Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Ahhhh, din norm är alltså den som du anser är den riktiga Totius?
Om du försöker att läsa och förstå det jag skriver så blir det lättare att kommunicera. Nej, jag anser INTE att ”min norm” är den riktiga – jag hänvisar till de gemensamma normer som får vårt samhälle att fungera. Allt det som ingår i det så kallade ”samhällskontraktet”. Det är INTE ”min norm” – det är ”våra gemensamma normer”. Samhällets makthavare har brutit ”samhällskontraktet” och PK-medborgare, som #jagärhär, ger legitimitet åt förräderiet. Jag upprepar mitt första svar (den 16/11) till dig nedan. Läs och förstå det och mina efterföljande svar till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det här handlar om komplexa problem som måste förstås ut ett helhetsperspektiv. Våra lagar missbrukas idag. Lagarna är till för att skydda medborgarna men åsidosätts godtyckligt av olika makthavare. Resultatet är att den välfärdsstat som vi betalar skatt för inte längre fungerar på avsett vis. Det som allmänt brukar kallas ”samhällskontraktet” är brutet. Resultatet framgår av många olika trådar här på Flashback, bland många andra denna:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?
Medier, politiker och offentliga verksamheter missköter grovt sina uppgifter. Gruppen #jagärhär verkar som en åsiktspolis som försöker tysta all kritik mot ett dysfunktionellt samhälle. Det är ett uppenbart maktmissbruk.
Eftersom de lagar som ska skydda medborgarna mot just denna typ av maktmissbruk inte fungerar på avsett vis behöver de ses över.
Det handlar om att skydda demokratin mot anti-demokrater som #jagärhär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Att du hoppar på flera här i tråden och hävdar att de är psykiskt störda är ok för man tycker olika?
Även här behöver du läsa och förstå det jag har skrivit. Jag hävdar INTE det du påstår. Jag påtalar FAKTA och fakta är att de som försvarar #jagärhär konsekvent agerar på ett sådant sätt att psykiska störningar eller sjukdomar inte kan uteslutas. Normala människor agerar inte som #jagärhär-aktivisterna och deras gelikar, se vidare mitt
svar till dig 27/12.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Det du anser och tycker är endast det som gäller för att det är din syn på vilka normer som gäller enligt dig?
Nu pratar du grundlagar mm men hets mot folkgrupp, hot och allt som förekommer från högersidan?
Det är ok enligt dig?
Men att många vill ha ett samtalsklimat där just hot och hat inte förekommer ja då är en grupp hot mot mänskligheten?
Totius? Vet inte om du fått hybris eller vad..
Åter påstår du saker om mig som saknar saklig grund. Och sedan påstår du saker om ”högersidan” TROTS att du konsekvent VÄGRAR att svara på HUR du definierar ”högersidan” och VILKA som du menar tillhör den ”sidan”. Du generaliserar och fabulerar UTAN saklig grund – du saknar förankring i faktiska förhållanden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Personliga angrepp? Nä, jag bara antar något så som du gjort mot flera andra. Jag antar att du lider av en personlighetsstörning. Du börjar yra om nationalekonomin?
Hur kom det in helt plötsligt?
Du och dina gelikar använder personargument hela tiden:
Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan. Motsatsen är en debatt som tar sin utgångspunkt i sakfrågan, argumentum ad rem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Ni sätter godtyckliga epitet på människor och kommer med grundlösa påståenden om människor som ni inte ens känner. Hela er retorik bygger på härskartekniker, argumentationsfel, personangrepp och lögner.
Om du läser det jag skrev om nationalekonomi så ingår det i de basala (ekonomiska och vetenskapliga) normer som ingår i den uppsättning av normer som får vårt samhälle att fungera. Alltså dessa normer som PK åsidosätter i en sådan omfattning att det förstör landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Gruppen försöker inte tysta någon, det vet du egentligen men fortsätter envist att hävda det.
Åter visar du att du INTE klarar att skilja på åsikter/påstående och fakta. Det faktiska förhållandet ÄR att #jagärhär upprepat visat att de arbetar med att tysta meningsmotståndare. Det finns massor av bevis på detta i denna tråd. Du förnekar verifierbar fakta:
Förnekande är en mycket vanlig försvarsmekanism. Individen kan förneka farorna från yttervärlden när de blir allt för påfrestande. Förnekande skiljer sig från bortträngning där personen tillfälligt lyckas "glömma" faran eller minnet. Vid förnekande tränger man inte bort impulser, men blundar för informationen. Det hela kan liknas med ett "strutsbeteende".
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism#Förnekande
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Sen att lägga in irrelevanta saker som nationalekonomi plus länk och sen försöka lägga över allt på mig visar på att du kör med härskarteknik i diskussioner.
Att du avfärdar nationalekonomi som ”irrelevanta saker” bevisar att du överhuvudtaget INTE FÖRSTÅR problemet vi diskuterar. Hela problemet kokar ner i att mångkultur-politiken är OMÖJLIG ur ett nationalekonomiskt perspektiv i välfärdsstaten Sverige. Men PK, inklusive #jagärhär, avfärdar all saklig kritik som ”rasism”, ”fascism”, ”nazism”, ”hat”, ”hot”, ”högerextrem” och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Vet du vad som funkar bäst? Det är att lyssna och ta in vad andra säger.
Det gör du inte Totius, du skriver endast det du anser är riktigt och alla andra är psykiskt störda om man inte tycker som du.
Synd.
Men snälla Sotnosens, det är ju DU och DINA gelikar som INTE lyssnar!
Titta på denna tråd. Den är full av människor som läser, lyssnar och tänker. De som skriver här söker information och fakta. De tar in, återger, bedömer och analyserar gruppen #jagärhär och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc.
Men VAD bidrar DU med egentligen? Det är bara osakligheter, osanningar, oförskämdheter och personangrepp. Och du har fortfarande INTE ENS kunnat förklara VAD du menar är ”hat” och ”hot” och VAR sådant finns till exempel i denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vem0th
#JÄH-gudarna har blivit uppmärksammade. Det här ska bli kul.
https://twitter.com/noppelina/status/945984517524910080
Det ska verkligen bli intressant att se om Niclas (@noppelina) och #jagärhär-aktivisterna vill diskutera här på Flashback. Niclas är som vanligt otrevlig och kallar människor för ”
Flashbackmupparna”. Samtidigt skriver han i en kommentar: ”
Själv inte vart inne på flashback på länge, får lite skärmdumpar ibland.” Uppenbart saknar han information om faktiska förhållanden men kallar trots det människor för ”muppar” som är synonymt med ”knäppis” och ”dumskalle” (källa:
synonymer.se). Övriga kommentarer är av samma kaliber.
Kan det visas tydligare att dessa människor babblar och är oförskämda utan att ha en aning om vad de egentligen babblar om?