2017-12-26, 23:46
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, då blir det hela än mer märkligt.
Amatören missar det första skottet och dödar nästan två personer med det andra skottet.
Citera
2017-12-26, 23:52
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det skrivs långa romaner här. Ni kan mycket o det är intressant. Själv väntar jag på tipspengarna.

Du talar om Svarten mm. Men även andra. Sen nämner du att mördaren skrivit vissa av böckerna och breven runt mordet.
Om du vill kan jag köra "textanalys" och kolla om Svarten skrivit breven, eller om andra texter skrivits av samma person. Textanalys är nästan 100%-ig om man har större textmängder, det gäller även om personen "gör sig till".
Vilka texter är det i så fall ? och är det Svarten som är aktuell?

Tvivlar faktiskt på att PU har tillgång till senaste tekniken för sånt här, mycket har hänt de senaste 3 åren inom forskningen.
Citera
2017-12-26, 23:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffetell
Mordet är svenskt
Framtvingat av ett tudelat cia med en kriminell undergrupp som tjänade pengar på knark vapen mm och en annan grupp cheferna som trodde undergrupperna talade sanning.
I Amerika får underättelserna med cheferna Jesus Angleton och Colby in fejkrapporter mot OP för undergruppernas egna kriminella affärers fortskridande. Eftersom ingen vet om vad underättelserna gör kan de ägna sig åt kriminella verksamheter utan lag och ordning. Man presenterar fejkfakta för Ciacheferna om OP i egenintressen där Angleton Colby mfl vidarbefodrar detta till de svenska underättelserna. De svenska underättelserna tror 100% på Amerikanarna de vet inte bättre så
Dessa börjar skugga OP-mer eller mindre under hela 70-talet. Man försöker med förfinade metoder som att skicka fram Nordkoreas moskvaambassadör jämte Palme. Man trycker upp Ib-affären i ansiktet på OP. Sjukhus och bordellaffären där cia hade sitt rum ovanför.
Man fortsatte med Harwardakterna.
Samtidigt fick OP av militära rådgivare säkerhetsfolk rådet att ta bort de gamla agenterna
Detta gjorde cia medvetet för att kunna spela ut OP mot sina egna att han var ryssvänlig etc.
Även att vi skulle lägga ner vapnen o inte försvara oss vid en invasion framställdes som att OP hade gått ryssarnas väg. Frågan är om inte förslagen kom från Cia själva med meningen att OP skulle misstänkas av sina egna. Detta dubbelspel fortsatte till en dag Theutenberg inte fick följa med OP utan bara med Pierre Schori kanske detta var droppen nu var de säkra på att något fuffens var i görnngen "trodde De" och beslöt att Op skulle tas av daga. Palme hade redan på 80-talets början förstått med tanke på ubåtarna "de amerikanska o tyska som kalldes ryska i medierna" om dde kriminella industrierna som ville spela ut scenarion för att skrämma o öka försäljningen

IB UD Säpo Rikspolisen Must får matade uppgifter i det dolda av de dunkelt dolt tänkande
Där IB UD Säpo Rikspolisen Must ska ta ställning till groteska förädaruppgifter om OP.
Vad är rätt vad är fel? Åren går och med den en upptrappning av smädelser i media

Ps! Ryssarna inom Kgb har säkert en deep state som lever på kriminalitet där deras chefer inte kan ha koll på att de får rätt fakta om ministrar o statschefer i andra länder. Dessa undergrupper lever gott på kanrk prostitution o vapen det har de fått göra det ingick i jobbet-tyvärr tog dessa affärer över det hederliga också och istället för att cheferna uppifrån påverkade världen till det bättre var det de små kriminella deep state som påverkade o sköt statsmän som var ivägen för de gottegrisliv de skaffat sig o gjoirt sig beroende av.

Vi sitter fortfarande kvar i de utländska globalistbankernas kontroll över våra medier o sinnen.

Jag tror du är rätt ute...
Ryssarna (med STASI) gjorde några lyckade "false flags" bland annat med polisen som sköt ihjäl en demonstrant i västtyskland och som startade hela 68-grejen. Han var STASI-agent och hela upplägget var planerat av STASI.
Citera
2017-12-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Du talar om Svarten mm. Men även andra. Sen nämner du att mördaren skrivit vissa av böckerna och breven runt mordet.
Om du vill kan jag köra "textanalys" och kolla om Svarten skrivit breven, eller om andra texter skrivits av samma person. Textanalys är nästan 100%-ig om man har större textmängder, det gäller även om personen "gör sig till".
Vilka texter är det i så fall ? och är det Svarten som är aktuell?

Tvivlar faktiskt på att PU har tillgång till senaste tekniken för sånt här, mycket har hänt de senaste 3 åren inom forskningen.

Jag har bara pratat om Svarten. O varför skulle inte PU ha koll på breven? De kan ha kollat med DNA väl om det har behövts?
Boken "En spion i regeringen" ska va skriven av en som dog -91.
Senast redigerad av Cianneli 2017-12-27 kl. 00:18.
Citera
2017-12-27, 00:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har bara pratat om Svarten. O varför skulle inte PU ha koll på breven? De kan ha kollat med DNA väl om det har behövts?
Boken "En spion i regeringen" ska va skriven av en som dog -91.

Jag menar att de kanske inte har koll på den senaste datoriserade tekniken för att se om två texter är skrivna av samma person. Det verkar lite dammigt på PU och i detta fall har utvecklingen gått i rasande tempo senaste åren.
Citera
2017-12-27, 00:59
Medlem
Citat:
Jag menar att de kanske inte har koll på den senaste datoriserade tekniken för att se om två texter är skrivna av samma person. Det verkar lite dammigt på PU och i detta fall har utvecklingen gått i rasande tempo senaste åren.

Det har kommit in över 3500 anonyma brev till PU.
Citera
2017-12-27, 01:47
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Fördämningarna släpptes för rysk emigration till Israel när Pollard levererade "Launch codes" till amerikanska kärnvapen, enl. ö.k.

Kuriosa: Clinton fick höra direkt av "Nettan" att informationen om Miss Lewinski inte skulle släppas om Pollard blev frigiven.
Han tänkte först gå med på dealen men CIA chefen hotade med "krig" (mot Vita Huset) då Pollard kostat för många amerikanska spioner livet för att släppas i förtid och Clinton backade.

Vet du vilka som fick sätta livet till?

December 1985
Jag blir förundrad över vad som pågick i världen tiden innan Olof Palme mördades.
Vapen o ammunition pumpas in i Iran av Israel, inköpen görs i Sverige, Polen och USA med flera och transporteras via Argentina, DDR, Österrike och Syrien.
Olof Palme stoppar vapen o krutleveranser från Sverige i egenskap av statsminister och har antagligen avsikt att stoppa övriga sändelser till Iran från andra stater i egenskap av medlare i Iran-Irak-kriget.

Samtidigt hålls World Jewish Congress i Moskva, överhuvudet, Edgar Bronfman Sr* förhandlar med Wojciech Jaruzelski**, Kreml, Vita Huset, Palme och Mitterrand om att evakuera 15000 ryska medborgare med judisk härkomst ut ur Ryssland via Polen för att sedan transporters med franskt flyg till Israel.

En av dessa 15000 personer är den avhoppade(1984) ryske regissören, Andrej Tarkovsky´s son.
Själv befinner sig Tarkovsky Sr i Sverige för att spela in den fransk-svensk-finansierade långfilmen, Offret.
Vad som framgår i vissa artiklar är att Kreml håller Tarkovsky´s son gisslan.
Påtryckningar görs från Sverige och Olof Palme till Mitterrand och Sovjetunionen för att den förlorade sonen ska släppas.
Olof Palmes nära vän, Chris Forsne är vid samma tid Francois Mitterand´s älskarinna.
Mitt i allt detta avslöjas den amerikansk-judiske, Jonathan Pollard, för att ha spionerat i USA för Israels räkning.

Hur löste sig allt?

* Ägare, Seagrams, Scientologikyrkan
** Polens premiärminister
Senast redigerad av Gothus 2017-12-27 kl. 02:35.
Citera
2017-12-27, 05:18
Medlem
Det vittne som de flesta, även jag sett som det viktigaste mordplatsvittnet är utan tvekan IM.

Jag har kommit fram till att hans observationer kanske inte alls är så tillförlitliga som jag hittills trott.

Jag tror att han försöker minnas händelseförloppet så gott han kan, men avståndet och mörkret gör det svårt att se avgörande detaljer.

Först och främst är jag helt övertygad om att det var vittnet AB som han observerade huvuddelen av den tid han suttit där.
AB befann sig nämligen mycket nära eller kanske exakt på den plats där mannen var.
Rörde sig kanske lite fram och tillbaka mellan husfasaden och trottoarkanten och även i trottoarens längdriktning.
Vi vet inte exakt hur långt söderut han var, och det vet han troligtvis inte heller själv.

Om det befunnit sig ytterligare en person på platsen borde Inge sett två män.

Han har sett människor passera platsen, men han har bara sett en man uppehålla sig där, och det är för min del ingen tvekan om att det är AB

En annan sak som talar för att det är AB är att inte ens AB sett denne man som på sin höjd kan befinna sig endast tio meter bort.
Detta under de minuter AB är på plats.
AB hade dessutom sin blick riktad söderut, dvs i mannens riktning.
Han kan omöjligt ha missat honom om han vore där.

När IM ett par minuter efter att han parkerat sin bil ser makarna Palme komma gående, kommer en annan man sneddande inåt från trottoarens ytterkant.

IM har tappat fokus för ett par sekunder, kanske distraherad av vännerna som precis kommit tillbaka från bankomaten och satt sig i bilen.
När han åter tittar upp så ser han en man som han tar för givet är den man han tidigare observerat.
Avståndet och ljusförhållandet gör det svårt, men mannen är lika mörkt klädd, bär liknande mössa och är ungefär i samma längd.

IM är ett bra vittne, och han är unik i det avseendet att han är den ende som haft en bild av vad som hände runt mordplatsen minutrarna innan mordet.
Minnesbilderna är dock fragmentariska och han har svårt att pussla ihop dem kronologiskt.
Även AB är ett sådant vittne, men han har ju inte registrerat något alls av värde.

Och kanske var det så enkelt att ingenting av betydelse har hänt?

Bara AB som gått lite fram och tillbaka och strosat. Något festglatt sällskap och några biobesökare har passerat.

I ovan skisserade scenario finns egentligen inga större motsättningar mellan de olika vittnesobservationerna. Alla går att sammanlänka relativt enkelt.

Även NF blir begriplig.

Gärningsmannen kan t.o.m. följt med hela vägen från Grand.

Ett litet missförstånd från IM förändrade kanske hela bilden.
Citera
2017-12-27, 06:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det vittne som de flesta, även jag sett som det viktigaste mordplatsvittnet är utan tvekan IM.
Först och främst är jag helt övertygad om att det var vittnet AB som han observerade huvuddelen av den tid han suttit där.
AB befann sig nämligen mycket nära eller kanske exakt på den plats där mannen var.
Rörde sig kanske lite fram och tillbaka mellan husfasaden och trottoarkanten och även i trottoarens längdriktning.
Vi vet inte exakt hur långt söderut han var, och det vet han troligtvis inte heller själv.

Han har sett människor passera platsen, men han har bara sett en man uppehålla sig där, och det är för min del ingen tvekan om att det är AB

En annan sak som talar för att det är AB är att inte ens AB sett denne man som på sin höjd kan befinna sig endast tio meter bort.
Enligt IM stod gm mellan Tunnelgatan och Dekorimas entré nära väggen, medan AB borde ha stått ungefär bakom reklampelaren, sett från IMs perspektiv.

När paret Palme passerat reklampelaren börjar AB röra sig ungefär från reklampelaren mot Dekorimas entré, där han lugnt kliver in precis efter skottlossningen.

IM ser innan skottlossningen hur en man börjar gå ikapp Palme, ta tag i Palmes vänstra axel med sin vänstra hand, vrida honom så att ryggen vänds något ut mot körbanan, ta upp sin högra hand från fickan och avlossa två skott mot Palmes rygg.
Citera
2017-12-27, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Enligt IM stod gm mellan Tunnelgatan och Dekorimas entré nära väggen, medan AB borde ha stått ungefär bakom reklampelaren, sett från IMs perspektiv.

När paret Palme passerat reklampelaren börjar AB röra sig ungefär från reklampelaren mot Dekorimas entré, där han lugnt kliver in precis efter skottlossningen.

IM ser innan skottlossningen hur en man börjar gå ikapp Palme, ta tag i Palmes vänstra axel med sin vänstra hand, vrida honom så att ryggen vänds något ut mot körbanan, ta upp sin högra hand från fickan och avlossa två skott mot Palmes rygg.
Jo, jag känner till den versionen, men jag tänjer lite på gränserna för att få det att passa lite bättre.
Vi vet att AB hävdat att han gick några steg tillbaka söderut, men vi vet inte exakt hur långt.

Kanske bestämde han sig redan för att gå hem, men valde att stanna kvar tills vännerna kom ut.
Att de inte sett honom kan kanske förklaras med att han stod längre söderut än vi föreställer oss. Han såg ryggen på dem men de såg inte honom.
Det handlar trots allt bara om 10-12 meter.
Det mest anmärkningsvärda är att AB inte sett denne man. Det är helt enkelt obegripligt.
Jag har stått på platsen i kvällsmörkret och kan säga att den som inte ser en person på det korta avståndet måste vara blind.
Senast redigerad av gida 2017-12-27 kl. 06:55.
Citera
2017-12-27, 09:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Ja, uppenbarligen har OP stått vinklad mot Tunnelgatan.
Det måste han ha gjort om kulan har landat där det sägs.
Här går dock IM och ABs uppgifter isär. Om det är som IM säger bör GM i skottögnblicket stått snett till höger bakom OP, vilket är en placering som AB inte märker, och istället placerar helt till vänster om OP. Vilket då omöjligör skottvinkeln?

Är det dokumenterat var kulan slår i väggen innan den hamnar vid betongpelaren?
Citera
2017-12-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida

Jag har kommit fram till att hans observationer kanske inte alls är så tillförlitliga som jag hittills trott.

Jag tror att han försöker minnas händelseförloppet så gott han kan, men avståndet och mörkret gör det svårt att se avgörande detaljer.

När IM ett par minuter efter att han parkerat sin bil ser makarna Palme komma gående, kommer en annan man sneddande inåt från trottoarens ytterkant.

IM har tappat fokus för ett par sekunder, kanske distraherad av vännerna som precis kommit tillbaka från bankomaten och satt sig i bilen.
När han åter tittar upp så ser han en man som han tar för givet är den man han tidigare observerat.
Avståndet och ljusförhållandet gör det svårt, men mannen är lika mörkt klädd, bär liknande mössa och är ungefär i samma längd.

IM är ett bra vittne, och han är unik i det avseendet att han är den ende som haft en bild av vad som hände runt mordplatsen minutrarna innan mordet.
Minnesbilderna är dock fragmentariska och han har svårt att pussla ihop dem kronologiskt.
Även AB är ett sådant vittne, men han har ju inte registrerat något alls av värde.

Och kanske var det så enkelt att ingenting av betydelse har hänt?

Bara AB som gått lite fram och tillbaka och strosat. Något festglatt sällskap och några biobesökare har passerat.

I ovan skisserade scenario finns egentligen inga större motsättningar mellan de olika vittnesobservationerna. Alla går att sammanlänka relativt enkelt.

Även NF blir begriplig.

Gärningsmannen kan t.o.m. följt med hela vägen från Grand.

Ett litet missförstånd från IM förändrade kanske hela bilden.

Jag tror ju att GM följt efter från bion o även varit där före. Därför han senare blev fixerad av Mozart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in