Citat:
Ursprungligen postat av
anjoh66
Nej, om någon inom katolska kyrkan skulle komma med dylika uttalanden skulle det leda till automatisk exkommunikation. D.v.s. att personen bannlyst sig själv från kyrkan.
Då finns det trotts allt kyrkor som håller sig till Gud mer än till människors så kallade kärleksbudskap.
Hur kan en kyrka helt plötsligt kalla Guds son för hen. Jesushen.
Då måste de väl skriva om Bibeln också.
Ta bort alla hon och han.
Jag vill inte tillhöra protestantiska kyrkan längre.
Aldrig tyckt om den heller.
Det här var droppen som fick bägaren att rinna över.