2017-12-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om jag förstår dig rätt så talar du alltså varken om mord eller olyckshändelse här, utan snarare om någon form av nödvärn. Menar du att Madsen skulle ha varit tvungen att knivhugga KW för att hon riskerade säkerheten på ubåten?

För sista gången: LÄS min ide för möjlig "historia" i rätten för PM!!!!!!

Jag ger dig en snabbgenomgång: PM skulle kunna hävda att KW fick panik under dyket, det äventyrade båtens säkerhet, han blev tvungen att ta ut henne. Väl på botten ( han kan inte vända ett dyk med sin miffobåt med manuell styrning!) inser han att KW är allvarligt skadad, och fattar ett beslut, rät eller fel, att han inte kan hinna gå upp och försöka kalla på hjälp. När hon sakta försvinner bort, ser han det, och blir vild/galen i situationen, tyckér att det är hennes fel att han "tvingats" stoppa henne, och hugger vid död, eller efter, i underlivet.

Be mig inte om närmare förklaringar på detta, för det har jag beskrivit tidigare, och du har ignorant inte läst det! En möjlig väg för PM i en rättegångssal, JA!
Senast redigerad av Whyback 2017-12-28 kl. 01:24.
Citera
2017-12-28, 01:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
För sista gången: LÄS min ide för möjlig "historia" rätten för PM!!!!!!

Jag ger dig en snabbgenomgång: PM skulle kunna hävda att KW fick panik under dyket, det äventyrade båtens säkerhet, han blev tvungen att ta ut henne. Väl på botten ( han kan inte vända ett dyk med sin miffobåt med manuell styrning!) inser han att KW är allvarligt skadad, och fattar ett beslut, rät eller fel, att han inte kan hinna gå upp och försöka kalla på hjälp. När hon sakta försvinner bort, ser han det, och blir vild/galen i situationen, tyckér att det är hennes fel att han "tvingats" stoppa henne, och hugger vid död, eller efter, i underlivet.

Be mig inte om närmare förklaringar på detta, för det har jag beskrivit tidigare, och du har ignorant inte läst det! En möjlig väg för PM i en rättegångssal, JA!
Det är inte omöjligt att han lägger fram en sådan sjuk historia i rätten. Det enda jag säger är att ingen i så fall kommer att tro honom.
Citera
2017-12-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är inte omöjligt att han lägger fram en sådan historia i rätten. Det enda jag säger är att ingen i så fall kommer att tro honom.

Det är inte poängen, utan rätten ska döma till något, och har den inget bättre alternativ till händelseförlopp, blir det svårt. Oavsett tror de flesta att fallet går minst ett steg till i domstolsväsendet, ingen Einstein. I nästa instans brukar det bara sitta jurister.

Det avgörs i vår, då får vi se, hur det faller ut. Har åklagaren en mycket bra och underbyggd story om hur döden inträffade, blir det inget större tvivel.
Senast redigerad av Whyback 2017-12-28 kl. 01:32.
Citera
2017-12-28, 01:38
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ja, men igen, han skulle kunna hävda att han kände sig mycket besvärad, tom. skuldbelagd, av att KW tappade fattningen under dyket och blev helt blockerad. Det var ju han som styrde båten mot botten, och hon var med på det, men kunde inte förutse sin reaktion.

Jag säger inte att det gått till så, men det skulle kunnat göra det, för igen, om du tar 100 random personer och dyker under vattenytan i en ubåt, känner garanterat de flesta ett sunt och instingtivt obehag, ganska många skulle visa klara tecken på panik, ett antal skulle tappa koncepterna.

Trovärdigheten kan han kanske delvis upprätta på detta sätt, det kommer att bli riktigt knivigt för rätten oavsett, tror jag, särskilt om han kommer med något liknande jag beskrivit. Men, det är bara spekulationer.

I slutändan blir det en dom, som ingen annan än PM vet hur nära sanningen den är, det är situationens obehagliga verklighet.
Ja men den förklaringen har förhoppningsvis inte försvarsadvokaten ”tipsat” om. Men om hon har det, så hoppas jag att märken efter repen gick att se på armarna. Iofs förberedde ju fånen polisen på att det fanns märken av rep på armarna, då hon hade ”hissats upp med hjälp av rep”. Fast OM det gick att se märkena efter så lång tid i vattnet, kan man ju hoppas att det även gick att fastställa om de kom dit före eller efter döden.
Citera
2017-12-28, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja men den förklaringen har förhoppningsvis inte försvarsadvokaten ”tipsat” om. Men om hon har det, så hoppas jag att märken efter repen gick att se på armarna. Iofs förberedde ju fånen polisen på att det fanns märken av rep på armarna, då hon hade ”hissats upp med hjälp av rep”. Fast OM det gick att se märkena efter så lång tid i vattnet, kan man ju hoppas att det även gick att fastställa om de kom dit före eller efter döden.

Då får han mer trassel att förklara, men skulle, om han kommer på det, säga att han först försökte hissa upp henne med rep i armarna, men misslyckades, och tvingades att stycka under däck. Jag vill igen bara framställa, att det fortfarande finns "chanser" kvar för PM att tänka ut något, och släppa den iden efter det att åklagaren har byggt sitt scenario.

Sen kan han säga att han var i panik, det blev styckning, men han minns också det att han försökte "begrava" henne hel, men var i en sådan stress, att han inte minns helt. Totala lögner, igen, troligtvis, men det går att göra flera historier av detta, jag kom på en, hur många varianter har PM kommit på, som dessutom sitter på facit? Och han har haft god tid på sig att älta sitt försvar i månader, på heltid!?
Senast redigerad av Whyback 2017-12-28 kl. 02:07.
Citera
2017-12-28, 06:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Då får han mer trassel att förklara, men skulle, om han kommer på det, säga att han först försökte hissa upp henne med rep i armarna, men misslyckades, och tvingades att stycka under däck. Jag vill igen bara framställa, att det fortfarande finns "chanser" kvar för PM att tänka ut något, och släppa den iden efter det att åklagaren har byggt sitt scenario.

Sen kan han säga att han var i panik, det blev styckning, men han minns också det att han försökte "begrava" henne hel, men var i en sådan stress, att han inte minns helt. Totala lögner, igen, troligtvis, men det går att göra flera historier av detta, jag kom på en, hur många varianter har PM kommit på, som dessutom sitter på facit? Och han har haft god tid på sig att älta sitt försvar i månader, på heltid!?
I slutändan så handlar det om vem som har den mest trovärdiga förklaringen som även den tekniska bevisningen styrker - utom rimligt tvivel. Den förklaringen kommer åklagarsidan att ha, inte Madsen. Om PM skulle påstå att KW fått panik, blivit galen osv och han blir stressad/arg, ska stoppa henne - så kan det aldrig räknas som en förmildrande omständighet till tortyr, mord, styckning, knivhugg i underlivet etc. D.v.s det vi vet om det tekniska bevisningen och det är ju inte allt.
Åklagarsidan lär ha ännu tyngre teknisk bevisning än de gått ut med, såklart.

PM kan säga att han blev stressad och inte minns alla detaljer - men det faller ju platt om den rättspsykiatriska utredningen inte visar några tecken på att han agerat under ett psykosliknande tillstånd. Jag tror att PM kan försöka komma med vilken sanslös story som helst där han försöker "matcha" den tekniska bevisningen men åklagaren kommer såklart att "matcha" bäst, den versionen kommer att ligga så nära verkligheten det är möjligt att komma, utan att mördaren själv berättat.

Funderar lite på det här med PM:s kontakter med Thomas Djursing nu, de handskrivna breven osv.
Kanske att mördaren kommer att förvåna alla och själv vilja berätta hur allt gick till?
Berätta hur hans raketdrömmar och annat krossades och hur de sexualsadistiska fantasierna växte fram. Erkänna och berätta själv om sitt vansinne och sitt vidriga dåd - nu när han vet att ingen är intresserad av att lyssna på annat från honom? Sexualsadister brukar ju ytterst sällan erkänna eller berätta om sina dåd, brotten är så skamfyllda. Men, PM är ju störd på flera andra sätt än "bara" genom att vara sexuell sadist så vetefan - kanske han funderar på att få berätta sin historia, d.v.s hela sin historia. Och där ingår troligen en version av att han tänkt ta sitt liv efter dådet - så kanske någon tycker lite synd om honom också.
Typ, rampljuset en sista gång och hela världen lyssnar.
Större publik har han aldrig haft.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-12-28 kl. 07:11.
Citera
2017-12-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
I slutändan så handlar det om vem som har den mest trovärdiga förklaringen som även den tekniska bevisningen styrker - utom rimligt tvivel. Den förklaringen kommer åklagarsidan att ha, inte Madsen. Om PM skulle påstå att KW fått panik, blivit galen osv och han blir stressad/arg, ska stoppa henne - så kan det aldrig räknas som en förmildrande omständighet till tortyr, mord, styckning, knivhugg i underlivet etc. D.v.s det vi vet om det tekniska bevisningen och det är ju inte allt.
Åklagarsidan lär ha ännu tyngre teknisk bevisning än de gått ut med, såklart.

PM kan säga att han blev stressad och inte minns alla detaljer - men det faller ju platt om den rättspsykiatriska utredningen inte visar några tecken på att han agerat under ett psykosliknande tillstånd. Jag tror att PM kan försöka komma med vilken sanslös story som helst där han försöker "matcha" den tekniska bevisningen men åklagaren kommer såklart att "matcha" bäst, den versionen kommer att ligga så nära verkligheten det är möjligt att komma, utan att mördaren själv berättat.

Funderar lite på det här med PM:s kontakter med Thomas Djursing nu, de handskrivna breven osv.
Kanske att mördaren kommer att förvåna alla och själv vilja berätta hur allt gick till?
Berätta hur hans raketdrömmar och annat krossades och hur de sexualsadistiska fantasierna växte fram. Erkänna och berätta själv om sitt vansinne och sitt vidriga dåd - nu när han vet att ingen är intresserad av att lyssna på annat från honom? Sexualsadister brukar ju ytterst sällan erkänna eller berätta om sina dåd, brotten är så skamfyllda. Men, PM är ju störd på flera andra sätt än "bara" genom att vara sexuell sadist så vetefan - kanske han funderar på att få berätta sin historia, d.v.s hela sin historia. Och där ingår troligen en version av att han tänkt ta sitt liv efter dådet - så kanske någon tycker lite synd om honom också.
Typ, rampljuset en sista gång och hela världen lyssnar.
Större publik har han aldrig haft.

Som sagt, varianterna är många på det mesta kring PM.
Citera
2017-12-28, 08:31
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Jo, jag har också tänkt på det och nu har de ju haft god tid på sig att hitta på ett scenarie som faktiskt skulle kunna hålla. Däremot tror jag INTE att fåntratten själv är kapabel att komma på det scenariet. Det ska vara om försvarsadvokaten kan ha lotsat in honom i en sådan slutversion. Må Gud förbjuda att så sker! Men oavsett uppsåt och listiga scenarier borde han kunna bedömas som så pass farlig att han aldrig mer kan släppas ut. Får man hoppas.
Citera
2017-12-28, 08:35
Medlem
Teleslingas avatar
En fråga till er som är insatta i PM:s privata förhållanden. Vad levde karln på egentligen? Även om han viggade ihop lite pengar till projekten, så behövde han ju mat och potatis på bordet regelbundet?
Citera
2017-12-28, 08:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, jag har också tänkt på det och nu har de ju haft god tid på sig att hitta på ett scenarie som faktiskt skulle kunna hålla. Däremot tror jag INTE att fåntratten själv är kapabel att komma på det scenariet. Det ska vara om försvarsadvokaten kan ha lotsat in honom i en sådan slutversion. Må Gud förbjuda att så sker! Men oavsett uppsåt och listiga scenarier borde han kunna bedömas som så pass farlig att han aldrig mer kan släppas ut. Får man hoppas.
Och om det går att fastställa att märkena på armarna kom till innan döden, kan fånen hävda att han var tvungen att binda henne eftersom hon blev hysterisk av panik när de dök. När hon då bara blev ännu mer högljudd och hysterisk, blev lilla knytet så frustrerat att det inte visste vad det gjorde.
Citera
2017-12-28, 09:08
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Och om det går att fastställa att märkena på armarna skett när hon levde, kan de ju hävda att han var tvungen att binda henne för hon var hysterisk av panik. Och då blev idioten själv panikslagen och i frustration inte viaste vad som flög i honom.
Citera
2017-12-28, 09:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ungdomssynder räknas inte. Vem har inte gjort förbjudna spännande saker som barn/ung?
Det stämmer verkligen.
Men man brukar kanske inte berätta om det alltför ofta som vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in