2017-12-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det handlar inte bara om sexlusten, det handlar även om den enorma vreden och aggressiviteten hos såna individer. Sjunker den av den där typen av behandling,tro? Vet du nåt om det?
För mycket testosteron = aggressivitet,frustration.
EDIT: https://sv.wikipedia.org/wiki/Aggression#Testosteron (hoppa ner i artikeln och läs på testosteron.)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-28 kl. 14:43.
Citera
2017-12-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enligt livereferatet i BT: Kim Walls DNA er fundet på Peter Madsens højre hånd, i hans nakke og ved hans næsebor
Det är nog helt enkelt det blod vi ser på bilderna från ilandstigningen?
Sen var det på hans overall (enl Ekstrabladets live): Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen. Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op. Han kan ha burit kroppsdelar på ryggen o därmed fått hennes DNA i nacken och på overallen.

Visst fan, det har du rätt i. Han skulle ju baxa upp likdelar genom ubåtsröret. Det är klart att Walls DNA hamnade här och var på honom.
Citera
2017-12-28, 15:12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du hakar upp dig på detaljer, och ser därför inte själva budskapet, att PM faktiskt skulle kunna komma med en ny anpassad version, där han kände sig tvingad att ta bort KW. Du har uppenbarligen svårt att förstå att det krävs en del för att manövrera en manuellt styrd ubåt......
Nej jag hakar inte upp mig på detaljer, åtminstone inte betydelselösa sådana. Jag hakar däremot upp mig på din totalt verklighetsfrånvända fantasi om att man skulle kunna komma lindrigare undan genom att skylla på det du framhävt. Svårt att förstå att det krävs en del... Jo tjenare, "Jag var tvungen att koncentrera mig på att styra ubåten och hon tjoade så förbannat så jag var tvungen att sticka henne 14 gånger i underlivet och en gång i bröstet med kniv. Kan jag gå hem nu?". Det du håller på med är ju löjligt. Det finns inga giltiga förmildrande omständigheter, åtminstone inga som framkommit och inga som du eller någon annan här har fantiserat ihop heller.
Citera
2017-12-28, 15:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
För mycket testosteron = aggressivitet,frustration.
EDIT: https://sv.wikipedia.org/wiki/Aggression#Testosteron (hoppa ner i artikeln och läs på testosteron.)

Jo, men så enkelt är det nog inte. Even kvinnor med mycket lite testosteron kan ju bli hur aggressiva som helst.
Citera
2017-12-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men så enkelt är det nog inte. Even kvinnor med mycket lite testosteron kan ju bli hur aggressiva som helst.
Ja självklart. Men när det gäller våldsbrott är män överrepresenterade.
Jag blev överfallen när jag var ung av en serievåldtäktsman. Jag var nog hans första försök eftersom han misslyckades. Efteråt så slog det mig, att han var en sådan liten mager sparris. Hur kunde han vara så jäkla stark? Jag hade märken runt halsen efter hans fingrar länge. Först nu har jag förstått att det var för att han var adrenalinstinn av upphetsning.
EDIT: Kan kvinnor bli det också? Jag tror att man måste ha mycket testosteron för det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-28 kl. 16:01.
Citera
2017-12-28, 16:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja självklart. Men när det gäller våldsbrott är män överrepresenterade.
Jag blev överfallen när jag var ung av en serievåldtäktsman. Jag var nog hans första försök eftersom han misslyckades. Efteråt så slog det mig, att han var en sådan liten mager sparris. Hur kunde han vara så jäkla stark? Jag hade märken runt halsen efter hans fingrar länge. Först nu har jag förstått att det var för att han var adrenalinstinn av upphetsning.
EDIT: Kan kvinnor bli det också? Jag tror att man måste ha mycket testosteron för det.

He,he " en sådan liten mager sparris", jo dom kan vara mycket starka såna. En liten käftsmell vänder dock snabbt på steken. Men det som var min poeng var att PM`s testosteron nivåer knappast har någon sentral plats i detta brott.
Citera
2017-12-28, 16:20
Medlem
Citat:
He,he " en sådan liten mager sparris", jo dom kan vara mycket starka såna. En liten käftsmell vänder dock snabbt på steken. Men det som var min poeng var att PM`s testosteron nivåer knappast har någon sentral plats i detta brott.
Det tror jag att du har fel i.
Som jag skrev, även små klena män kan bli väldigt starka när de blir adrenalinstinna av upphetsning.
Den "lille sparrisen" lyckades med tre våldtäkter efter mig.
Inte lätt att sätta in en käftsmäll när man blir påhoppad bakifrån. Dessutom slåss ej tjejer. Möjligen rivs.
Kan det ha med testosteron att göra?
Eller varför slåss ej kvinnor med knytnävarna? (Undantag finns alltid men i största allmänhet.)
EDIT: Läste du min länk om testosteron,personlighetsstörning och aggressivitet?
Repris:https://sv.wikipedia.org/wiki/Aggression#Testosteron
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-28 kl. 16:31.
Citera
2017-12-28, 16:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Som jag skrev, även små klena män kan bli väldigt starka när de blir adrenalinstinna av upphetsning.
PS. Den lille sparrisen lyckades med tre våldtäckter efter mig.
Inte lätt att sätta in en käftsmäll när man blir påhoppad bakifrån. Dessutom slåss ej tjejer. Möjligen rivs.
Eller varför slåss ej kvinnor med knytnävarna? (Undantag finns alltid men i största allmänhet.)

At testosteron har samband med aggression är nog helt säkert riktigt, men det finns ju milliontals av män, fulla av testosteron, som inte gör nån kvinna illa för det.
Citera
2017-12-28, 16:44
Medlem
Citat:
At testosteron har samband med aggression är nog helt säkert riktigt, men det finns ju milliotals av män, fulla av testosteron, som inte gör nån kvinna illa för det.
När det gäller antisocial personlighetsstörning dvs "fullblodspsykopater" så brukar det debutera i ca 12 års åldern
(Zilverklo la ut en intressant länk igår om detta bl.a.)
Kan det vara att pojkar kommer in i puberteten då och testosteronet kickar in?
Citera
2017-12-28, 16:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
När det gäller antisocial personlighetsstörning dvs "fullblodspsykopater" så brukar det debutera i ca 12 års åldern
(Zilverklo la ut en intressant länk igår om detta bl.a.)
Kan det vara att pojkar kommer in i puberteten då och testosteronet kickar in?

Det är så otroligt många kemiska prosesser i en människokropp, at jag vågar inte säga för mycket om detta. Men en personlighetsstörd, aggressiv, PMS sjuk kvinna är vel häller inte något man ville åka ubåt med.
Citera
2017-12-28, 17:10
Medlem
Citat:
Det är så otroligt många kemiska prosesser i en människokropp, at jag vågar inte säga för mycket om detta. Men en personlighetsstörd, aggressiv, PMS sjuk kvinna är vel häller inte något man ville åka ubåt med.
Intressant. Har någon hört talas om en sexualsadistisk kvinnlig mördare någonsin?
EDIT: Det här kanske om Maria Kisch? Det låter som skadorna tillfogats efter mordet. (?)
https://www.expressen.se/nyheter/de-...stid-for-mord/
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-28 kl. 17:17.
Citera
2017-12-28, 17:24
Medlem
Citat:
Den "lille sparrisen" lyckades med tre våldtäkter efter mig.

Nu blir vi OT här, men det är iaf så att män och kvinnor slåss lika mycket, men män slåss offentligt och gör mest skada, och dödar oftare. Mäns våld får alltså mest uppmärksamhet.

Kvinnor slår mest sina närmaste, som sällan anmäler, och mörkertalet är nog enormt.

I Madsens fall var offret dödsdömt, oavsett om hon kunde karate eller var ovanligt lång. Och vad jag vet var Wall ganska nätt.

Den dystra sanningen är att kvinnor inte rår på män, om det är kamp på liv och död.

Och Madsen är väl en feg jävel åxo, som andra pervon. De vill ha lätta byten, som är fulla, svaga osv.

Jag undrar hur han passiviserade henne. Det är iofs lätt att frysa nån på fläcken, om man har kniv i ett litet utrymme.

Hm... Angående hudavskrapningarna så tänker jag att hudceller från Wall hamnade i Madsens ansikte under handgemäng.

Övriga avskrapningar kan ha hamnat på honom medan han hanterade likdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in