behandling av Parkinsons sjukdom med några dopaminagonist mediciner orsaka tvångsmässigt sexuellt beteende.
Förändringar i hjärnbanor tvångsmässigt sexuellt beteende är ett beroende som med tiden faktiskt kan orsaka förändringar i hjärnans nervbanor -. Nätverket av nerver som gör att hjärnceller att kommunicera med varandra. Dessa förändringar kan orsaka trevliga reaktioner genom att delta i sexuellt beteende och obehagliga reaktioner när beteendet stoppas.
Riskfaktorer
Tvångsmässigt sexuellt beteende kan förekomma hos både män och kvinnor, även om det är vanligare hos män. Det kan också påverka vem som helst oavsett sexuell läggning - oavsett heterosexuell, homosexuell eller bisexuell".

"Tvångsmässigt sexuellt beteende förekommer ofta hos personer som har:
Alkohol-eller drogmissbruk problem
Ett annat psykologiskt tillstånd, t.ex. en stämning sjukdom, impulskontroll störning eller psykiska problem, såsom ett spelberoende
En historia av fysiska eller sexuella övergrepp."

"Tvångsmässigt sexuellt beteende kan ha många negativa konsekvenser som påverkar både dig och andra. Du får:
Kämpa med känslor av skuld, skam och låg självkänsla
Utveckla andra psykiska tillstånd, såsom depression, extrem stress och ångest"

http://staivan.ofsen.eu/tvangsmassigt-sexuellt-beteende
Citera
2017-12-28, 19:03
Medlem
Citat:
Intressant. Har någon hört talas om en sexualsadistisk kvinnlig mördare någonsin?
EDIT: Det här kanske om Maria Kisch? Det låter som skadorna tillfogats efter mordet. (?)
https://www.expressen.se/nyheter/de-...stid-for-mord/

De allra flesta kvinnor som mördar gör det för att de har blivit grovt misshandlade innan. Ofta finns knark med i bilden. Men det finns som sagt undantag även där. Såna som säkert har varit på gränsen för RPU om de ska döma till fängelse eller vård. En sån är Jonna Henningsson som det står om i media idag. Hon mördade ju sin rival 2014, men nu kör hon samma patologiska svartsjukebeteende och stalking mot en medfånge på Hinseberg. Hon är livsfarlig, den kvinnan. Får jag gissa så tror jag hon har bordeline personlighetsstörning med psykopatiska drag.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ran-fangelset/
Citera
2017-12-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vi har ju denna lilla sötnosen: https://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_B%C3%A1thory
Denna vill man ju inte åka ubåt med.
Ja,var ifrån fick hon näring till sin sadism? Inga tidningar,böcker eller filmer att inspireras av.
Men eftersom det var ett slott fanns det säkert en tortyrkammare med en tortyrmästare att inspireras av.

Men varifrån fick de inspiration till alla sjuka tortyrredskap för flera tusen år sedan?
Svar=Den mänskliga fantasin.
Citera
2017-12-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De allra flesta kvinnor som mördar gör det för att de har blivit grovt misshandlade innan. Ofta finns knark med i bilden. Men det finns som sagt undantag även där. Såna som säkert har varit på gränsen för RPU om de ska döma till fängelse eller vård. En sån är Jonna Henningsson som det står om i media idag. Hon mördade ju sin rival 2014, men nu kör hon samma patologiska svartsjukebeteende och stalking mot en medfånge på Hinseberg. Hon är livsfarlig, den kvinnan. Får jag gissa så tror jag hon har bordeline personlighetsstörning med psykopatiska drag.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ran-fangelset/
Får jag gissa så tror jag psykopat + ingen förankring i verkligheten-syndrom.
(Förstod inte varför hennes fd.pojkvän inte kom tillbaka till henne efter att hon mördat och styckat hans nya flickvän. Låter lite som Christine Schürrer.)
Det enda Jonna läser är grymheter (historia) om krigets fasor.
Så det finns psykopatkvinnor men inte direkt någon kvinna som gjort ett sexualsadistiskt brott som PM.
Citera
2017-12-28, 19:35
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läs på. Det finns kvinnor med högre testosteronhalt än normalt, liksom att det finns män med högre östrogenhaltän vanligt. Livet är inte så enkelt och självklart som man skulle vilja att det var, ibland.

Läsa på vad då? Kan inte en kvinna med normal testosteronhalt bli aggressiv?
Citera
2017-12-28, 19:36
Medlem
Citat:
(Förstod inte varför hennes fd.pojkvän inte kom tillbaka till henne efter att hon mördat och styckat hans nya flickvän. Låter lite som Christine Schürrer.)
Så det finns psykopatkvinnor men inte direkt någon kvinna som gjort ett sexualsadistiskt brott som PM.

Precis. Tror inte JH lustmördade sin rival, men hon gjorde det för att visa sin avsky. Sitt hat. Det är helt 2 olika saker om man jämför med PMs motiv som var av sexuell art. Han kände inget hat, det är vad jag tror. För honom var KW enbart ett kvinnligt köttstycke att förlusta sig sexuellt på.

Även om jag tror att det kan ha varit en offensiv styckning i JHs fall, eftersom hon hade tagit med sig redskape för död och styckning.
Citera
2017-12-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nu blir vi OT här, men det är iaf så att män och kvinnor slåss lika mycket, men män slåss offentligt och gör mest skada, och dödar oftare. Mäns våld får alltså mest uppmärksamhet.

Kvinnor slår mest sina närmaste, som sällan anmäler, och mörkertalet är nog enormt.

I Madsens fall var offret dödsdömt, oavsett om hon kunde karate eller var ovanligt lång. Och vad jag vet var Wall ganska nätt.

Den dystra sanningen är att kvinnor inte rår på män, om det är kamp på liv och död.

Och Madsen är väl en feg jävel åxo, som andra pervon. De vill ha lätta byten, som är fulla, svaga osv.

Jag undrar hur han passiviserade henne. Det är iofs lätt att frysa nån på fläcken, om man har kniv i ett litet utrymme.

Hm... Angående hudavskrapningarna så tänker jag att hudceller från Wall hamnade i Madsens ansikte under handgemäng.

Övriga avskrapningar kan ha hamnat på honom medan han hanterade likdelarna.
Själva diskussionen är inte OT då den handlar om PMs hormoner och sexualbrottslingars hormoner,
testosteronnivåer hos våldsbrottslingar osv.(men en hel del enstaka citat blev OT. Sorry.)
På engelska kallar man sexualförbrytare för predators dvs rovdjur. Och det är ju så de går till väga. Lurar på bytet för att slå till bakifrån när offret anar det som minst. När sexualbrottslingar blir upphetsade blir det ett adrenalinpåslag också.
Så självklart är en kvinna/tjej ett lätt byte för en sådan våldsam,stark GM.
Jag kan tänka mig att PM gick till väga på samma sätt som NB. Lömskt.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-28 kl. 19:43.
Citera
2017-12-28, 19:40
Medlem
Citat:

Från Jonnas HR dom:Det rättspsykiatriska utlåtandet får visserligen anses visa att Jonna Henningsson led av en maladaptiv stressreaktion vid gärningstillfället. Av detta får dock även anses framgå att hon inte hade så omfattande problem att de kan likställas med en personlighetsstörning.
Hon ansågs även ha ojämn begåvningsprofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in