2017-12-26, 22:28
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur många av FF medlemmarna har varit misstänkta/häktade för morden de begått?
Citera
2017-12-27, 07:01
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur många av FF medlemmarna har varit misstänkta/häktade för morden de begått?
Koffe (Coffe?) från Norrköping har ju i alla fall suttit anhållen för det knivmord han begick på High-Chapparall där OG´s senare president Alexander Ivanovic pekade ut honom för polisen men senare inte vågade vittna i rättegång.
Citera
2017-12-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Koffe (Coffe?) från Norrköping har ju i alla fall suttit anhållen för det knivmord han begick på High-Chapparall där OG´s senare president Alexander Ivanovic pekade ut honom för polisen men senare inte vågade vittna i rättegång.
Fast när det hände var han väll med i crew:et
Citera
2017-12-27, 07:39
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Fast när det hände var han väll med i crew:et
Tror han var prospect...
Citera
2017-12-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Tror han var prospect...
Ok, ska låta det vara osagt, var där men inte helt nykter om man säger så.
Citera
2017-12-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
https://minfil.org/YeI7p4d5bf/H_ssle..._Aktbil_19.pdf
https://minfil.org/Z7Icp9d6b4/H_ssle..._Aktbil_20.pdf
https://minfil.org/a9J5pbdcb5/H_ssle..._Aktbil_21.pdf

Stig

Har läst hela förundersökningen. Intressant.

Åtalad: President Hells Angels Hessleholm. Bär Filthy Few.
Målsägande: Vanlig kille som jobbar med IT. Dvs icke kriminell civil privatperson.

Saken

Den åtalade och målsägande lärde känna varandra genom att de jobbade extra på samma gym. De började även umgås privat. Målsägande hade sedan sex ett par gånger med den åtalades dåvarande sambo. Alltså en liten otrohetsaffär bak ryggen på den nu åtalade. Detta hände för 15 år sedan. 2009 började sen den åtalade sin resa genom den kriminella 1% mc-miljön. 2010 får den åtalade reda på otrohetsaffären. Han kontaktar målsägande och vill ha 1000 kr /mån i 48 månader som ersättning för kränkningen. Detta verkar sen rinna ut i sanden.

Första genomförda utpressningen sommaren 2010. Den åtalade är vid denna tiden medlem i Red Devils MC. Iklädd Red Devils kläder hotar han målsägande med att han ska skicka sina ”hästar” och ställa till ett helvete för målsägande om han inte betalar 50 000kr. Han nämner även att ”klubben tycker att du ska grävas ner eller skjutas i knäna”. Målsägande får löften om att ärendet är avslutat om han betalar. Målsägande betalar 50 000 kr i kontanter till den åtalade 2 veckor senare.

Efter detta har de haft enstaka kontakter via Facebook och den åtalade besökte målsägande i hans hem så sent som Augusti 2013. Sen går det mer än fyra år.

2017-11-19 tar den åtalade kontakt med målsägande. Dagen efter hotar han målsägande med att han eller någon annan ska bränna ner målsägarens hus och bryta ryggen på honom så han hamnar i rullstol resten av livet om han inte får 100 000 kr i kontanter inom en vecka. Det har kommit fram nya uppgifter och den åtalade talar om att han är president i Hells Angels och det är en hederssak för honom att agera.

Målsägande vet mycket väl om att den åtalade är President för Hells Angels i Hässleholm. Han vet även om att den åtalade bär märket Filthy Few på sin väst och vad detta innebär.

Målsägande beslutar sig för efter mycket vånda och efter stöd av kollegor hos sin arbetsgivare att göra en polisanmälan.

Åklagaren beslutar om göra en bevisprovokation. Hemliga tvångsmedel som telefonavlyssning, spaning och slutligen buggningsutrustning används när ett kuvert överlämnas från målsägande till den åtalade inne på Gallerian i Hässleholm 2017-11-27.

Den åtalade grips kort därefter.

Reflektion

Jag har förståelse för att man blir både arg och besviken på både sin partner och sin vän när de varit otrogna bak ens rygg. Jag kan även sträcka mig till att tom ha viss förståelse om sinnet rinner över och det blir ett klassiskt kok med stryk. Om det är nära händelsen dvs.

Men att som HA President bete sig på det viset och pressa en vanlig svenssonkille för en 15 år gammal grej flera gånger om är så jävla fegt och lågt! Som en arabisk förortsapa som bötar gång på gång för samma sak. Presidenten var inte heller en del av mc-miljön då det inträffade. Han har dessutom själv varit otrogen med ett flertal olika kvinnor.

Presidenten snackar om sin heder.

Vad har man för heder om man som President och ledare använder HA:s namn för privata vendettor som skitsaker och ger sig på en civilperson som inte finns i miljön eller dess omkrets?

Vad har man för heder om man bötar en person och varje gång lovar att det är sista gången? Håller inte sitt ord.

Om tidningsuppgifterna stämmer om att utpressningen har skett bak ryggen på klubben? Vad har man för heder då? Har Presidenten kört andra grejer bak ryggen på de andra? Enda anledningen till att detta kom fram var kanske att målsägande polisanmälde? Annars kanske klubben varit helt ovetande? Utpressningen pågick från 2017-11-19 till 2017-11-27. Har alltså Presidenten inte informerat övriga om att det pågick en grov utpressning? Där är väl kontakter dagligen med övriga och veckomöten mm? Att mörka för övriga är en säkerhetsrisk då spaning och razzior kan ske. Det är väl inte heller tillåtet att bete sig så om jag fattat saken rätt. Nu spekulerar jag bara. Klubben vet klart hur det ligger till.

Sen tycker jag att utpressningen är jävligt korkad. Vad fan har målsägande för val? Han måste polisanmäla eller så får han agera bankomat resten av livet.

Har HA någon heder överhuvudtaget så lämnar de målsägande ifred!
Citera
2017-12-27, 22:59
Medlem
Det finns ju även en annan aspekt av det hela också. För även om det lokalt var sanktionerat, vorde det inte snudd på grovt tjänstefel i dessa kretsar att skicka sin president på ett sådant högriskärende? Jag menar, risken att killen skulle kontakta polisen var ju astronomisk, vilket man gör när man blir drabbad av ett brott i den vanliga världen. Hade varit skillnad om det vore någon som levde i svängen! Att som medlem kopplas ihop med ett sådant pinsamt ärende riskerar ju skada det anseende utåt man historiskt trots allt vurmat om sedan vi kunde skymta Möller i tvsoffan. Att dessutom förlora sin president en tid i fängelse riskerar ju att rubba stabiliteten i klubben både från interna och externa håll. Så jag förstår om det ligger någon sanning i tidningen om att det föreligger en splittring!
Senast redigerad av zrx 2017-12-27 kl. 23:07.
Citera
2017-12-27, 23:18
Medlem
tjenaretjenares avatar
https://www.pixeltopic.com/image/ewcpfsigcooxont/

Jag hittade det här kortet när jag sökte på boken breaking the code och det här kortet måste vara hur gammalt som helst?
Citera
2017-12-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det finns ju även en annan aspekt av det hela också. För även om det lokalt var sanktionerat, vorde det inte snudd på grovt tjänstefel i dessa kretsar att skicka sin president på ett sådant högriskärende? Jag menar, risken att killen skulle kontakta polisen var ju astronomisk, vilket man gör när man blir drabbad av ett brott i den vanliga världen. Hade varit skillnad om det vore någon som levde i svängen! Att som medlem kopplas ihop med ett sådant pinsamt ärende riskerar ju skada det anseende utåt man historiskt trots allt vurmat om sedan vi kunde skymta Möller i tvsoffan. Att dessutom förlora sin president en tid i fängelse riskerar ju att rubba stabiliteten i klubben både från interna och externa håll. Så jag förstår om det ligger någon sanning i tidningen om att det föreligger en splittring!

Tror inte att det har varit sanktionerat inom klubben. Då hade någon hangaround/prospect/crew inkasserat. Tror det är presidenten som fått tunnelseende och fått iden när han var i affekt. Hade de andra fullvärdiga 7-8st? varit involverade borde väl någon fattat att det är extremt högrisk. Risken för en polisanmälan är väl typ >99% om man behandlar en vanlig icke kriminell kille som inte är en del av miljön på detta sättet.

Som du skrev "risken att killen skulle kontakta polisen var ju astronomisk, vilket man gör när man blir drabbad av ett brott i den vanliga världen. Hade varit skillnad om det vore någon som levde i svängen!"
Citera
2017-12-30, 05:36
Medlem
guldankans avatar
Åklagare Stefan Wessberg har begärt kvarstad för de två personer med kopplingar till Hells Angels som misstänks för mordet på en man vid mc-klubbens näste i Karlstad.

– Jag har tagit deras motorcyklar i beslag för att säkra medel till skadestånd för mordoffrets anhöriga, berättar han.
https://mcrazzia.blogspot.se/2017/12...torcyklar.html
Citera
2017-12-30, 15:34
Medlem
Känner inte miljön direkt men borde inte en President föregå med gott exempel och visa att här sätter vi vår gemensamma klubbs intressen före egna privata?

Trodde nog att ledaregenskaper var viktiga för att vara President i den här typen av klubbar.

Men som sagt det lär inte gynna klubben att ha en President out i häktet.

Viss inkubatornstid kan kanske vara att rekommendera.

Mvh
Burt

PS
Inget vidare slut för de rödvita 2017. President i häktet. Polisen utreder mord på fullrygg utfört vid klubbhus inför civila vittnen. Två häktade där en fv och en propp?
Och givetvis medför detta sprickor och stök inom svären.
Dessutom säkerligen ökat fokus och resurser från polisen och politiker. Vars uppmärksamhet varit på andra ställen i det Sverige vi lever i idag.
DS
Senast redigerad av BurtMunro 2017-12-30 kl. 15:46. Anledning: ps
Citera
2017-12-30, 17:03
Medlem
Lider hela Hells Angels av Aspergers Syndrom?

En eller annan Psykopat eller någon annan form av "Normie" kan man tänka sig borde ha näslat in sig i Klubben genom åren men det känns ändå lite tveksamt för mig som utomstående. Så GruppAspiga som HA är så måste Man varit väldigt Strikta med gallringen både då och nu, men jag undrar ändå, finns det några kända eller okända undantag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in