2017-12-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att den äldre brodern, som blev könsmogen före den yngre, introducerade detta och "normaliserade" detta sexuella umgänge dem sins emellan, för att sedan introducera barn i det hela medelst samma metod. Han var mer utåtriktad än sin bror och möjligen mer intressant med sitt tecknande.

Det säger i alla fall mig, att de hemförhållanden dessa söner vuxit upp haft påtagliga brister.

De enda ”brister” som jag kan tänka mig som ev ökar risken för snedvridna sexuella böjelser som pedofili är väl om pojkarna varit utnyttjade själva. Låg socioekonomisk status osv gör inte direkt att barn riskerar att bli pedofiler. Kan vara så att lillebror sett upp till storebror, och att brorsan varit vrickad sexuellt sen start. Problemet är ju det att de inte är experimenterande, rollsökande tonåringar vi pratar utan vuxna och inte alls så unga män. En sexuell böjelse så som ex hetro/homo är ju något man föds med, och inte något man tränas i att bli. Vad är oddsen att två bröder blir pedofiler? Statistiskt är de offer själva.
Citera
2017-12-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Missförstå mig inte är glad dom sitter inne . Och lider med offren . Men vill bara påpeka hur jävla listiga och äckliga bröderna var.

Kan du ge exempel? Har de själva varit offer som barn tror du?
Citera
2017-12-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleH76
Kan du ge exempel? Har de själva varit offer som barn tror du?
Exempel på vad ? Och nej tror faktiskt inte dem själva blivit utsatta . Men jag såg ju inte ens vad som hände med mina kompisar ännu mindre vad dem sjäva blivit utsatta med.
Citera
2017-12-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Exempel på vad ? Och nej tror faktiskt inte dem själva blivit utsatta . Men jag såg ju inte ens vad som hände med mina kompisar ännu mindre vad dem sjäva blivit utsatta med.

Du skriver att de var otroligt listiga, på vilket sätt var de listiga? Var de smarta, normalbegåvade, lågbegåvade? Manipulativa? På vilket sätt? Långsiktigt planerande?
Citera
2017-12-27, 18:18
Medlem
Svårt att förklara . Dem kändes säkra att lita på som en storebror. A svårt utrycka mig skriftligt.
Citera
2017-12-28, 07:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att den äldre brodern, som blev könsmogen före den yngre, introducerade detta och "normaliserade" detta sexuella umgänge dem sins emellan, för att sedan introducera barn i det hela medelst samma metod. Han var mer utåtriktad än sin bror och möjligen mer intressant med sitt tecknande.

Det säger i alla fall mig, att de hemförhållanden dessa söner vuxit upp haft påtagliga brister.

En far som suttit inne för sexualbrott mot sin dotter har nog bidragit en del.
Citera
2017-12-28, 07:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleH76
Det är denna gården jag menar. Är det den sista köparen Rin*stad som har koppling till dessa, eller hon G*nlög innan? Vem är mamman? Första, andra eller tredje ägaren?

Detta är ju en adress långt från byns centrum? Där i centrum bodde väl bröderna?

G*nlög är väl nån spåkäring tror jag en kollega sa till mig, som var från orten. Därför jag kanske trasslat in mig.

Och vem har gjort könsbyte??

Modern hette:
Sibylle Margareta Ringstad Sandberg f Pettersson.

Så hon är inte köparen men hur fan kan de ha ett gemensamt efternamn.

Edit:
Köparen av huset, Malin Helena Ringstad f 1971, hette som barn Pettersson. Hon bodde 1980 tillsammans med tre andra Pettersson i ungefär samma ålder inneboende hos en Sandberg på en gata i Malmö.
1980 bodde Sibylle f 1947 ihop med Mats Sandberg på samma adress.
Hon hette Sandberg 1990.

Jag får inte ihop det riktigt men det verkar som Sibylle hade tre barn utanför äktenskapet som hade hennes flicknamn samt de två bröderna med Sandberg och Sandbergs egen dotter.

Husköparen skulle alltså vara Sibylles dotter.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-12-28 kl. 08:32.
Citera
2017-12-28, 22:10
Medlem
Sibylle var född Persson, hon adopterades av frikyrkopredikanten Ringstad och hans hustru. Hon var gift Pettersson i första äktenskapet. Hon har en äldre adoptivsyster.
Ringstad var norrman.
Senast redigerad av Tokugawa 2017-12-28 kl. 22:26.
Citera
2017-12-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En far som suttit inne för sexualbrott mot sin dotter har nog bidragit en del.

Ok. Där har vi nog ”ursprungstraumat” en incestuös-peddo farsa. De tyckte kanske att fadern var en stor man *kräks*
Citera
2017-12-29, 09:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Sibylle var född Persson, hon adopterades av frikyrkopredikanten Ringstad och hans hustru. Hon var gift Pettersson i första äktenskapet. Hon har en äldre adoptivsyster.
Ringstad var norrman.

Stämmer bättre. Första mannen Jan Erik och 3 barn med honom. Bra att få lite bakgrund.
Citera
2017-12-31, 14:21
Medlem
Malouises avatar
Var kan jag hitta domen och fup?
Citera
2017-12-31, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malouise
Var kan jag hitta domen och fup?
Det står ju i första inlägget i tråden! Men för att vara snäll så ger jag dig en direktlänk:
https://minfil.org/NcJcm7d7bd/_ngermanlands_TR_B_453-17_Dom_2017-12-15.pdf

Men vill du ha FUP'en får du punga ut med strax över 100 000 kr...
(FB) Två bröder dömda för hundratals våldtäkter på barn i Skåne o Västernorrland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in