2017-12-26, 18:10
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vad jag har läst så hade hon inte haft några våldsamma män innan, hon hade ett jättelångt förhållande med den där Per
som hon hade hunden med, och så typ en annan historia innan Martin.

Jag menade inte våldsamma män mot henne utan den typen av män som är våldsamma, alltså mc killar, kriminella, mma killar , street fighters. För det är så tydligt att hon attraherades av den typen av män. Hela Martins utseende speglar som sagt kriminalitet och badboy.

Men som sagt:
Som man bäddar får man ligga, och nu ligger hon för gott 3 m under jord.
Rätt åt henne - Nej men absolut så borde hon insett bättre vid den åldern.
HATAR kvinnor som ska springa efter denna typen av män och alltid säger: Men han är snäll egentligen bla bla
Citera
2017-12-26, 18:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM Kriminalvården haft den kontroll dom skall ha på sina interner som tillfälligt är på fri fot, hade det varit bra. Martin hade anmälningsplikt men sket i det. Samtidigt som han pumpade sig full med steroider och knark för att sedan träna på det gym som Lotta gick på. Där fick han syn på henne.

Eftersom Martin var bostadslös gjorde han som vanligt, med en gigantiskt rosbukett, ringde han på klockan till Lotta. Väl insläppt, fick hon aldrig ut honom igen. En kvinnomisshandlande parasit och missbrukare i den viktklassen blir man inte av med så lätt.

Kanske ta och skriva en roman istället?
Läs på fakta - läs rätt. Du fabulerar.

Lotta var med på en sait på nätet för folk som gillar träning och kroppsbyggnad, där gick även Martin med. Det var så de fick kontakt i februari. Martin var villkorligt frigiven sedan oktober efter 2/3 av sin strafftid - han var inte en intern på permission. Han stod under Frivårdens tillsyn.

Han och Lotta inledde en relation men det var inte aktuellt att han skulle flytta hem till henne förrän de försökte bli gravida framåt april, under den tiden bodde han inneboende hos en släkting. De tränade ofta tillsammans på gymet, hade bl a stämt träff för att träna ihop samma dag han påtänd besökte henne och slog ihjäl henne.
Citera
2017-12-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kanske ta och skriva en roman istället?
Läs på fakta - läs rätt. Du fabulerar.

Lotta var med på en sait på nätet för folk som gillar träning och kroppsbyggnad, där gick även Martin med. Det var så de fick kontakt i februari. Martin var villkorligt frigiven sedan oktober efter 2/3 av sin strafftid - han var inte en intern på permission. Han stod under Frivårdens tillsyn.

Han och Lotta inledde en relation men det var inte aktuellt att han skulle flytta hem till henne förrän de försökte bli gravida framåt april, under den tiden bodde han inneboende hos en släkting. De tränade ofta tillsammans på gymet, hade bl a stämt träff för att träna ihop samma dag han påtänd besökte henne och slog ihjäl henne.

Nja, ditt fabulerande och hat slår mitt med hästlängder.

OK, då var det Frivården som hade ansvaret och som är en del av Kriminalvården.

"Frivård är kriminalvård som äger rum ute i samhället. Ett straff i frivård innebär både kontroll och stöd för de dömda.

Frivården övervakar klienter som är villkorligt frigivna, har skyddstillsyn, samhällstjänst eller övervakas med hjälp av fotboja. Merparten av de som döms till kriminalvård finns i frivården."
Senast redigerad av Remark 2017-12-26 kl. 18:53.
Citera
2017-12-26, 18:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

OK, då var det Frivården som hade ansvaret.

???
Du ljuger ju rakt ut i text om att "Martin fick syn på henne på gymmet" och att han "flyttade in hos henne".
Ser du inte vad du själv skriver?

Hat är nog snarare det ord som bäst beskriver din åsikt om män i alla dina inlagor eller Socionomer utan gränsers hat mot män i alla former.

Jag skiter i om Lotta var man eller kvinna - hon betedde sig som en idiot. Precis som mördaren Martin. En död och en inlåst är facit av deras relation med missbruk, lögner och misshandel.

Att hennes anhöriga ska få miljon av oss för detta är horribelt!
Men du kanske tycker att hennes två systrar och mor förtjänar våra pengar?
Senast redigerad av Solglittret 2017-12-26 kl. 19:13.
Citera
2017-12-26, 19:03
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:

OK, då var det Frivården som hade ansvaret och som är en del av Kriminalvården.

"Frivård är kriminalvård som äger rum ute i samhället. Ett straff i frivård innebär både kontroll och stöd för de dömda.

Frivården övervakar klienter som är villkorligt frigivna, har skyddstillsyn, samhällstjänst eller övervakas med hjälp av fotboja. Merparten av de som döms till kriminalvård finns i frivården."

jag är benägen att hålla med 'solglittret'
Om du liksom jag tagit del av fupen så framgår det med all önskvärd tydlighet att Lotta var helt såld på Martin. Liksom Martin på Lotta.
Lotta ville bilda familj med Martin.
Säger en hel om Lotta.
Citera
2017-12-26, 19:06
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
OM Kriminalvården haft den kontroll dom skall ha på sina interner som tillfälligt är på fri fot, hade det varit bra. Martin hade anmälningsplikt men sket i det. Samtidigt som han pumpade sig full med steroider och knark för att sedan träna på det gym som Lotta gick på. Där fick han syn på henne.

Eftersom Martin var bostadslös gjorde han som vanligt, med en gigantiskt rosbukett, ringde han på klockan till Lotta. Väl insläppt, fick hon aldrig ut honom igen. En kvinnomisshandlande parasit och missbrukare i den viktklassen blir man inte av med så lätt.

Martin flyttade aldrig in hos Lotta, däremot var han där o slog bl.a näven i ett ikeabord.
samtidigt som han flera gånger gav sig på Lotta brutalt.
Lotta ville iaf ha barn med kräket.
Citera
2017-12-26, 19:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Om du liksom jag tagit del av fupen så framgår det med all önskvärd tydlighet att Lotta var helt såld på Martin. Liksom Martin på Lotta.
Säger en hel om Lotta.

Tack för insiktsfullt support. Alla vi som med öppna ögon - utan manshatande skygglappar - läst FUP har insett det du påpekar.

Frågan är varför Lottas avlägsna släktingar tycker att de ska få en miljon av oss alla för Lottas beteende!
Citera
2017-12-26, 19:13
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Säger en hel om Lotta.

Instämmer, det säger ALLT om denna kvinna, därför är det inte ens synd om henne.
Det som är synd är att hon aldrig fick se vad de flesta tycker om hennes låga IQ, men som sagt jag tycker inte att han borde dödat henne, men media ska fan inte måla upp henne som en "oskyldig" vanlig kvinna som blev offer för helt oprovocerat våld och att hon försökte bli fr, som ni säger är det mycket tydligt i fuppen vad hon ville med lilla horungen Martin.
Citera
2017-12-26, 19:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Martin flyttade aldrig in hos Lotta, däremot var han där o slog bl.a näven i ett ikeabord.
samtidigt som han flera gånger gav sig på Lotta brutalt.
Lotta ville iaf ha barn med kräket.

Det var det allra värsta. Det är en sak att utsätta sig själv, men att sätta ut ett hjälplöst barn till sådant! Jag menar, kunde han slå en kvinna så hade han kanske - troligen - inte några spärrar när det gällde att slå ett barn heller! Förutom då den rent socioekonomiska situationen som den lilla skulle ha hamnat i, med osäkra inkomster, osäkra boendeförhållanden, en far som suttit i fängelse för dråp (mord?) och diverse annat, båda föräldrarna tar droger, far klår upp mor med regelbundenhet...

Det är så galet, för i vanliga fall är det tvärtom: att kvinnor skulle vilja lämna sådana män, men inte kan p.g.a. att de redan har barn ihop, och är rädda för att mannen ska skada barnen när han blir ensam med dem på sina umgängeshelger. Då är det bättre att kvinnan stannar, så att hon kan vara med och försöka skydda barnet. Men Lotta tänkte gå in i den fällan frivilligt och med öppna ögon?!
Citera
2017-12-26, 19:26
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var det allra värsta. Det är en sak att utsätta sig själv, men att sätta ut ett hjälplöst barn till sådant! Jag menar, kunde han slå en kvinna så hade han kanske - troligen - inte några spärrar när det gällde att slå ett barn heller! Förutom då den rent socioekonomiska situationen som den lilla skulle ha hamnat i, med osäkra inkomster, osäkra boendeförhållanden, en far som suttit i fängelse för dråp (mord?) och diverse annat, båda föräldrarna tar droger, far klår upp mor med regelbundenhet...

Det är så galet, för i vanliga fall är det tvärtom: att kvinnor skulle vilja lämna sådana män, men inte kan p.g.a. att de redan har barn ihop, och är rädda för att mannen ska skada barnen när han blir ensam med dem på sina umgängeshelger. Då är det bättre att kvinnan stannar, så att hon kan vara med och försöka skydda barnet. Men Lotta tänkte gå in i den fällan frivilligt och med öppna ögon?!

Tyvärr finns det ett stort antal kvinnor som skaffar barn med denna typen av män.
Vissa kvinnor ska inte ha barn, det är ju dock positivt att dessa två aldrig han sätta ett oskyldigt barn till världen tack och lov. Martin borde ju någon kastrera, men man kan ju hoppas horungen tar livet av sig på kåken eller att han skaffar fel ovänner, det sista är högst troligt med tanke på hans beteende.
Citera
2017-12-26, 19:29
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustHate
Känner mer empati för exempelvis Elin krantz & Lisa Holm jämfört med Lotta.
De två första kände inte sina förövare utan var på fel plats vid fel tillfälle, medans Lotta aktivt sökte sig till den här typen av män frivilligt.

Exakt, en väldig skillnad.
Varken Lisa eller Elin kände sina banemän.
Kan dock tänka mig att Bilevicius hade haft koll på henne från sitt spermabesprutade rum mittemot cafeet där Lisa Knegade.
Citera
2017-12-26, 19:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Lotta var synnerligen ansvarslös och betedde sig som en idiot när hon försökte bli gravid med Martin. Hon skulle fylla 42 två månader efter hon dog - hon hade varken fast jobb eller egen bostad, detsamma gällde Martin.

Vad trodde hon skulle hända framöver - de skulle bägge avsluta sina långtidssjukskrivningar, sitt festande, sitt kokainsnortande och bli hängivna småbarnsföräldrar?
De skulle på nio månader skaffa fasta jobb, nytt gemensamt större boende och all misshandel och missbruk skulle vara bortblåst?
En stabil familj med trygga värderingar hos båda föräldrarna skulle plötsligt uppstå??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in