2017-12-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är klart att ni ska få spekulera (och framstå som idioter) men någon måtta på dumheterna får det väl vara. Q och folk som skriver i tråden har hävdat att "de närmaste dagarna är vitala" i 6 veckor.

Så här sas det i början på November:

Är det något jag är säker på så är det att de kommande veckorna kommer bli exakt lika innehållsrika som de tidigare 6 veckorna.

du har nog rätt, jag har inte läst något alls om Q och deras läckor förens nu så var väldigt mycket material att gå igenom. Informationen som dom gav ut angående ATL, Soros och executive ordern / 2 tweets som dom även skickade ut innan trump själv gjorde det, fick mig att tro att det är något annat än bara random konspiration då dessa saker faktiskt verkar stämma och att det är någon som har hög clearence i WH annars känns det inte som att han kunde lagt ut sån specifik info.

Eller så är det bara en dåre som har för lite att göra på fritiden och jävlas så nå enormt. Oavsett så är det väldigt intressant hur han fått tag i denna information och dessutom publicerat det innan trump (tweetsen).

Soros har förövrigt inte tweetat eller gjort något liv av sig alls sig 10 timmars luckan i atlanta, som Q även förutspådde och hade rätt så specifik information om.
Citera
2017-12-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
du har nog rätt, jag har inte läst något alls om Q och deras läckor förens nu så var väldigt mycket material att gå igenom. Informationen som dom gav ut angående ATL, Soros och executive ordern / 2 tweets som dom även skickade ut innan trump själv gjorde det, fick mig att tro att det är något annat än bara random konspiration då dessa saker faktiskt verkar stämma och att det är någon som har hög clearence i WH annars känns det inte som att han kunde lagt ut sån specifik info.

Eller så är det bara en dåre som har för lite att göra på fritiden och jävlas så nå enormt. Oavsett så är det väldigt intressant hur han fått tag i denna information och dessutom publicerat det innan trump (tweetsen).

Soros har förövrigt inte tweetat eller gjort något liv av sig alls sig 10 timmars luckan i atlanta, som Q även förutspådde och hade rätt så specifik information om.

Soros har kanske inte känt något behov av att twittra, skulle däremot Donald Trump inte twittra på några dagar, då skulle jag bli orolig.
Citera
2017-12-25, 19:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Eller så är det bara en dåre som har för lite att göra på fritiden och jävlas så nå enormt.

Eller så är det en del av ett forskningsarbete runt fake news och ryktesspridning på Internet. Om inte annat så är det ett utmärkt uppslag till ett examensarbete: Hur man genom att skriva kryptiska och innehållslösa tweets kan få tiotusentals människor att gå igång på ingenting.
Citera
2017-12-25, 19:31
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Då är det ju inte undantagstillstånd alltså.

Vad gäller källor så skulle jag vilja ha några pålitliga källor snarare än något bjäfs som du grävt fram på nätet. Som jag sade tidigare så skulle ju inte "vänstermedia" tveka att hoppa på dylika nyheter och behandla det som ett kuppförsök från Trump, men så har inte skett.

https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm0243

Är det detta om national emergency du menar?
Citera
2017-12-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm0243

Är det detta om national emergency du menar?

Det bör vara det han menade ja. Q tweetade ju ut en bild på en mapp med den releasen i, innan trump gjorde det. Bilden hette även exec.jpg typ. Kan ju vara tur att han gissade rätt, men är bra många rätt gissningar han har haft isf. Och kopplingen till CEO:n som slutade här om dagen också.

Q har förövrigt dumpat ut med nytt material för idag.

https://8ch.net/cbts/index.html
Senast redigerad av tryndagod 2017-12-25 kl. 19:54.
Citera
2017-12-25, 21:49
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är klart att ni ska få spekulera (och framstå som idioter) men någon måtta på dumheterna får det väl vara. Q och folk som skriver i tråden har hävdat att "de närmaste dagarna är vitala" i 6 veckor.

Så här sas det i början på November:

Är det något jag är säker på så är det att de kommande veckorna kommer bli exakt lika innehållsrika som de tidigare 6 veckorna.

Jag poängterade för flera veckor sedan att det måste ske någonting konkret snart för att folk inte ska tappa intresset. Som utrensningarna i Saudi.

Vad jag vet så har "Q" fortsatt posta en del intressanta saker, senaste månaden har en rad riktigt tunga CEOs valt att kasta in handduken (Googles Eric Schmidt är en utav dem). Men inget gripande har skett av Hillary Clinton, vilket jag såg som det ultimata beviset för att "Q" talade sanning, därför har jag slutat följa detta aktivt, även om jag ibland ser updates från diverse youtubekanaler man följer.

Sen så får folk diskutera vad fan de vill utan att bli idiotförklarade för den saken. Du befinner dig på ett diskussionsforum, på konspirationsdelen dessutom. Vad exakt förväntar du dig ? Lämna tråden om det nu stör dig så mycket.
Citera
2017-12-25, 22:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor

Sen så får folk diskutera vad fan de vill utan att bli idiotförklarade för den saken. Du befinner dig på ett diskussionsforum, på konspirationsdelen dessutom. Vad exakt förväntar du dig ? Lämna tråden om det nu stör dig så mycket.

Visst får ni diskutera vad ni vill.

Jag personligen tyckte det var intressant att diskutera hur i helvete ni kan gå igång sånt här trams. Men det kanske inte passar det du vill diskutera? Trots att du befinner dig på ett diskussionsforum.
Citera
2017-12-25, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag poängterade för flera veckor sedan att det måste ske någonting konkret snart för att folk inte ska tappa intresset. Som utrensningarna i Saudi.

Vad jag vet så har "Q" fortsatt posta en del intressanta saker, senaste månaden har en rad riktigt tunga CEOs valt att kasta in handduken (Googles Eric Schmidt är en utav dem). Men inget gripande har skett av Hillary Clinton, vilket jag såg som det ultimata beviset för att "Q" talade sanning, därför har jag slutat följa detta aktivt, även om jag ibland ser updates från diverse youtubekanaler man följer.

Du som startade tråden - kan du förklara varför Q skulle göra allt det här om han är på riktigt? Att någon skulle kunna trolla så här är naturligtvis inte långsökt - främmande makt eller uttråkad pajas, men vad i hela friden skulle en ”äkta” Q ha att vinna på detta?? Jag har läst halvhjärtade försök att förklara det med att Q skulle kommunicera med underhuggare och dela ut orders på detta vis, men det är ju faktiskt så dumt som det kan bli...
Citera
2017-12-25, 23:11
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du som startade tråden - kan du förklara varför Q skulle göra allt det här om han är på riktigt? Att någon skulle kunna trolla så här är naturligtvis inte långsökt - främmande makt eller uttråkad pajas, men vad i hela friden skulle en ”äkta” Q ha att vinna på detta?? Jag har läst halvhjärtade försök att förklara det med att Q skulle kommunicera med underhuggare och dela ut orders på detta vis, men det är ju faktiskt så dumt som det kan bli...

Jag är inte den som startade denna tråden men eftersom du missförstått Q så grovt; att Q delar ut order till underhuggare via sina posts så tänkte jag vara lite hjälpsam.

Det Q gör är att posta frågor som på sätt och vis besvaras via mer eller mindre konkreta händelser, som på något sätt validerar Q:s frågeställningar eftersom frågorna är postade innan händelserna sker.
Många som följer Q:s poster anser att "The future unlocks the past" indikerar på att Q:s frågor besvarats i den nära framtiden.

Hoppas det hjälpte dig lite!
Citera
2017-12-25, 23:13
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du som startade tråden - kan du förklara varför Q skulle göra allt det här om han är på riktigt?

Om jag inte minns helt fel så skrev "Q" i en av sina tidigare posts att det var för att få ut ordet så att folk var förberedda på vad som skulle hända.

Massgripande av toppolitiker skapar lätt kaosartade rubriker.

Citat:
Att någon skulle kunna trolla så här är naturligtvis inte långsökt - främmande makt eller uttråkad pajas, men vad i hela friden skulle en ”äkta” Q ha att vinna på detta?? Jag har läst halvhjärtade försök att förklara det med att Q skulle kommunicera med underhuggare och dela ut orders på detta vis, men det är ju faktiskt så dumt som det kan bli...

Nja. Troligast som jag ser det är att man vill få ut ordet innan någonting händer så att när hammaren väl faller så finns det folk som redan listat ut hur det ligger till och kan förklara varför Hillary, Obama, Podestas m.fl plötsligt är iförda orange overall och handfängsel.

Men visst, det är väl lika troligt att det är någon som trollar.
Nu har jag inte följt det här i detalj på ett tag, så jag vet inte ifall "Q" svarat på varför exempelvis Hillary inte är gripen än. Flera politiker har setts med ortopedisk stövel (McCain, Hillary + nån till vad jag vet), men tycker det ska hända lite mer för att allt det här ska bli intressant att följa igen.
Citera
2017-12-25, 23:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Jag är inte den som startade denna tråden men eftersom du missförstått Q så grovt; att Q delar ut order till underhuggare via sina posts så tänkte jag vara lite hjälpsam.

Det Q gör är att posta frågor som på sätt och vis besvaras via mer eller mindre konkreta händelser, som på något sätt validerar Q:s frågeställningar eftersom frågorna är postade innan händelserna sker.
Många som följer Q:s poster anser att "The future unlocks the past" indikerar på att Q:s frågor besvarats i den nära framtiden.

Hoppas det hjälpte dig lite!
Tack men det hade jag förstått - det jag frågade om var: Varför?

(Och tanken om orders är inte min, den har andra framfört som en förklaring vilket jah helt enkelt inte kan köpa.)
Citera
2017-12-25, 23:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag inte minns helt fel så skrev "Q" i en av sina tidigare posts att det var för att få ut ordet så att folk var förberedda på vad som skulle hända.

Massgripande av toppolitiker skapar lätt kaosartade rubriker.

Nja. Troligast som jag ser det är att man vill få ut ordet innan någonting händer så att när hammaren väl faller så finns det folk som redan listat ut hur det ligger till och kan förklara varför Hillary, Obama, Podestas m.fl plötsligt är iförda orange overall och handfängsel.

Men visst, det är väl lika troligt att det är någon som trollar.
Nu har jag inte följt det här i detalj på ett tag, så jag vet inte ifall "Q" svarat på varför exempelvis Hillary inte är gripen än. Flera politiker har setts med ortopedisk stövel (McCain, Hillary + nån till vad jag vet), men tycker det ska hända lite mer för att allt det här ska bli intressant att följa igen.

Ok - fast då vore detväl effektivare att inte prata i gåtor?
Vore kul att veta hur många promille/procent av befolkningen som ens hört talas om Q, men det lär nog ingen kunna svara på förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in